نمای نقشه آمازون برای ایجاد یک نقشه دیجیتالی از خانه هوشمند شما وارد می شود

نمای نقشه جدید در برنامه الکسا اکنون در پیش نمایش عمومی در دسترس است و روشی بصری برای مدیریت و کنترل دستگاه های خانه هوشمند شما اضافه می کند.

در نهایت، دیگر نیازی به پیمایش در لیست بی‌پایانی از دستگاه‌هایی به نام‌های “First Motion Sensor” یا “Fourth Light” در اپلیکیشن Alexa آمازون نیست. کنترلر خانه هوشمند در حال دریافت گزینه یک رابط کاربری جدید است – نمای نقشه.

رابط نقشه جدید که در ۱۴ نوامبر در پیش نمایش عمومی راه اندازی می شود، به شما امکان می دهد یک نسخه دیجیتالی از پلان طبقه خانه خود ایجاد کنید و دستگاه های متصل به الکسا خود را به هر اتاق سنجاق کنید. چارلی فرنچ، کارگردان آمازون، “اکنون شما یک مکان واحد دارید که می توانید به سرعت وضعیت همه چیز را بررسی کنید، ببینید کدام اکو در حال پخش موسیقی است، دما را ببینید، ببینید چراغ ها روشن یا خاموش هستند و همه چیز از روی نقشه قابل کنترل است.” خانه هوشمند، در مصاحبه ای قبل از راه اندازی توضیح داده شد.

اولین بار اعلام شد در رویداد سخت افزاری پاییز آمازون در سپتامبرفرنچ می‌گوید، نمای نقشه انتخاب شده است، و اگر برای اطلاع از آن ثبت‌نام کرده‌اید، باید این هفته ایمیلی برای امتحان آن دریافت کنید. پیش نمایش در حال حاضر بسته است، بنابراین اگر آن را از دست دادید، باید منتظر بمانید تا آمازون دوباره آن را باز کند.

این رابط ابتدا در اپلیکیشن موبایل الکسا راه اندازی می شود و به رابط جدید نیز می آید کنترلر خانه هوشمند اکو هاب در اوایل سال ۲۰۲۴٫ این دستگاه قرار است اواخر امسال عرضه شود.

پس از ایجاد نقشه، باید بتوانید دستگاه های خود را به هر اتاق بکشید و رها کنید و آنها را از آنجا در برنامه کنترل کنید. فرنچ می‌گوید فقط یک بار باید نقشه را بسازید، اما می‌توانید در هر زمانی دستگاه‌ها را اضافه و حذف کنید.

فرنچ می‌گوید Map View با اکثر دستگاه‌هایی که می‌توانید به الکسا متصل شوید، از جمله چراغ‌ها، دوشاخه‌های هوشمند، ترموستات‌ها، دوربین‌های سازگار و دستگاه‌های اکو کار می‌کند. می‌توانید روشنایی نور را تنظیم کنید، آن را روشن یا خاموش کنید، ترموستات را تنظیم کنید، صدا را در دستگاه اکو افزایش دهید، و نمای زنده از یک دوربین را روی نقشه ببینید. همچنین می‌توانید چندین دستگاه را همزمان با کنترل «همه روشن، همه خاموش» برای هر اتاق کنترل کنید.

برای راه‌اندازی Map View، به یک دستگاه iOS سازگار با لیدار نیاز دارید (آی‌فون Pro و Max iPhone مدل‌های iPhone 12 و جدیدتر یا نسل چهارم iPad Pro یا جدیدتر). پس از پیکربندی، نقشه در هر دستگاه iOS قابل دسترسی است و می‌توانید به دلخواه دستگاه‌ها را اضافه و حذف کنید. فرنچ می گوید که این شرکت تخمین می زند که تنظیم نقشه اولیه باید حدود یک دقیقه در هر اتاق و یک دقیقه در هر ۱۰ دستگاه طول بکشد.

نمای نقشه در برنامه الکسا در حال اسکن خانه من با استفاده از iPhone 15 Pro.
نمای نقشه در برنامه الکسا در حال اسکن خانه من با استفاده از iPhone 15 Pro.
اسکرین شات توسط جنیفر پتیسون توهی / The Verge

من امروز صبح با دسترسی به آن شروع به بازی با آن کردم و توانستم دو اتاق را اسکن کنم، اما حدود ۳۰ دقیقه طول کشید تا آنها را به درستی تنظیم کنم. من یک پلان باز در طبقه اول دارم و این باعث ایجاد مشکلاتی می شد. اما بخش اسکن خود آسان بود. من فقط آیفونم را در دست گرفتم و در اطراف قدم زدم و آیفون نقشه هر اتاق را ترسیم کرد. مشکل من این بود که هر اتاق را برای ایجاد نقشه با اتاق های دیگر در یک ردیف قرار دهم، زیرا من دریچه های متمایز زیادی برای اتصال آن ندارم.

فرنچ می‌گوید: لازم نیست تمام اتاق‌های خانه‌تان را اسکن کنید، و می‌توانید انتخاب کنید که کدام دستگاه‌ها شامل آن‌ها می‌شوند. با این حال، برنامه الکسا همه وسایل خانه هوشمند شما را بر اساس اتاق هایی که ایجاد می کنید، وارد نمی کند، که ممکن است آسان تر باشد.

ایده اسکن کل خانه و آپلود آن در سرورهای آمازون به درستی عده ای را می ترساند. اما اگر در حال حاضر به طور کامل با الکسا همکاری می کنید و ده ها دستگاه دارید، به نظر می رسد این رابط کنترلی پیشرفت بزرگی در روش فعلی اسکرول کردن در لیست طولانی در برنامه خواهد بود.

فرنچ می گوید نقشه خانه شما رمزگذاری شده و به طور ایمن در ابر آمازون ذخیره می شود. تصاویر زنده خانه که در آیفون برای ایجاد نقشه گرفته می‌شوند، به صورت محلی در دستگاه شما پردازش می‌شوند و ذخیره نمی‌شوند.

من با ویژگی جدید بازی خواهم کرد و در اواخر این هفته چند برداشت اولیه خواهم داشت.


منبع: https://www.theverge.com/2023/11/14/23960355/amazon-alexa-map-view-launch-public-preview

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *