نمونه‌بردار KO II Teenage Engineering ثابت می‌کند که این شرکت می‌تواند مقرون به صرفه باشد

چیزی شبیه به یک موضوع در Teenage Engineering وجود دارد اخیر محصولات. آن موضوع است شما به پول بیشتری نیاز دارید. محدوده Field نشان دهنده انحصاری ترین تجهیزات ساخت موسیقی این شرکت سوئدی است. بنابراین وقتی وب‌سایت آن محصول جدید را با شمارش معکوس رنگارنگ کنایه زد، کیف پول‌های آن نوجوانان همه جا برای ضربه آماده شده است. هنگامی که آن تایمر تمام صفرها را نشان داد، فاش بزرگ معلوم شد که همان است نمونه گیر EP-133. یا برای نام کامل آن، EP-133 KO II 64MB Sampler Composer. با این حال، شگفتی واقعی این بود که هم جذاب به نظر می رسید و هم با قیمت ۲۹۹ دلار، قیمت مناسبی داشت.

فادرگیت

شمارش معکوس واقعاً تازه شروع بود. تقریباً ۲۴ ساعت پس از فاش شدن KO II، واحدها شروع به فرود در دست خریداران کردند. در عرض چند روز، یوتیوب مملو از فیلم‌ها و آموزش‌ها شد. حتی قبل از اینکه واحد بررسی ما ظاهر شود، چندین کاربر شکایت داشتند که فیدرهای آنها معیوب است. به اندازه کافی مردم این مشکل را داشتند که به سرعت به آن معروف شدfadergate” یک خالق شجاع حتی واحد خود را جدا کرد و احتمالاً علت را کشف کرد – پین‌های داخلی خم شده بودند و ارتباط برقرار نمی‌کردند. من از Teenage Engineering در مورد این مشکل پرسیدم و به محض شنیدن دوباره این داستان را به روز خواهم کرد.

برخی از خریداران این نظریه را مطرح کردند که این مشکل ممکن است ناشی از این واقعیت باشد که KO II بدون کلاه روی روتاری ها و فیدرهای خود حمل می شود. آنها در جعبه شل می شوند تا بسته بندی صاف تر شود، اما درپوش فیدر به طور غیرمعمولی محکم است. این موضوع منجر به این گمانه‌زنی شد که اشتیاق لازم برای پایین انداختن این درپوش ممکن است فشار زیادی بر اجزای داخل آن وارد کند، و این امکان بی‌رحمانه را برای کاربران فراهم می‌کند که دستگاه‌های خود را قبل از اینکه حتی با آنها بازی کنند، بشکنند. من با احتیاط بیشتری همراه با موچین های سوزنی برای حمایت از فیدر هنگام استفاده از کلاهک آن استفاده کردم و تا به حال… خیلی خوب است؟

نمونه‌بردار KO II Teenage Engineering ثابت می‌کند که این شرکت می‌تواند مقرون به صرفه باشد
عکس جیمز ترو / Engadget

نام KO II به ما می گوید که Teenage Engineering این را دنباله ای بر نسخه اصلی می داند PO-33 من. واضح است که KO II یک اپراتور جیبی نیست، اما زیبایی شناسی ماشین حساب یکپارچهسازی با سیستمعامل میز آن، نشانه های طراحی ظریفی را از آن سری گرفته است. در ۱۲ اینچ مورب، از نظر اندازه در قلمرو iPad قرار دارد. KO II همچنین با باتری‌های AAA (یا برق USB) کار می‌کند که نشانه دیگری از سری PO است. به سختی می توان گفت که چه مدت با آن باتری ها کار می کند و از برندی به برند دیگر متفاوت است، اما من بیش از یک هفته است که از برخی شارژی های ارزان قیمت استفاده می کنم و به نظر می رسد قوی هستند.

من شخصاً هرگز علاقه خاصی به اپراتورهای جیبی نداشتم و شکل KO II را بیشتر ترجیح می دهم. هنوز هم بسیار قابل حمل است، اما کمی «جدی‌تر» به نظر می‌رسد. همچنین نگاه کردن به آن بسیار زیبا است، چیزی که Teenage Engineering در آن بسیار خوب است. شماره مدل، EP-133، نشان می‌دهد که ما ممکن است دیگران را در صف ببینیم، بنابراین برای نسخه‌های ماشین‌حساب غول‌پیکر ابزارهای دیگر نیز تلاش می‌کنیم.

در حال استفاده

فیدر کاملاً بررسی شده و باتری‌ها در جای خود قرار دارند، KO II با شکوفایی نمادها در سراسر صفحه‌نمایش جان می‌گیرد. این نمادها در واقع ثابت هستند و از پیکسل تشکیل نشده اند. Teenage Engineering آن را «نمایشگر هیبریدی سوپر سگمنت» می‌نامد که اساساً بخش ساعت دیجیتال را با مجموعه‌ای از نمادهای سفارشی رنگارنگ و زیبا ترکیب می‌کند تا به شما اطلاع دهد زمانی که حالت‌ها یا ویژگی‌های خاصی فعال می‌شوند. من را به یاد دستی های قدیمی Game & Watch می اندازد که در آن می توانید ببینید همه نمادها کجا هستند و در صورت نیاز به سادگی روشن یا خاموش می شوند. برخی از نمادها بسیار انتزاعی هستند اما یک راهنما وجود دارد در وب سایت به شما اطلاع دهیم که مثلاً چتر قرمز به معنای لغو است.

نمونه‌بردار Teenage Engineering KO II که تعداد نوارها را نشان می‌دهد.
عکس جیمز ترو / Engadget

کاری که من دوست دارم با تجهیزات موسیقی انجام دهم این است که ببینم استفاده از آن بدون خواندن دفترچه راهنما چقدر آسان است. البته این برای همه گجت‌ها کار می‌کند، اما با تجهیزات موسیقی کارهای رایجی مانند ترتیب‌دهی، تنظیم زمان، اتوماسیون و غیره وجود دارد. نحوه دستیابی به این موارد در یک درام ماشین ممکن است بسیار متفاوت از مصنوعی مبتنی بر کلید باشد. به خصوص Teenage Engineering دوست دارد کارها را به روش خودش انجام دهد، اما من با KO II شگفت زده شدم. در عرض چند دقیقه موفق شدم پیمایش اولیه و نحوه سازماندهی چیزها را بفهمم (گروه های نمونه، دسترسی به عملکردهای شیفت، فیدر چه می کند و چه زمانی و غیره).

در طی این تست کور با دکمه ها و فیدرهای KO II نیز آشنا شدم. از مواد پرتاب واضح بود که ما در اینجا لنت های لاستیکی MPC را دریافت نمی کنیم، اما من آنهایی را که روی KO وجود دارد به عنوان کلید و نه دکمه توصیف می کنم. خوشبختانه با کلیک کردن راضی کننده هستند و به فشار حساس هستند، بنابراین می توانید ضربات درام خود را با سرعت های مختلف یا نواختن نت ها با قدرت های مختلف بدهید، فقط مطمئن شوید که روی قسمت پایین کلید تمرکز کنید زیرا به نظر می رسد که سنسور در آن قرار دارد.

احتمالا تو باید دفترچه راهنما را بخوانید اگر چه. اگر بدون هیچ دلیل دیگری، احتمالاً زیباترین موردی است که در مدتی قبل از آن استفاده خواهید کرد. همچنین یک ابزار بسیار زیبا برای مدیریت نمونه های شما که از طریق مرورگر دسکتاپ کار می کند. برای افراد شجاع، اگر اندروید دارید، می‌توانید از آن در تلفن خود استفاده کنید (Chrome، Brave و Opera همگی باید کار کنند). در iOS همین مرورگرها نمی توانند به Web MIDI دسترسی داشته باشند و بنابراین کار نخواهند کرد. (iOS وجود دارد مرورگر وب MIDI که وقتی آن را با آیفون امتحان کردم خراب می شود، اما وصل می شود، بنابراین مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد.) KO II در رایانه شما به عنوان درایو یا رابط صوتی نشان داده نمی شود، بنابراین استفاده اصلی پورت USB برق است. و ارسال/دریافت MIDI.

گردش کار برای گرفتن صداها بسیار ساده است. اگر می خواهید از رایانه شخصی یا تلفن یا سایر دستگاه های تولید صدا نمونه برداری کنید، تا زمانی که بتوانید آن را به یک کابل ۳٫۵ میلی متری وصل کنید، طلایی هستید. برای هر چیز دیگری، از میکروفون داخلی استفاده خواهید کرد که به طرز شگفت انگیزی خوب است. من چند عبارات صوتی کوتاه و سایر صداهای یافت شده را ضبط کردم و با فرض اینکه در یک محیط آرام هستید، به خوبی بیرون می آیند.

نمونه‌بردار KO II 300 دلاری Teenage Engineering.
عکس جیمز ترو / Engadget

با این حال نگران نباشید، اگر هنوز تعداد زیادی نمونه ندارید، KO II با یک دسته از پیش نصب شده ارائه می شود و بسیار عالی هستند. ترکیب خوبی از درام‌ها، باس‌های باس و صداهای سرب وجود دارد – مطمئناً به اندازه‌ای است که شما را مستقیماً به حرکت درآورد. شما قطعاً می خواهید پروژه خود را اضافه کنید تا پروژه های خود را منحصر به فرد کنید. تنظیمات از پیش تنظیم شده تقریباً از نیمی از ۶۴ مگابایت حافظه استفاده می کنند، اما می توانید از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید، آنها را حذف کنید و شکاف ها را برای خود آزاد کنید. حداکثر طول نمونه ۲۰ ثانیه است (همانطور که در فیلد OP-1).

اگر ۶۴ مگابایت زیاد به نظر نمی رسد، بدانید که به ۱۱ دقیقه نمونه در فرکانس ۴۶ کیلوهرتز/۱۶ بیتی تبدیل می شود که KO II در آن ضبط می کند. اگر به صورت استریو نمونه برداری کنید، می توانید این زمان را نصف کنید. حتی اگر تمام تلاش خود را انجام دهید، بیش از پنج دقیقه نمونه باید برای اکثر آهنگ ها کافی باشد (ما امیدواریم). اگر قرار باشد گلوگاهی ایجاد شود، به احتمال زیاد به دلیل محدودیت ۱۲ صدایی است. این به این معنی است که KO II می‌تواند ۱۲ صدا را در یک زمان تولید کند، بنابراین اگر شش نمونه استریو در یک زمان پخش کنید، به این حد خواهید رسید. آهنگ‌های من آنقدر جالب نیستند که بتوانم به آن آستانه برسم، اما اگر ماکسیمالیست هستید، ارزش آن را دارد که در نظر داشته باشید.

یک تکنیک رایج برای جلوگیری از رسیدن به محدودیت صوتی در دستگاه‌های دیگر، نمونه‌گیری مجدد است – اساساً ادغام صداهای جداگانه در یک نمونه جدید. همچنین این تکنیک برای پخت در هر افکت و مدولاسیونی است، که با توجه به اینکه KO II می‌تواند تنها یک افکت اصلی را در هر زمان مدیریت کند، عدم نمونه‌گیری مجدد را آشکارتر می‌کند. قابل درک است که احتمالاً این بزرگترین شکایت در بین کاربرانی است که تا کنون دیده ام (البته پس از fadergate).

راه‌هایی برای دور زدن این موضوع وجود دارد، اما شامل ضبط کردن در دستگاه دیگری و سپس نمونه‌برداری مجدد آن در KO II است و هیچ‌کس نباید نمونه‌بردار برای نمونه‌گر خود داشته باشد، نه در این اقتصاد. Teenage Engineering سابقه مناسبی در افزودن عملکرد از طریق به‌روزرسانی‌های میان‌افزار – این شرکت دارد فقط یک افکت جدید اضافه کرد به OP-1 Field همانطور که من این را نوشتم – بنابراین انگشتان دست در هم رفتند.

نمای نزدیک از دکمه های سمپلر KO II Teenage Engineering.
عکس جیمز ترو / Engadget

در حالی که ما در مورد ویژگی هایی هستیم که KO II ندارد، به نظر نمی رسد که هیچ نوع حالت آهنگ وجود داشته باشد. چهار “گروه” نمونه وجود دارد که می توانید آنها را به عنوان آهنگ در نظر بگیرید (درام، باس، لید و غیره). هر یک از این گروه ها می توانند تا ۹۹ الگو و الگوها تا ۹۹ میله طول داشته باشند. الگوهای فعال در چهار گروه را می توان به عنوان یک “صحنه” ذخیره کرد و صحنه ها را می توان به طور متوالی فعال کرد. اما مهم این است که در حال حاضر هیچ راهی برای آن وجود ندارد که به طور خودکار اتفاق بیفتد. این بدان معناست که اگر می‌خواهید یک آهنگ ضبط شده کامل را از KO II جدا کنید، باید با MIDI هوشمندانه عمل کنید یا صحنه‌ها و الگوها را به صورت دستی در زمان واقعی فعال کنید.

این ماهیت اجرایی ممکن است برای آهنگ‌ها سنگین باشد، اما من متوجه شدم که این ویژگی در زمینه‌های دیگر است. علاوه بر افکت‌های اصلی، ۱۲ افکت «پانچ در» نیز دارید که می‌توانید با نگه‌داشتن کلید FX و سپس هر یک از ۱۲ پد سیاه، آن‌ها را اعمال کنید – یا وارد کنید. هر کدام با نام افکت خود (سطح، زمین و غیره) مشخص شده است. این افکت‌های پانچ بر اساس میزان فشاری که وارد می‌کنید، خود را متفاوت نشان می‌دهند و آن را به تجربه‌ای بسیار گویا تبدیل می‌کنند. اثرات روی این کلیدها نیز با ابزارهای مدولاسیون در هنگام استفاده با فیدر مطابقت دارد. بنابراین FX+7 افکت پانچ در “سطح” را اضافه می کند (دروازه ریتمیک) در حالی که Fader+7 افزایش/سطح را به فیدر اختصاص می دهد تا زمانی که تعدیل کننده دیگری مانند Attack یا Low Pass Filter را انتخاب کنید.

قسم می خورم، نیمی از چیزهایی که در مورد نحوه استفاده از KO II یاد می گیرید به طور تصادفی اتفاق می افتد. بله، در دفترچه راهنما آمده است، اما من متوجه شدم که می توانید با فشار دادن دکمه FX و گروه مربوطه، گروه های انفرادی را انجام دهید. شما همچنین می توانید چندین دکمه را برای “انفرادی” چندین گروه یا صدا به طور همزمان فشار دهید. با استفاده از یک گروه یا گروه انفرادی، می توانید جلوه های پانچ را برای ایجاد تغییرات زیادی در زمان واقعی اعمال کنید. با این همه لمس مانند این، من شروع به فرض کردم که Teenage Engineering KO II را به عنوان یک دستگاه نمایشی بازیگوش به جای یک ماشین آهنگسازی خطی تصور کرده است.

نمونه‌بردار Teenage Engineering KO II بین میکروفون CM15 و یک اپراتور جیبی اصلی.
عکس جیمز ترو / Engadget

من قبلاً در مورد نوع عامل “جادویی” که Teenage Engineering گاهی اوقات در محصولات خود پنهان می کند صحبت کرده ام. فقط ویژگی های کوچک، زیبا و اغلب کمی پنهان که ضروری نیستند اما بسیار سرگرم کننده هستند. یکی از موارد رایج، گنجاندن رادیو FM در OP1/Field و OB 4 و غیره است. ابزار ساخت ویدیو در برنامه برای OP-Z. زمانی که من “حالت حلقه از OB-4” را در صفحه محصول KO II مشاهده کردم، لحظات کوتاهی از هیجان وجود داشت. امید این است که این دو دستگاه به نحوی با هم تعامل داشته باشند، اما به نظر می رسد که این فقط راهی برای توصیف ویژگی حلقه ای است که از OB-4 به عاریت گرفته شده است.

همانطور که من این افکار پایانی را می نویسم، دومین به روز رسانی رسمی سیستم عامل (v1.1.1) به تازگی منتشر شده است. در اینجا هیچ چیز تند مانند کنترل حرکت یا نمونه برداری از رادیو وجود ندارد، اما این تاییدی است بر آنچه قبلاً در مورد Teenage Engineering ذکر کردم که ویژگی‌هایی را پس از ورود یک محصول به قفسه‌ها اضافه می‌کند – مانند ترکیب صوتی OP-1 Field که بیش از شش ماه پس از انتشار فرود آمد یا به روز رسانی نسبتاً قابل توجه ۱٫۲٫۳۸ برای OP-Z که تقریباً سه سال از عمر آن می گذرد.

KO II نشان‌دهنده فرصتی برای Teenage Engineering است تا کارهای غیرقابل تصور را انجام دهد و مجموعه‌ای از ابزارهای توانمندتر را بسازد که هزینه‌ای برای سطوح Field سری ندارد. به عنوان یک نمونه، برای مبتدیان یا کسانی که سبک اجرایی تر را دوست دارند عالی است. این تقریباً به اندازه چیزی مانند SP 404 Roland’s یا Native Instruments’ Maschine جزئیات و عمیق نیست، اما هرگز قرار نبود رقیبی برای چیزی باشد. جدا از Fadergate، این محصول امیدوارکننده ای از شرکتی است که در سال های اخیر بیش از حد معمول وفاداری طرفداران خود را آزمایش کرده است.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/teenage-engineerings-ko-ii-sampler-review-150038528.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/teenage-engineerings-ko-ii-sampler-review-150038528.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *