نه، ساعت‌های هوشمند و حلقه‌های هوشمند هنوز نمی‌توانند گلوکز خون را اندازه‌گیری کنند

در حالی که چندین شرکت پوشیدنی در حال بررسی این فناوری هستند، FDA هشدار می دهد که هنوز این ویژگی را در هیچ ساعت هوشمند یا حلقه هوشمندی مجاز نکرده است.

اگر ساعت هوشمند یا حلقه هوشمندی برای فروش دیدید که ادعا می کند سطح قند خون شما را به صورت غیرتهاجمی اندازه گیری می کند، باور نکنید. امروزه سازمان غذا و داروی آمریکا این کار را کرده است ابلاغیه ایمنی صادر کرد که به مصرف کنندگان، بیماران و متخصصان مراقبت های بهداشتی هشدار می دهد که آژانس “هیچ ساعت هوشمند یا حلقه هوشمندی را که برای اندازه گیری یا تخمین مقادیر گلوکز خون به تنهایی مجاز باشد، پاکسازی یا تایید نکرده است.”

برای شفافیت، هیچ سازنده بزرگ پوشیدنی ساعت هوشمند یا حلقه هوشمندی ندارد که در حال حاضر این قابلیت را داشته باشد. بیشترین کاری که هر Apple Watch، Fitbit، Samsung Watch یا Oura Ring می تواند انجام دهد، پشتیبانی از یکپارچگی با یک نمایشگر قند مداوم (CGM) مجاز FDA است، که دستگاه های پوشیدنی هستند که از سوزن برای خواندن سطح قند خون استفاده می کنند. این ادغام‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌های جمع‌آوری‌شده از CGM‌های متصل را که دارای برنامه‌های تلفن همراه همراه هستند، نظارت کنند. این دکسکام جی ۷ یکی از این وسایل است.

به نظر می رسد هشدار FDA به جای آن ابزارهای پوشیدنی معروف، دستگاه های کلاهبرداری را که ادعاهای غیرقابل اثباتی دارند هدف قرار می دهد.

متأسفانه، می‌توانید شرکت‌های بی‌وجدانی را در نمایشگاه‌های تجاری مانند حلقه‌های هوشمند CES و ساعت‌های هوشمند بیابید که ادعا می‌کنند اندازه‌گیری غیرتهاجمی قند خون را انجام می‌دهند. سپس این شرکت‌ها این دستگاه‌ها را مستقیماً در وب‌سایت‌های خود، از طریق کمپین‌های تأمین مالی جمعی یا در بازارهای آنلاین مانند علی‌بابا می‌فروشند. اگر شرکت‌هایی را می‌بینید که چنین دستگاه‌هایی را می‌فروشند، FDA از مصرف‌کنندگان می‌خواهد که مشکل را از طریق آن گزارش کنند فرم گزارش داوطلبانه MedWatch.

با توجه به افزایش پوشش پیرامون این فناوری، زمان ارتباطات ایمنی FDA منطقی است. ظاهرا اپل دارد یک تیم مخفی که روی این کار کار می کند برای نزدیک به یک دهه سامسونگ هم دارد محققان در حال بررسی فناوری پایش گلوکز خون هستند. گهگاهی پیدا خواهید کرد سرفصل های گمراه کننده این باعث می شود که به نظر برسد برندهای پوشیدنی معتبر می توانند قند خون را اندازه گیری کنند. این واقعیت را تغییر نمی دهد که FDA هرگز مجوزی برای هیچ ساعت هوشمند یا حلقه هوشمندی برای این منظور اعطا نکرده است. در حالی که پیشرفت های امیدوارکننده ای در فضای پوشیدنی صورت گرفته است، هنوز چندین سال با ما فاصله داریم از دستگاهی که برای تنظیمات مراقبت های بهداشتی آماده است، چه رسد به مصرف کنندگان.

باید تکرار کنید که باید نسبت به هر پوشیدنی که ادعا می‌کند تاییدیه FDA را دارد، شک کنید. به طور کلی، ساعت‌های هوشمند و حلقه‌های هوشمند می‌توانند دارای ویژگی‌های پاک‌سازی شده توسط FDA (به عنوان مثال، EKG و تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی) باشند، اما آنها دستگاه‌های پزشکی محسوب نمی‌شوند و نباید به عنوان چنین رفتاری با آنها رفتار کرد.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/21/24079495/smartwatch-smart-ring-blood-glucose-monitoring-diabetes-fda

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *