نکات نگهداری برای کمک به افزایش طول عمر هوندا سیویک شما

نکات نگهداری برای کمک به افزایش طول عمر هوندا سیویک شما

عادت های صحیح رانندگی فشار کمتری به قطعات سیویک شما وارد می کند و نیاز به تعویض و سرویس را کاهش می دهد. به عنوان یک قاعده کلی، شتاب گیری و ترمز ناگهانی رانندگی بد است. این نه تنها لنت‌های ترمز، روتورها و آج لاستیک‌ها را سریع‌تر فرسوده می‌کند، بلکه می‌تواند قطعات را به موقعیت‌هایی که نباید در آن قرار می‌دهند فشار دهد و به آنها آسیب برساند. البته قوانین واضح تری نیز وجود دارد، مانند اینکه هرگز از حداکثر بار خودرو یا ظرفیت بکسل خود تجاوز نکنید و هرگز چراغ چک موتور روی داشبورد را نادیده نگیرید.

برای Civics دستی، عادات بد زیادی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید. برخی از موارد مهمی که باید بدانید عبارتند از: دنده را خیلی زود تعویض نکنید، بدون توقف کامل از حالت درایو به دنده تغییر مکان ندهید، در زمانی که در دنده پایین هستید دور خود را خیلی زیاد نکنید و پای خود را روی آن رها نکنید. کلاچ بعد از تعویض دنده همه این موارد باعث فرسودگی قوای محرکه، گیربکس و موتور خودروی شما می شود.

یکی دیگر از عادت های مهم رانندگی این است که هرگز هوندا سیویک خود را با باک بنزین کم رانندگی نکنید. رانندگی با مخزن کم به این معنی است که سیویک شما احتمالاً در ته باک شما خاک می کشد و چیزی را مسدود می کند یا آسیب می بیند. گاز همچنین به عنوان خنک کننده برای پمپ بنزین شما عمل می کند و زمانی که از آن با سوخت کم استفاده می کنید ممکن است بیش از حد گرم شود. هوندا از جمله کم مصرف ترین خودروها اما سعی کنید اطمینان حاصل کنید که مخزن شما حداقل تا نیمه پر است.


منبع: https://www.slashgear.com/1471331/maintenance-tips-to-increase-longevity-honda-civic/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *