نگاهی به لیست قیمت لاستیک جی تی در بازار + جدول آذر ۱۴۰۲

پس از کاهش تعرفه واردات لاستیک به کشور، تعدادی تایر با برند جی تی وارد کشورمان شده‌اند. هدف از عرضه این تایرها، تنظیم بازار تایر است تا مشتریان بتوانند تایرهای خارجی را نیز در کنار تایرهای ایرانی خریداری کنند. اکنون لیست قیمت لاستیک جی تی در بازار مشخص شده است.

برند جی تی با مبدأ کشور سنگاپور بین مشتریان ایرانی شناخته شده است. این برند فعالیت تولید لاستیک را از دهه ۱۹۶۰ میلادی آغاز کرد. دفتر مرکزی جی تی همچنان در سنگاپور قرار دارد، اما توسعه فعالیت‌های تجاری آن در چین صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر، تایرهای جی تی در سایت‌های تولیدی چینی مونتاژ می‌شوند. حضور گسترده جی تی در سطح جهان باعث شده است تا این برند کیفیت محصولات خود را ارتقا دهد. بنابراین می‌توان تایرهای جی تی را هم‌رده تایرهای میان‌رده کره‌ای از نظر قیمت دانست. تا پیش از داخلی‌سازی خودروهای چینی در ایران، این خودروها با لاستیک‌های جی تی به دست مشتریان ایرانی می‌رسیدند.

لیست قیمت لاستیک جی تی در بازار، آذرماه ۱۴۰۲:

سایز قیمت ۱ حلقه (تومان)
۲۶۵٫۶۵٫۱۷ ۵٫۳۷۱٫۰۰۰
۲۰۵٫۵۵٫۱۶ ۲٫۹۹۱٫۰۰۰
۲۶۵٫۶۵٫۱۷ ۵٫۳۷۱٫۰۰۰
۲۸۵٫۶۰٫۱۸ ۶٫۷۱۶٫۰۰۰
۲۳۵٫۵۵٫۱۷ ۳٫۶۶۲٫۰۰۰
۱۹۵٫۷۵٫۱۶ ۳٫۵۴۰٫۰۰۰
۲۲۵٫۶۵٫۱۷ ۴٫۰۹۰٫۰۰۰
۲۲۵٫۶۰٫۱۸ ۴٫۲۷۳٫۰۰۰
۲۱۵٫۵۵٫۱۷ ۳٫۲۳۶٫۰۰۰
۲۰۵٫۵۵٫۱۶ ۲٫۹۹۱٫۰۰۰
۲۳۵٫۶۰٫۱۶ ۳٫۶۶۳٫۰۰۰
۲۱۵٫۴۵٫۱۷ ۲٫۶۸۶٫۰۰۰
۲۱۵٫۶۰٫۱۶ ۳٫۰۵۲٫۰۰۰

درحال‌حاضر اکثر تایرهای خارجی موجود در بازار ایران، با مدل ۲۰۲۲ عرضه شده‌اند و حدود دو سال از عرضه آن‌ها می‌گذرد. بنابراین علاقه‌مندان به تایرهای خارجی می‌توانند اکنون نسبت به خرید تایرهای جی تی با مدل جدید اقدام کنند. به باور اکثر مالکان خودروها، تایرهای خارجی سواری نرم‌تری را نسبت به تایرهای ایرانی ارائه می‌دهند. همچنین عملکرد خودرو در ترمزگیری با تایرهای خارجی بهتر از تایرهای ایرانی است.

درحال‌حاضر تعرفه واردات لاستیک به کشور حدود یک‌سوم در مقایسه با مدت مشابه گذشته کاهش یافته است. بنابراین انتظار داریم تا تایرهای چینی از برندهای دیگر همچون تراینگل نیز به بازار کشورمان برسند.


منبع: https://digiato.com/car-news/take-a-look-at-the-price-list-of-gt-tires-in-the-market

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *