نیمی از ناوگان تاکسی تاکسی سیاه و سفید معروف لندن اکنون خودروهای برقی هستند

نیمی از لندن ناوگان تاکسی سیاه اکنون از خودروهای بدون آلایندگی، تولیدکننده LEVC و Transport for London (TfL) تشکیل شده است. اعلام کرد. بر اساس آخرین آمار، از ۱۴۶۹۰ تاکسی دارای مجوز در پایتخت، ۷۹۷۲ دستگاه خودروهای برقی باطری (BEV) هستند که اکثر آنها توسط LEVC جیلی تولید می شوند. تعداد این مدل ها تنها در ماه گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

هلن چپمن از TfL می گوید: «دستیابی به این نقطه عطف بازتاب خوبی از چگونگی تلاش لندن برای تبدیل شدن به شهری سبزتر، پایدارتر و دوستدار محیط زیست است. تاکسی های سیاه لندن در سراسر جهان شناخته شده اند و ما مفتخریم که می بینیم رانندگان زیادی در پاکسازی هوا کمک می کنند.

رانندگان جدید در این زمینه انتخابی نداشته اند، اگرچه از سال ۲۰۱۸، TfL ملزم کرده است که تمام کابین های جدید دارای مجوز در شهر دارای کابل آلایندگی صفر باشند (این قانون در سال گذشته به مینی کابین های خصوصی نیز تعمیم داده شد). تاکسی‌های دارای مجوزهای موجود نیز انگیزه تغییر دارند، زیرا خودروهایی که هنوز از وسایل نقلیه کم‌بازده استفاده می‌کنند از سال ۲۰۲۰ به پرداخت نرخ روزانه ملزم شده‌اند.اکنون ۱۲٫۵۰ پوند است) برای فعالیت در منطقه بسیار کم انتشار در مرکز لندن.

بسیاری از اپراتورهای بزرگ‌تر تاکسی و مینی‌کاپ لندن متعهد شده‌اند که تا سال ۲۰۲۵ ناوگان تمام برقی داشته باشند. این شامل بزرگترین اپراتور شهر، ادیسون لی (که از VW ID 4s استفاده می‌کند) می‌شود. گفت که تا سال ۲۰۲۳ به این هدف خواهد رسید. تاکسی های سیاه لندن عموماً به طور مستقل تحت مالکیت و تحت قوانین سختگیرانه TfL هستند. اوبر اخیرا اعلام کرد تاکسی‌های سیاه لندن در برنامه آن فهرست می‌شوند و در حالی که برخی از رانندگان ثبت‌نام کرده‌اند، بسیاری این طرح را محکوم کرده‌اند.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/half-of-londons-famed-black-cab-taxi-fleet-are-now-evs-134015907.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/half-of-londons-famed-black-cab-taxi-fleet-are-now-evs-134015907.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *