هاب های مرکز داده بیش از یک میلیون خانه گازهای گلخانه ای تولید می کنند

بر اساس آمارهای جدید، پنج مرکز مرکز داده اروپا در سال ۲۰۲۲ به اندازه ۱٫۲ میلیون خانه گازهای گلخانه ای تولید کردند.

بر اساس تحقیقات DataVita، مراکز داده واقع در لندن، فرانکفورت، آمستردام، پاریس و دوبلین در سال گذشته ۲۴۷۸ مگاوات انرژی مصرف کردند که در مجموع ردپای سالانه بیش از ۶٫۲۵ میلیون تن نقش داشت.

بدتر از آن، DataVita بر این باور است که با انتقال هاب ها به مناطق سبزتر، انتشار CO2 می تواند بیش از ۸۰ درصد کاهش یابد، که نشان می دهد قبل از رسیدن به صنعت مرکز داده سبزتر تا چه اندازه باید پیش رفت.

مکان تأثیر زیادی بر انتشار مرکز داده دارد

این مطالعه نشان داد که کشورهایی که منابع انرژی تجدیدپذیر بیشتری دارند، در مقایسه با کشورهایی که به سوخت‌های فسیلی متکی هستند، تمایل به تولید مراکز داده با شدت کلی کربن پایین‌تر دارند.

DataVita می گوید که با انتقال هر پنج هاب به اسکاتلند از نظر تئوری، انتشار گازهای گلخانه ای می تواند بیش از ۸۰ درصد کاهش یابد. جابجایی هاب فرانکفورت – شدیدترین کربن – به اسکاتلند باعث کاهش ۹۱ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای خواهد شد.

میانگین شدت کربن فرانکفورت ۴۷۳٫۶۲ گرم در مقایسه با ۲۰۰٫۴۶ گرم در لندن ارزیابی شد. با توجه به داده های شبکه ملی مربوط به سال ۲۰۲۲، انتقال به اسکاتلند این کاهش را به ۵۴٫۹۷ گرم می دهد.

اسکاتلند همچنین آب و هوای خنک تری نسبت به بسیاری از مناطق اروپایی دیگر دارد که به کاهش نیازهای سرمایش تا حدودی کمک می کند.

دنی کویین، مدیر عامل DataVita، خلاصه کرد: “اگر سازمان ها در مورد کاهش اثرات زیست محیطی خدمات فناوری اطلاعات خود جدی هستند، باید نگاهی دقیق به زیرساخت های حیاتی مورد استفاده خود داشته باشند.”

کوین با اذعان به کارهای موجود برای بهینه سازی اثربخشی مصرف برق، مصرف آب و بازیافت گرمای اتلاف، افزود که رشد صنعت به چالش می‌افزاید، اما تغییر جغرافیایی می‌تواند مزایای اقتصادی گسترده‌تری از جمله ایجاد شغل در مناطق جدید داشته باشد.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/data-center-hubs-are-producing-more-emissions-than-a-million-homes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *