هارولد هالیبوت بهترین تلاش جانبی استارفیلد را به دنیایی کاملاً انسانی تبدیل می کند

من هرگز دوست ندارم یک بازی را با بازی دیگری تعریف کنم، به ویژه بازی هایی مانند هارولد هالیبوت، که تأثیرات خود را آشکارا می پوشاند – انیمیشن های استاپ موشن، والاس و گرومیت به سبک آردمن، ترکیب شده با شاید کمی از وس اندرسون و با جدیت تمام، Postman. پت – اما به وضوح سزاوار آن است که به عنوان چیز خودش دیده شود.

در این مورد، نادیده گرفتن آن دشوار است: تنظیمات هارولد هالی‌بات بسیار شبیه به تماس با اول است، احتمالاً جالب‌ترین ماموریت در استارفیلد (و خود به شدت تحت تأثیر یک قسمت Star Trek: The Next Generation به نام The Neutral Zone) است. – تباه کننده! – یک کشتی به ظاهر بیگانه را کشف می کنید که در مدار یک سیاره کمین کرده و صداهای درهم و برهم عجیبی از رادیو منتشر می کند. به زودی متوجه می‌شوید که این در واقع یک کشتی از زمین است – تنها کشتی‌ای که چند صد سال طول کشیده تا واقعاً به اینجا رسیده باشد، و آن را با تعداد کمی از نسل نسلی کاشفان اصلی، که تنها دنیای آن‌ها فضای داخلی کشتی است و تنها درک آن، پر شده است. انسانیت چیزی است که آنها می توانند در کتاب های تاریخ و کلاس های انتخابی که در هیئت دارند در مورد آن بخوانند.


هارولد هالیبوت بهترین تلاش جانبی استارفیلد را به دنیایی کاملاً انسانی تبدیل می کند


اسکرین شات هارولد هالیبوت که هارولد را در اتاقی مربع شکل که حاوی مخزن دیوار به دیوار مایع فیروزه ای درخشان است را نشان می دهد.


اسکرین شات هارولد هالیبوت هارولد را در اتاقی کوچک پر از زندگی گیاهی نشان می دهد

اعتبار تصویر: برادران آهسته / یوروگیمر

در مورد هارولد هالیبوت، هارولد یک دستیار آزمایشگاه-سرایدار در یک سفینه فضایی مشابه است که پس از رسیدن به یک سیاره فرضی Goldilocks که در واقع هیچ زمین قابل سکونتی ندارد، به یک محفظه زیر آب تبدیل شده است. با این حال، کشتی که در اواخر دهه ۷۰ به حرکت در آمد و از آن زمان کاملاً در زیر اقیانوس های این سیاره جدید غوطه ور شد، به نوعی کپسول زمانی عجیب و غریب با جهان متناوب تبدیل شد که پر از مانیتورهای CRT مبهم، دستگاه های مخابره داخل با صدای لرزان و بسیار خاص است. انواع شغل های کوچک انگلستان (اغلب هارولد هالیبوت، یک بازی ماجراجویی روایی در مورد تکمیل وظایف تا حد زیادی پیش پا افتاده در حین آشکار شدن یک راز وجودی گسترده تر، مانند سفر به اداره پست محلی است، جایی که به شما اطلاع داده می شود که نمی توانید آن نامه را ارسال کنید، زیرا تمبر خود را کمی خیلی نزدیک به برچسب گذاشتید. و این پاکت نامه اشتباهی است.)

با در نظر گرفتن سبک انیمیشن، همه اینها به چیزی کاملاً لمسی تبدیل می شود – دکمه ها و اهرم های فوق العاده و درهای چرخان وجود دارد – و طراحی محیط، که به همان اندازه شبیه طراحی صحنه واقعی، کار پایه مناسب است، با جزئیات مجلل است، هر اتاق یک دیورامایی که صحنه سازی شده و تا حد کمال روشن شده است. همانطور که فضای ذخیره‌سازی من به شما می‌گوید، این یک بازی فوق‌العاده با جدول صفحه‌نمایش است، اما به همان اندازه که وسوسه‌انگیز است که در زیبایی آن درنگ کنید – روی تراشه‌های مصنوعی رنگ در موهای هارولد، انیمیشن چوبی و در عین حال سیال گیج‌کننده – جادوی واقعی این است که چگونه این جهان فراتر از ظاهرش شکل گرفته است.


اسکرین شات هارولد هالیبوت که هارولد را در بالای نردبانی نشان می دهد که پس از تعمیر تابلوی نئونی در مورد یک فروشگاه عمومی به پایین نگاه می کند.


اسکرین شات هارولد هالیبوت که هارولد را با مردی طاس با سبیل به سبک انیمیشن گلی دوست داشتنی نشان می دهد گفتگو می کند.


اسکرین شات هارولد هالیبوت که هارولد را در حال چت با دو NPC، یک افسر پلیس و یک کودک نشان می دهد


اسکرین شات هارولد هالیبات که هارولد را در یک فروشگاه بازی با مضمون صورتی نئون نشان می دهد

اعتبار تصویر: برادران آهسته / یوروگیمر

دنیای هالیبوت غنی است و به طرز عجیبی، برای چنین کمون کم جمعیتی در گوشه ی دور جهان، پر از زندگی. این گواهی است بر قدرت نوشتن به همان اندازه که سبک، در اینکه چگونه شخصیت‌های آن به طور منحصربه‌فردی عمیق، خنده‌دار و بسیار عجیب و غریب از نظر انسانی احساس می‌کنند، و چگونه به خوبی سندروم زنده دنیای کوچک زندگی روستایی را به تصویر می‌کشد، اما در زیر آب کاملاً حفظ شده است. یک تراریوم بسته مانند استارفیلد یا پیشتازان فضا، آزمایش فکری جالبی انجام شد و با آن اجرا شد – اما فراتر از استارفیلد یا پیشتازان فضا، به این ایده زمان و مکان داده شده است تا باقی بماند، و با انجام این کار اجازه داد تا یک اکوسیستم کامل از زندگی شکوفا شود. روی آن نخوابید

برای اطلاعات بیشتر در مورد نکات برجسته نکست فست، ایان ۱۰ دموی مختلف VR را امتحان می کند.در یوتیوب تماشا کنید

این قطعه بخشی از Wishlisted است، مجموعه‌ای یک هفته‌ای در Eurogamer که برخی از بازی‌های مورد علاقه ما را در فوریه ۲۰۲۴ Steam Next Fest پوشش می‌دهد. شما می توانید تمام قطعات دیگر از مجموعه ما را بخوانید مرکز مورد علاقه.


منبع: https://www.eurogamer.net/harold-halibut-turns-starfields-best-side-quest-into-a-vividly-human-world?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *