هاست PHP چیست؟

هاست PHP چیست؟

هاست PHP چیست؟> اگر شما هم جزو افرادی هستید که با طراحی وب سر و کار دارید، احتمالا نام PHP را زیاد شنیده­اید و برایتان سوال پیش آمده است که هاست PHP چیست؟ کاربردهای PHP چیست؟ PHP چه مزایا و معایبی دارد؟ و سوال­هایی از این قبیل. ما در این مقاله قصد داریم ببینیم هاست PHP چیست و آن را از همه جوانب بررسی نماییم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با هاست PHP

PHP مخفف شده­ی عبارت Hypertext Preprocessor است که به عنوان یک زبان برنامه­نویسی با استفاده از HTML شناخته می­شود. برنامه­های نوشته شده توسط این زبان معمولا روی وب سرورها اجرا می­شوند و نیازی به مرورگر وب ندارند. PHP امروزه جزو بهترین زبان­های برنامه­نویسی است و بسیاری از سایت­های بزرگ و قدرتمند از آن استفاده می­کنند. استفاده از PHP برای طراحی سایت و تولید محتوا در وبسایت­ها بسیار آسان است و با قراردادن کدهای کمتر می­توان به سادگی خروجی HTML دریافت کرد. یادگیری این زبان نیز برای اکثر افراد راحت است و به همین دلیل مدیران سایت­ها برای طراحی و مدیریت وبسایت خود از PHP استقبال بیشتری می­کنند. حال که فهمیدیم هاست PHP چیست خوب است راجع به کاربردها و نحوه کار آن نیز اطلاعاتی به دست آوریم

هاست PHP چیست

کاربردهای هاست PHP

معمولا زمانی که افراد شروع به یادگیری برنامه­نویسی می­کنند مدام این سوال را می­پرسند که هاست PHP  چیست و چه کاربردهایی دارد؟ پاسخ این است که PHP کاربردهای فراوان و متعددی دارد و این کاملا بستگی به حیطه فعالیت شما دارد که مشخص می­کند می­خواهید از کدام قابلیت آن استفاده کنید. به طور کلی هاست PHP برای طراحی انواع وبسایت­ها، نرم­افزارهای ویندوز، ربات­های تلگرامی، تولید وب­اپلیکیشن­ها و… مفید است و می­توان از آن استفاده نمود. در طراحی یک وبسایت، PHP توانایی این را دارد که اطلاعات فرم را جمع­آوری نماید، دسترسی کاربر را کنترل کند، داده­ها را در بانک اطلاعاتی خود ایجاد، اصلاح و حذف کند و کوکی­ها را دریافت نماید.

مزایای هاست PHP

برای اینکه بدانیم علت محبوبیت هاست PHP چیست تنها کافیست نگاهی به مزایا و قابلیت­های فوق­العاده این زبان برنامه­نویسی بیاندازیم تا موضوع کاملا روشن شود. هاست PHP به عنوان یک زبان برنامه نویسی اپن سورس(open source) شناخته می­شود و این بدین معناست که شما در ازای استفاده از PHP لازم نیست مبلغی بپردازید. شاید همین یک مورد به خوبی نشان­دهنده­ی علت فراگیر بودن و محبوبیت پی­اچ­پی باشد اما نه! این همه­ی ماجرا نیست. مزیت­های PHP بیش از این حرف­ها است.

PHP یکی از زبان­هایی است که مقیاس­پذیر می­باشد و وبسایتی که از این زبان استفاده می­کند این امکان را دارد که به طور مداوم میزان بازدید را افزایش داده و به بهبود سایت کمک کند. در ضمن این زبان برنامه­نویسی از جمله زبان­های سمت سرور است و نیازی به نصب ندارد و از همه مهم­تر احتیاج به فضای پردازنده(CPU) چندان زیادی هم ندارد. همین سبب می­شود که درصورت استفاده از پی­اچ­پی، سرعت سیستم شما تحت تاثیر قرار نگیرد. PHP نسبت به سایر زبان­ها از سرعت بیشتری برخوردار است و این به دلیل استفاده­ی PHP از حافظه خود می­باشد که سرعت بیشتری به آن می­بخشد. در ضمن زمان بارگیری برای وبسایت­هایی که توسط PHP پشتیبانی می­شوند بسیار کمتر است. قابلیت دیگر PHP برخورداری از زیرساخت­های ابری می­باشد که به کاربر اجازه می­دهد مقادیر بالای داده را بدون هیچ­گونه نگرانی ذخیره نماید. تمامی این مزایا سبب شده است افراد زیادی به دنبال این باشند که بفهمند هاست PHP چیست و چه قابلیت­هایی دارد تا به این ترتیب بتوانند از ویژگی­های گسترده این زبان برای مدیریت سایت و کسب و کار خود بهره­مند شوند.

معایب هاست PHP

پی­اچ­پی نیز مانند سایر زبان­های برنامه­نویسی معایب و مشکلاتی دارد که در ادامه به برخی از آن­ها اشاره می­کنیم:

  1. PHP و به طور کلی همه­ی فناوری­های منبع باز نسبت به سایرین از امنیت بسیار پایینی برخوردار هستند و به همین دلیل معمولا سایت­های دولتی این زبان را مورد استفاده قرار نمی­دهند.
  2. PHP دارای کتابخانه­های خاص خود می­باشد اما کماکان در حوزه­ی توسعه برنامه­های وب تقویت شده توسط یادگیری ماشین ضعیف عمل می­کند.
  3. در PHP پردازش خطاها با سرعت کمتری انجام می­گیرد و برطرف کردن آنها ممکن است زمان زیادی از کاربر بگیرد.
  4. این زبان برای برنامه­های تحت دسکتاپ چندان مناسب نیست و در ضمن برنامه­نویسی برای اندروید با استفاده از PHP میسر نمی­باشد .

PHP زبانی قدرتمند و با قابلیت­های متعدد است اما معمولا تازه­کاران ترجیح می­دهند کار خود را با یادگیری زبان­های ساده­تری مثل پایتون آغاز کنند و به ندرت سراغ یادگیری پی­اچ­پی می­روند

هاست PHP چیست؟

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم به صورت مختصر و به زبان ساده برای شما عزیزان توضیح دهیم که هاست PHP چیست ، چه کاربردهایی دارد و مزایا و معایب آن چه چیزهایی هستند و چنانچه به یادگیری این زبان علاقه­ مند هستید می­توانید از آموزش­های معتبر و جامع در این خصوص بهره­مند شوید و در هاست PHP به تسلط بالایی برسید و یادگیری این زبان در بسیاری از مشاغل به ویژه راه­اندازی وبسایت­های فروش اینترنتی بسیار موثر خواهد بود و بنابراین در اولین فرصت این زبان ساده و کاربردی را بیاموزید و با کمترین هزینه کسب و کار خود را راه­اندازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *