هایپرلوپ این بار واقعاً مرده است

هایپرلوپ وان، که قبلا ویرجین هایپرلوپ بود، طبق گزارش ها، دارایی های خود را می فروشد، کارگران باقی مانده خود را اخراج می کند و آماده می شود تا پایان سال ۲۰۲۳ تعطیل شود. این یک رویا برای این دنیا غیرممکن بود.

Hyperloop One، استارت‌آپ حمل‌ونقل آینده‌نگر که قول داده بود ما را از طریق لوله‌های تقریباً بدون هوا با سرعت خطوط هوایی عبور دهد، تعطیل می‌شود. مطابق با بلومبرگ.

این شرکت دارایی های خود را می فروشد، دفاتر خود را تعطیل می کند و کارمندان خود را اخراج می کند. این شرکت در پایان سال به طور رسمی بسته می شود و در آن زمان تمام مالکیت معنوی آن به سهامدار عمده آن یعنی اپراتور اصلی بندر دبی DP World منتقل می شود. هر کسی که مسیر آزمایشی را در صحرای نوادا بخرد، اگر بخواهد، یک اسلاید اسلیپ ‘N جهنمی خواهد داشت.

از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۴، این شرکت حدود ۴۵۰ میلیون دلار در صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر و سایر سرمایه گذاری ها جذب کرده است. در حالی که هنوز تعداد کمی از استارت‌آپ‌ها در تلاش برای ساخت هایپرلوپ هستند، مرگ یکی از بزرگترین شرکت‌های هایپرلوپ نشان دهنده پایان رویایی است که با به اصطلاح ایلان ماسک سرچشمه گرفته بود. “کاغذ آلفا” در سال ۲۰۱۳٫

هر کسی که مسیر آزمایشی را در صحرای نوادا بخرد، اگر بخواهد، یک اسلاید جهنمی خواهد داشت.

ماسک این نظریه را مطرح کرد که کپسول های آلومینیومی آیرودینامیک پر از مسافر یا محموله را می توان از طریق یک لوله تقریباً بدون هوا با سرعت تا ۷۶۰ مایل در ساعت به حرکت درآورد. این لوله‌ها، یا بر روی ستون‌ها و یا در زیر زمین غرق شده‌اند، می‌توانند در داخل یا بین شهرها ساخته شوند. او آن را “حالت پنجم حمل و نقل” نامید و استدلال کرد که می تواند به تغییر شیوه زندگی، کار، تجارت و سفر کمک کند.

چشم نوازترین سناریویی که او پیشنهاد کرد سفر از لس آنجلس به سانفرانسیسکو در تنها ۳۰ دقیقه بود. ایده تخیل مهندسان را تسخیر کرد و سرمایه گذاران در سراسر جهان.

Virgin Hyperloop در ابتدا با نام Hyperloop Technologies تاسیس شد و نام خود را تغییر داد هایپرلوپ وان در سال ۲۰۱۶ و بعد از بودن دوباره به Virgin Hyperloop One توسط شرکت ریچارد برانسون خریداری شد. این شرکت با ده ها میلیون دلار سرمایه و چشم انداز جسورانه ای از سیستم های هایپرلوپ در سراسر جهان از دروازه قدرتمند بیرون آمد.

در سال ۲۰۱۷، این شرکت با یکی از بنیانگذاران خود، Brogan BamBrogan، به دلیل ادعاهای رقابتی در مورد آزار و اذیت و خرابکاری به توافق رسید. یک سال بعد، شروین پیشه‌ور، یکی دیگر از بنیان‌گذاران، به تجاوز جنسی و بدرفتاری متهم شد.

این شرکت همچنین برای همیشه در بند پول نقد بود. برانسون کمک کرد تا یک سرمایه گذاری جدید ۵۰ میلیون دلاری از دو سرمایه گذار موجود تضمین شود که به انجام تعهدات حقوق و دستمزد کمک کرد. شرکت مطرح کرد ۱۷۲ میلیون دلار بودجه جدید در سال ۲۰۱۹، ۹۰ میلیون دلار آن متعلق به DP World بود که قبلاً ۲۵ میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرده بود و در حال حاضر دو کرسی در هیئت مدیره استارت آپ دارد.

این شرکت چندین گام مهم برداشت، از جمله ساخت یک مسیر آزمایشی در نوادا برای آزمایش ایمنی و امکان‌سنجی فناوری. در سال ۲۰۲۰، اولین – و تنها – خود را انجام داد. تست با مسافران انسانی. این غلاف تنها به حداکثر سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت رسید که بسیار کمتر از وعده اولیه هفت برابر این میزان بود.

منتقدان می گویند که اگرچه هایپرلوپ ممکن است از نظر فنی امکان پذیر باشد، اما هنوز هم فقط به عنوان بخار افزار است. الف نامیده شده است “دیدگاه اتوپیایی” دستیابی به آن از نظر مالی غیرممکن خواهد بود. این یکی از آن فناوری‌هایی است که هم هست “در همین حوالی” با توجه به تقویت‌کننده‌های آن – علیرغم ظاهراً به نظر می‌رسد که هنوز سال‌ها با تکمیل آن فاصله دارد. در سال ۲۰۱۷، مدیران ارشد Virgin Hyperloop گفت آستانه آنها انتظار دارند “هیپرلوپ های فعال در سراسر جهان را تا سال ۲۰۲۰ ببینند.” این مهلت بعداً به سال ۲۰۲۱ موکول شد.

در طول همه‌گیری، تقریباً همه مدیران ارشد و بنیان‌گذاران Hyperloop One را ترک کردند، که پس از تصمیم شرکت ویرجین را نیز از نام خود حذف کرد. از سفرهای مسافری به نفع بار خودداری کنید.

امروزه هیچ هایپرلوپ در مقیاس کامل در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. تونل آزمایشی ماسک در کالیفرنیا از بین رفته است. خود مرد بیشتر شیفته تایید نظریه های یهودستیزی شده است تا حل مشکل تردد خودروها.

شرکت Boring، عملیات تونل زنی ماسک، هنوز در حال حفاری گذرگاه های زیرزمینی در لاس وگاس است. اما برای تسلاس، نه هایپرلوپ. به نظر می رسد آینده تقریباً مشابه حال است.


منبع: https://www.theverge.com/2023/12/21/24011448/hyperloop-one-shut-down-layoff-closing-elon-musk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *