هدفون‌های «نورال» در نمایشگاه CES بزرگ هستند – در اینجا ۴ محصول جذاب به زودی معرفی می‌شوند

به طور فزاینده، رقبای برای بهترین هدفون فقط بر ارائه صدای با کیفیت بالا تمرکز نمی کنند. هر سال به نظر می رسد که رشته های جدیدی به کمان آنها اضافه می شود، و یک چیز بزرگ در غنچه ها و هدفون ها در CES 2024 فناوری های “عصبی” هستند.

ما همچنین شاهد چند هدفون جالب دیگر بودیم که مرزهای فناوری هدفون را جابجا می‌کردند، از جمله هدفون‌های چند دستگاهی جدید TimeKettle مترجم دو طرفه X1 و هدفون های بی سیم کامپیوتر داخل گوشی BREGGZ، که همچنین یک برنامه ترجمه دارد. با سامسونگ همچنین به دنبال افزودن ترجمه بلادرنگ است برای گلکسی بادز بعدی خود، می‌توان گفت که این فناوری است که بیشتر درباره آن خواهیم شنید.

اما این ایده که هدفون ها قادر به خواندن ذهن هستند – به نظر ما – حتی عجیب تر و در نتیجه جالب تر است. من چهار هدفون عصبی را که در نمایشگاه CES 2024 دیدم جمع آوری کردم، همه با طراحی های بسیار متفاوت.

۱٫ Earbuds عصبی نقی

هدفون‌های «نورال» در نمایشگاه CES بزرگ هستند – در اینجا ۴ محصول جذاب به زودی معرفی می‌شوند

دیو سگال، موسس و مدیر ارشد نوآوری در Naqi Logix، در نمایشگاه CES 2024 یک هدفون عصبی در دست دارد. (اعتبار تصویر: آینده)

ایمپلنت‌های مغزی مانند چیزهای علمی تخیلی به نظر می‌رسند، اما شرکت‌های زیادی روی توسعه این فناوری برای بازار مصرف کار می‌کنند. در این مورد، شرکتی به نام Naqi Logix است که توسط دیو سگال چهار سال پیش در کانادا تأسیس شد.

سگال به من می‌گوید که دلیل اختراع فناوری پوشیدنی که می‌تواند از سیگنال‌های الکتریکی مغز برای کنترل دستگاه‌های مختلف، از وسایل الکترونیکی هوشمند خانه گرفته تا حتی شبیه‌سازهای پرواز، استفاده کند، الهام‌بخش آرزوی کمک به دوستی بود که چهار پلژی شده بود.

ما تنها هدفون عصبی را روی سیاره زمین می‌سازیم که می‌تواند جایگزینی امن و غیرتهاجمی برای کاشت‌های مغزی باشد. [They offer] سگال توضیح می‌دهد که توانایی کنترل کامل بر رایانه‌های ویندوز و مک، از جمله تایپ، مرور، خرید و بازی‌های ویدیویی معاصر.

ایده پشت هدفون‌ها که از حسگرهای ژیروسکوپی، ماهیچه‌ای و امواج مغزی استفاده می‌کنند، این است که فناوری رابط کامپیوتری درون آن‌ها می‌تواند در هر یک از موارد استفاده شود. بهترین هدفون های بی سیم برای اینکه این کنترل اضافی را به آنها بدهد. با توجه به توانایی آن در تغییر کامل زندگی، جای تعجب نیست که چرا Earbuds عصبی Naqi به دلیل دسترسی و فناوری قدیمی، برنده جایزه نوآوری CES شد.

۲٫ NeurGear ZenBud

مدل سر استایروفوم هدفون ZenBud در نمایشگاه CES 2024

بنیانگذار NeurGear، جان هکر، ZenBud را در نمایشگاه CES 2024 به نمایش گذاشت. (اعتبار تصویر: آینده)

هدست ZenBud NeurGear به جای حس کردن اعصاب و ترجمه آن سیگنال ها برای کنترل دستگاهی مانند Earbuds عصبی بالا، از امواج صوتی اولتراسونیک برای آرامش شما استفاده می کند. این فناوری با تحریک عصب واگ که مسئول عملکردهای مختلف بدن مانند هضم، ضربان قلب و تنفس است، کار می کند.

جان هکر، بنیانگذار و مدیر عامل NearGear، به من توضیح داد که با تحریک عصب واگ یک فرد، واکنش استراحت ایجاد می کند که سیگنال های آرامش بخشی را به مغز می فرستد. این به “تقویت انعطاف پذیری استرس و توانایی خود برای استراحت کمک می کند. با استفاده از آن فقط پنج دقیقه به مدت یک هفته، می توانید افزایش قابل توجهی در انعطاف پذیری و آرامش در برابر استرس مشاهده کنید”.

در حالی که ZenBud هنوز در مراحل اولیه خود است – NeurGear تنها در سال ۲۰۲۱ تاسیس شد – فناوری اولتراسوند مانند این می تواند در اختیار کاربران قرار گیرد. بهترین هدفون در آینده. اما اگر می‌خواهید زودتر آن را امتحان کنید، به عنوان بخشی از کمپین Kickstarter NeurGear، می‌توانید آن را با قیمت ۱ دلار پیش‌سفارش کنید و ۱۰۰ دلار تخفیف از قیمت خرید دریافت کنید که هنوز مشخص نیست.

۳٫ فن آوری های MyWaves Pebble

دستگاه myWaves Pebble روی سر استایروفوم در کنار یک جفت هدفون

دستگاه myWaves Pebble امواج مغزی منحصربه‌فرد شما را ضبط می‌کند تا آن‌ها را به صداهای خواب سفارشی تبدیل کند که به شما کمک می‌کند بخوابید. (اعتبار تصویر: آینده)

دستگاه myWaves Pebble که بیشتر به عنوان یک وسیله جانبی هدفون است، که در تصویر بالا مشاهده می کنید، به پیشانی شما متصل می شود تا امواج مغزی شما را هنگام خواب تجزیه و تحلیل کند تا آهنگ های موسیقی سفارشی ایجاد کند که ادعا می کند به شما کمک می کند بخوابید.

ما یک فناوری مبتنی بر علم داریم که اساساً از امواج دلتای شما، که در مغز شما برای خواب مرتبط هستند، استفاده می‌کند تا تمام فعالیت‌های خواب شما، از خواب عمیق گرفته تا حرکت سریع چشم (REM) را به شما بگوید. با انتخاب یک مورد بسیار خاص. بخشی از شما [delta waves while] با خوابیدن و تبدیل آن به موسیقی، می‌توانیم موسیقی تولید کنیم که مغز شما را سریع‌تر، طولانی‌تر و بهتر بخواباند.”

Destexhe به من اطمینان می دهد که این دستگاه قرار نیست هر شب پوشیده شود. در عوض، ایده این است که آن را برای یک شب بپوشید تا ضبط را دریافت کنید. سپس آن را در پلتفرم myWaves آپلود می‌کنید، که در مرحله بعد، امواج مغزی شما را به لالایی تبدیل می‌کند تا به شما کمک کند سریع‌تر به خواب بروید.

در حال حاضر می‌توانید برای دسترسی زودهنگام به این فناوری که در ابتدا توسط آلن دستخه و لوک فوبرت، محققین مؤسسه علوم اعصاب پاریس-ساکلی (NeuroPSI) اختراع شده بود، ثبت‌نام کنید و در صورت انجام، ۴۰ درصد تخفیف دریافت کنید. در دسترس قرار گیرد.

۴- علوم اعصاب قابل استفاده Frenz Brainband

هدبند Earable Neuroscience Frenz در نمایشگاه CES 2024 رونمایی شد

حسگرهای اختصاصی Earable Neuroscience دارای قلاب های لاستیکی هستند که در کنار سر شما قرار می گیرند. (اعتبار تصویر: آینده)

شرکت دیگری که بر روی یافتن راه حلی برای به خواب رفتن و ماندن در خواب تمرکز می کند Earable Neuroscience است که از سال ۲۰۱۸ با کمک دانشگاه کلرادو و دانشگاه آکسفورد فعالیت می کند. مانند myWaves، سیگنال‌های مغز شما را نیز ردیابی می‌کند تا یک آهنگ موسیقی سفارشی ایجاد کند که به شما کمک می‌کند بخوابید، اما در عوض یک هدست فیزیکی ایجاد کرده است که می‌توانید بالای گوش خود قرار دهید.

خود هدست از همان فناوری استفاده می کند بهترین هدفون هدایت استخوان پخش موسیقی، که کیمی دوان، مدیر ارشد رشد شرکت، می‌گوید بسیار کمتر و راحت‌تر از قرار دادن هدفون مستقیم در گوش هنگام تلاش برای خوابیدن است. او به من می‌گوید که “در زمان واقعی سیگنال‌های فعالیت مغز و بازخوردهای عصبی شما را ردیابی می‌کند. بر اساس آن، هوش مصنوعی به طور خودکار درمان‌های دیجیتالی را که برای مغز شما هستند شخصی‌سازی و انتخاب می‌کند.”

Earable Neuroscience در حال حاضر دارای ۱۸ اختراع در مراحل مختلف تکمیل است و برنده جوایز نوآوری CES برای سال ۲۰۲۴ است. همچنین سال گذشته جوایز CES را برای فناوری پوشیدنی ها برنده شده بود. اگر می‌خواهید یکی از اولین کسانی باشید که Frenz Brainband آن را امتحان می‌کند، می‌توانید آن را با قیمت ۴۹۰ دلار پیش‌سفارش دهید و قرار است تا فوریه ۲۰۲۴ ارسال شود.

ما همه جدیدترین ها را پوشش می دهیم اخبار CES از نمایش همانطور که اتفاق می افتد. برای داستان‌های بزرگ در همه چیز از تلویزیون‌های ۸K و نمایشگرهای تاشو گرفته تا تلفن‌های جدید، لپ‌تاپ‌ها، وسایل خانه هوشمند و جدیدترین‌های هوش مصنوعی با ما همراه باشید.

و فراموش نکنید ما را در TikTok دنبال کنید برای آخرین مورد از نمایشگاه CES!

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/audio/headphones/neural-headphones-are-big-at-ces-here-are-4-fascinating-products-coming-soon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *