هرج و مرج در OpenAI رخ می دهد

هرج و مرج در OpenAI رخ می دهد

سام آلتمن



سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، پس از شکست مذاکرات برای بازگشت او به OpenAI، به مایکروسافت خواهد پیوست.

جاستین سالیوان/گتی ایماژ



تبلیغات

سلام! اگر امسال برای روز شکرگزاری در راه هستید، اینجا هستند نکاتی درباره بدترین زمان رانندگی در تعطیلات آخر هفته.

در داستان بزرگ امروز، ما به دنبال ادامه پیامدها هستیم برکناری شوکه کننده سام آلتمن در OpenAI.

آنچه روی عرشه است:

تبلیغات

اما اول، اگر به پادشاه آمدید، بهتر است از دست ندهید.


داستان بزرگ

OpenRevolt

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI


توموهیرو اوسومی/گتی ایماژ



آیا تا به حال خواب دیده اید که در مراسم تشییع جنازه خود شرکت کنید تا ببینید مردم در مورد شما چه فکری می کنند؟

به نوعی، سام آلتمن در حال زندگی کردن در این فانتزی است.

آلتمن زنده و سالم است، اما فعالیت او به عنوان مدیر عامل OpenAI در روز جمعه به طور ناگهانی پایان یافت. اما در روزهایی که از اخراجش می گذرد، او همینطور است از یک آخر هفته نامرتب فرار کرد که شبیه قهرمان نهایی بودکیتی نوتوپولوس از Business Insider می نویسد.

تبلیغات

(برای یک جدول زمانی کامل از هرج و مرج، از اینجا شروع کنید. و برای توضیح اینکه چرا شکست هنوز برای افرادی که در صنعت فناوری نیستند مهم است، اینو ببین.)

برجسته ترین در میان حامیان آلتمن، کارمندان سابق او بودند. تقریباً همه افراد در OpenAI نامه ای را امضا کرده اند تهدید به ترک شرکت در صورت عدم انتصاب مجدد آلتمن و استعفای اعضای هیئت مدیره.

حتی کسی که کل آشفتگی را به راه انداخت – ایلیا سوتسکور، بنیانگذار و دانشمند ارشد OpenAI نامه را امضا کرد و گفت از شرکت در برکناری آلتمن عمیقا پشیمان است.

یک مسئله کلیدی در میان کارمندان، عدم توضیح کافی در مورد آنچه آلتمن را اخراج کرد، است. آنچه به کارمندان توسط Sutskever در مورد دلیل برکناری گفته شده است آنها را متقاعد و عصبانی کرده استکالی هایس از Business Insider می نویسد. اگر منصف باشیم، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت و امت شیر، مدیر عامل OpenAI به نظر می رسد که دلیل آن را هم نمی دانم.

تبلیغات

آلتمن نیز در بازار طرفدارانی دارد. در پی خبری که آلتمن در مایکروسافت فرود خواهد آمدغول فناوری سهام خود را دید روز دوشنبه به بالاترین حد خود رسید.

و اکنون آلتمن گزارش شده است مشتاق بازگشت به OpenAIاوج مناسب برای شاید وحشیانه ترین کودتا در تاریخ سیلیکون ولی.

ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت


ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت

استفان براشیر/گتی ایماژ



در نگاه اول، وقایع چند روز گذشته مرا از قدرتی که به نظر می‌رسید آلتمن در اختیار دارد شگفت زده کرد.

اخراج چند مدیر باعث شورش تمام عیار می شود مانند برکناری آلتمن در OpenAI؟

تبلیغات

اما همانطور که جولی بورت از Business Insider می نویسد، نادلا مایکروسافت واقعاً همه کارت ها را در اختیار دارد. نادلا با استخدام آلتمن از یک فاجعه کامل جلوگیری کرد. نادلا چه در راس OpenAI قرار گیرد و چه در مایکروسافت بماند بخش مهمی از استراتژی هوش مصنوعی شرکت را حفظ کرد در جیب عقبش

البته، این بدان معنا نیست که خطری برای مایکروسافت وجود ندارد. برخی از مشتریان OpenAI در حال حاضر به دنبال پرش از کشتی هستندMadeline Renbarger از Business Insider گزارش می دهد. عدم موفقیت در بازگرداندن آلتمن در OpenAI در نهایت می تواند منجر به نابودی آن شود. این یک سناریوی ایده آل برای استارتاپی نیست که میلیاردها دلار روی آن سرمایه گذاری کرده اید.

آن هم مشکوک است مایکروسافت می تواند تمام استعدادهای OpenAI را حفظ کند، باید حل شود. در واقع، کارکنان OpenAI که متعهد شدند شرکت را ترک کنند و به Altman در مایکروسافت بپیوندند در واقع پیشنهاد شغلی رسمی نداریدمنابع به کالی و اشلی استوارت می گویند.

در همین حال، مارک بنیوف از Salesforce است در حال حاضر فعالانه کارمندان OpenAI را در X استخدام می کند.


۳ چیز در بازار

معامله گران نیویورک


اسکات اولسون/گتی ایماژ



تبلیغات

۳ چیز در فناوری

مسافری وارد یک ماشین اوبر در شهر نیویورک، نیویورک، ایالات متحده، 6 دسامبر 2019 می شود.


مسافری وارد یک ماشین اوبر در نیویورک می شود

جفرسون سیگل/ رویترز



  • برخی از رانندگان اوبر و لیفت با گزیده بودن پول بیشتری به دست می آورند. برخی از رانندگان فاش کردند که لغو برخی از سفرها می تواند به رانندگان کمک کند تا از موقعیت هایی که سودآور نیستند اجتناب کنند. مثلا، با تشخیص بودن می تواند به رانندگان کمک کند تا از “سواری یک طرفه” اجتناب کنند.
  • معاون استخدام انویدیا نحوه استخدام در زمینه هوش مصنوعی در این شرکت را فاش کرد. ظهور هوش مصنوعی همچنین به ظهور انویدیا – حتی جنسن هوانگ – مدیر عامل آن کمک کرده است بیست و هفتمین فرد ثروتمند جهان شد. کارگزین ارشد این شرکت گفت: تأکید بر مهارت ها و متمایز کردن خود از جمله مواردی است روش های برتر برای استخدام آنجا.
  • طبق گزارش‌ها، مدیر عامل X در حال دریافت پیام‌هایی از مدیران تبلیغاتی برای استعفا به دلیل تایید یک پست یهودی‌ستیزانه توسط ایلان ماسک است. اجرایی لیندا یاکارینو گفته می شود که او باید شهرت خود را “نجات دهد”.

۳ چیز در تجارت

تصویری از ایالت تگزاس پرچم این ایالت را نشان می دهد.  اما در عوض ستاره تنها روی پرچم با پره های روتور یک توربین بادی جایگزین می شود.  توربین های بادی بیشتری در پس زمینه هستند.


Antarza Pena Popo/Insider



  • تگزاس – به طرز عجیبی – آینده انرژی پاک آمریکا را رهبری می کند. این ایالت بیش از یک قرن است که پایتخت نفت آمریکا بوده است. اما اکنون، تگزاس نیز یکی از این کشور است تولیدکنندگان برتر انرژی های تجدیدپذیر.
  • استارت‌آپ لباس زیر پاراد شکست خورد و کارمندان مؤسس را مقصر می‌دانند. آیا نوشتن در مورد آن اشکالی ندارد؟ کامیلا تلز، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سابق Parade از ملکورکا لیسیا از Business Insider پرسید که چگونه می تواند آنچه را که به عنوان یکی دیگر از بنیانگذاران زن – به ویژه یک بنیانگذار زن رنگین پوست – می بیند، بنویسد. ولی بسیاری از ۲۶ کارمند فعلی و سابق ملکورکا با آنها صحبت کرد گفت روشی که تلز شرکتش را اداره می کرد حداقل تا حدی مسئول شعله ور شدن آن بود.
  • اقتصاد تجربه می تواند صنعت خوبی برای شرط بندی شغلی شما باشد. Millennials و Gen Zers تقاضا برای تجربه را افزایش می دهند. برای مثال، از آشپزهای رستوران انتظار می رود بین سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ ۲۰ درصد افزایش یابد.

در سایر خبرها

امروز چه خبر است؟

  • روز جهانی سلام است. این روز با سلام دادن به ۱۰ نفر جشن گرفته می شود. این امر “اهمیت ارتباط شخصی برای حفظ صلح” را برجسته می کند.
  • تولدت مبارک، کارلی رائه جپسن. بیورک، داویدو و کالین بالینگر نیز در این روز به دنیا آمدند.
  • درآمد امروز: Lowe’s، Best Buy، HP، Nvidia، Nordstrom، و شرکت های دیگر.
تبلیغات

برای نشانک های شما

آداب شام رسمی

دکتر کلینتون لی، مدیر اجرایی موسسه شراب و ارواح آسیا و اقیانوسیه است.


دکتر ع.س. کلینتون لی



کارشناس بین المللی شراب و آداب معاشرت هفت نکته و اشتباه آداب را به اشتراک می گذارد. خود هشدارها گنجانده شده است تا هرگز مهمانان را مجبور نکنید که در نماز با شما بپیوندند و سر لیوان شراب شما را نگیرند.


تیم Insider Today: دن دیفرانچسکوسردبیر و مجری ارشد، در شهر نیویورک. الماس ناگا سیوخبرنگار ارشد، در سن دیگو. هالام بولاکسردبیر، در لندن. لیزا رایانسردبیر اجرایی، در نیویورک.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

خبرنامه ها
خبرنامه
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/news-today-november-21-sam-altman-openai-tech-ai-2023-11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *