هر آنچه باید درباره موتور V8 رپتور ۶٫۲ لیتری فورد بدانید

موتور رپتور R که در ابتدا در مشخصات پیش‌تولید «Hurricane» نامیده می‌شد (برای اولین بار در موستانگ ظاهر می‌شد)، موتور رپتور R دوباره در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان کارخانه منتخب برای مجموعه‌های فورد سوپر دیوتی و سری E با وزن سه چهارم تن ظاهر شد. کامیون ها و وانت های یک تنی. قسمت های داخلی دارای فاصله سوراخ ۱۱۴ میلی متری و سوراخ ۴٫۰۲ اینچی، بلوک چدنی، قیچی روغن پیستونی، میل لنگ تهویه شده و پمپ روغن چرخان است.

در همین حال، دارای یک میل بادامک بالای سر با بازوهای چرخاننده روی محور، پورت‌های متقارن بزرگ‌تر و سوپاپ‌های بازدارنده است. زمان‌بندی متغیر بادامک با گشتاور بادامک (CTA) پانچ کم تا متوسط ​​بیشتری تولید می‌کند. این موتور ۶٫۲ لیتری علیرغم اینکه یک موتور کامیون بود، پس زمینه موتور اسپورت داشت و در ابتدا به عنوان یک موتور مسابقه درگ برای مسابقات NMRA (انجمن ملی مسابقات موستانگ) ظاهر شد.

تا زمانی که نسل دوم فورد رپتور که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، تمام موتورهای V8 به نفع موتور ۳٫۵ لیتری EcoBoost V6 با توربوشارژ دوقلو، که معمولاً یک نوع تنظیم‌شده از این موتور است، کنار گذاشته شده بودند. فورد جی تی سوپراسپرت دمیده V6. نسل سوم فورد رپتور در سال ۲۰۲۱ با EcoBoost V6 یا Predator V8 5.2 لیتری سوپرشارژر با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ پوند فوت گشتاور در مدل جدید عرضه شد. رپتور آرقوی ترین موتور نصب شده بر روی فورد F-150.


منبع: https://www.slashgear.com/1468640/everything-to-know-about-ford-raptor-6-2l-v8-engine/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *