هر آنچه که باید در مورد جت سوخو Su-57 ‘Felon’ بدانید

هر آنچه که باید در مورد جت سوخو Su-57 ‘Felon’ بدانید

جنگنده های نسل پنجم، به معنای وسیع، پیچیده ترین مدل هایی هستند که فناوری مدرن در حال حاضر اجازه می دهد. به این ترتیب، آنها معمولاً قرار است در اسرع وقت هواپیماهای موجود را جایگزین کنند. به عنوان مثال، در مورد F-35A Lightning II، نیروی هوایی ایالات متحده F-16 های خود را در مقایسه “ناوگان پیر” اعلام می کند. تنها کشورهای دیگری که رسماً به جنگنده های نسل پنجم می بالند، چین (J-20) و البته روسیه با سوخو-۵۷ مهیب خود هستند.

بنابراین، از آنجایی که در میان چنین شرکت های بزرگی قرار دارید، انتظار دارید که Su-57 دارای طیف قابل توجهی از مشخصات فنی باشد. اعداد و ارقام واقعاً در این زمینه گویای خود هستند. این جت می تواند ۳۵۰ متر را در یک ثانیه بالا برود، در بیش از ۶۵۵۰۰ فوت پرواز کند و حداکثر سرعت آن ۲ ماخ (حدود ۱۵۵۰ مایل در ساعت) باشد. همه اینها توسط موتورهای دوقلو Lyulka 117S با توان خروجی ترکیبی ۲۸۴۰۰ کیلوگرم نیرو می گیرد.

از نظر عملکرد کلی، Felon بیش از حد قابل رقابت با F-22 Raptor است. خیابان دفاع یادداشت. با در نظر گرفتن مدل‌های پایه‌ی رپتور، برد پروازی کمی وسیع‌تر از ۲۱۷۵ مایل در مقابل ۱۸۴۰ مایل رپتور دارد و رپتور فقط کمی سریع‌تر است و می‌تواند ۲٫۲۵ ماخ باشد. با این حال، مجموعه تسلیحات Su-57 نسبتاً متفاوت است و دلیل خوبی برای این وجود دارد. در ادامه نگاهی به زرادخانه موجود برای Su-57 خواهیم داشت.


منبع: https://www.slashgear.com/1486451/all-about-the-sukhoi-su-57-felon-jet/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *