هزینه های جهانی فناوری اطلاعات می تواند در سال جاری شاهد افزایش شگفت انگیزی باشد

هزینه های جهانی فناوری اطلاعات می تواند در سال جاری شاهد افزایش شگفت انگیزی باشد

گارتنر دارد پیش بینی هزینه های جهانی فناوری اطلاعات در سال ۲۰۲۴ به ۵ تریلیون دلار خواهد رسید که نشان دهنده افزایش ۶٫۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ است، اگرچه کمی کمتر از پیش بینی اولیه شرکت در حدود ۸ درصد است.

به گفته جان دیوید لاولاک، معاون تحلیلگر برجسته در گارتنر، علیرغم علاقه زیاد به هوش مصنوعی در ۱۲ ماه گذشته، تأثیر آن بر هزینه های فناوری اطلاعات می تواند کمتر از آن چیزی باشد که ما فکر می کنیم.

انتظار می‌رود شرکت‌هایی که در پروژه‌های کارآمدی و بهینه‌سازی سازمانی سرمایه‌گذاری می‌کنند بیشترین درآمد را داشته باشند، اما بسیاری از کسب‌وکارها نیز در برنامه‌ریزی برای استفاده از هوش مصنوعی مولد سرمایه‌گذاری می‌کنند.

هزینه های فناوری اطلاعات در حال افزایش است

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که خدمات فناوری اطلاعات از نظر ارزش کل بازار از خدمات ارتباطی پیشی می‌گیرد و حدود ۱٫۵ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود. اگرچه در مجموع ارزش مالی کمتری دارند، اما انتظار می‌رود که دستگاه‌ها بیشترین رشد را از نظر درصدی داشته باشند که با پیش‌بینی ۱۲٫۷ درصدی در سال جاری افزایش یافته است.

با نگاهی به گذشته، خستگی ناشی از تغییر در میان مدیران ارشد فناوری به طور قابل‌توجهی بر رشد کلی هزینه‌های فناوری اطلاعات در سال ۲۰۲۳ تأثیر گذاشته است که منجر به افزایش ۳٫۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ می‌شود.

علی‌رغم بهبود پیش‌بینی‌شده‌ای که گارتنر پیش‌بینی می‌کند، خستگی ناشی از تغییر ممکن است در سال ۲۰۲۴ همچنان وجود داشته باشد، و این امر باعث می‌شود که CIOها نسبت به امضای قراردادهای جدید، تعهد به ابتکارات بلندمدت و پذیرش شرکای فناوری جدید محتاط باشند.

در یک جداگانه اعلامیهگارتنر فاش کرد که فروش جهانی رایانه های شخصی در سال ۲۰۲۳ به میزان نگران کننده ۱۴٫۸ درصد کاهش یافته است، اما میکاکو کیتاگاوا، تحلیلگر مدیر گارتنر، چشم انداز مثبت تری را به اشتراک گذاشته است: «گارتنر پیش بینی می کند که بازار رایانه های شخصی در سال ۲۰۲۴ به رشد سالانه بازگردد.

مطالعه دیگری، این بار توسط کانال هاتخمین می‌زند که بازار رایانه‌های شخصی می‌تواند در سال ۲۰۲۴ حدود ۸ درصد رشد کند، زیرا به سمت سطوح قبل از همه‌گیری باز می‌گردد.

در نهایت، چشم انداز سال ۲۰۲۴ مثبت به نظر می رسد، که نه تنها بر اهمیت روزافزون خدمات فناوری اطلاعات تاکید می کند، بلکه به اقتصاد در حال بهبود نیز اشاره دارد.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/global-it-spending-could-see-a-surprisingly-big-surge-this-year

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *