هزینه واقعی بیت کوین: هر تراکنش تقریباً از آب یک استخر استفاده می کند

هزینه واقعی بیت کوین: هر تراکنش تقریباً از آب یک استخر استفاده می کند

مطالعه اخیر انجام شده توسط Vrije Universiteit یا Vrije University، آمستردام نشان می دهد که هر تراکنش بیت کوین از مقدار متوسط ​​آب معادل پر کردن یک استخر شنا در حیاط خلوت استفاده می کند.

این رقم تقریباً شش میلیون برابر بیشتر از آبی است که در یک تراکنش معمولی کارت اعتباری مصرف می شود. مصرف بیش از حد آب به توان و نیازهای سرمایشی میلیون ها کامپیوتری که در سراسر جهان از شبکه بیت کوین پشتیبانی می کنند نسبت داده می شود.

تخمین زده می شود که در سال ۲۰۲۱، بیت کوین نزدیک به ۱۶۰۰ میلیارد لیتر (گیگالیتر) آب مصرف کرده است، رقمی که انتظار می رود در سال ۲۰۲۳ از ۲۲۰۰ گیگالیتر فراتر رود. این مطالعه نگرانی ها را در مورد اثرات زیست محیطی بیت کوین، به ویژه در مناطقی که قبلاً با کمبود آب مواجه هستند، برجسته می کند.

مصرف قابل توجه آب در درجه اول به دلیل اتکای بیت کوین به قدرت محاسباتی گسترده است که منجر به استفاده قابل توجهی از برق می شود.

بر اساس داده های دانشگاه کمبریج، مصرف انرژی بیت کوین با مصرف انرژی کل کشورها مانند لهستان قابل مقایسه است.

تقاضا برای برق برای تامین انرژی بیت کوین منجر به استفاده از آب برای خنک کردن نیروگاه های گاز و زغال سنگ و تبخیر آب از مخازن تامین کننده نیروگاه های برق آبی می شود.

فرآیند استخراج، که در آن ماینرها برای حسابرسی تراکنش‌ها با هم رقابت می‌کنند، به عنوان عامل اصلی مصرف آب بیت‌کوین شناخته می‌شود.

Alex de Vries از Vrije استدلال می کند که بیت کوین می تواند با تغییر روش “اثبات کار”، که شامل رقابت ماینرها برای حسابرسی تراکنش ها می شود، مصرف آب خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

روش “اثبات کار” رقابت محاسباتی گسترده ای را ایجاد می کند و مقادیر زیادی برق و آب مصرف می کند.

اتریوم، یکی دیگر از ارزهای دیجیتال بزرگ، در سپتامبر ۲۰۲۲ به یک سیستم پایدارتر به نام “اثبات سهام” منتقل شد و مصرف انرژی خود را تا بیش از ۹۹ درصد کاهش داد. با این حال، اجرای یک تغییر مشابه در بیت کوین ممکن است به دلیل ماهیت غیرمتمرکز آن با چالش هایی روبرو شود.

این مطالعه بر نیاز به ارزیابی مجدد تأثیرات زیست‌محیطی بیت‌کوین تأکید می‌کند، به‌ویژه از آنجایی که کمبود آب بر سه میلیارد نفر در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد، وضعیتی که انتظار می‌رود در آینده بدتر شود.

از قانون‌گذاران و مردم خواسته می‌شود مصرف آب شیرین مرتبط با استخراج بیت‌کوین را در نظر بگیرند، به‌ویژه در مناطقی که با کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/the-real-cost-of-bitcoin-each-transaction-uses-about-a-swimming-pools-worth-of-water-13449212.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *