هشدار اتحادیه اروپا به ادوبی؛ معامله خرید فیگما در معرض خطر قرار گرفت

ادوبی قرار بود فیگما را به قیمت ۲۰ میلیارد دلار بخرد. اما پس از تحقیقات زیادی که از ۷ آگوست (۱۶ مرداد) در این باره انجام شده، کمیسیون اروپا بالاخره به نتیجه اولیه تحقیقات خود رسیده است. این کمیسیون می‌گوید در صورت انجام این معامله، ممکن است رقابت در بازار جهانی ابزارهای طراحی به میزان قابل‌توجهی کاهش یابد، و به‌همین خاطر علیه این معامله بیانیه داده است.

براساس گزارش سایت ورج، کمیسیون اروپا بیانیه‌ای اعتراضی علیه ادوبی صادر کرده است. در این بیانیه نگرانی‌هایی مربوط به حفظ رقابت در بازار نرم‌افزارهای طراحی بیان شده است. این بیانیه نشان می‌دهد که مقامات اتحادیه اروپا معتقدند فیگما درحال‌حاضر تأثیر محدودکننده زیادی بر ابزارهای ویرایش تصویر ادوبی ایلوستریتور و فتوشاپ دارد. به نظر می‌رسد فیگما به شکل قابل‌توجهی به یک نیروی رقابتی در بازار ابزارهای ویرایش تصویر تبدیل شده است.

هشدار اتحادیه اروپا به ادوبی؛ معامله خرید فیگما در معرض خطر قرار گرفت

خرید فیگما توسط ادوبی و نگرانی اتحادیه اروپا

تا به امروز، دو شرکت ادوبی و فیگما هیچ راه‌حلی برای رفع نگرانی‌های ضدانحصار اتحادیه اروپا ارائه نکرده‌اند. ادوبی در اوایل سال جاری میلادی و پس از اعلام این قرارداد، کم‌کم نرم‌افزار ادوبی XD را که یک برنامه طراحی UX/UI و تقریباً مشابه فیگما است، از دسترس خارج کرد. کمیسیون اروپا اکنون ادعا می‌کند که توقف ادوبی XD، یا هر محصول رقیب دیگری، نوعی «خرید معکوس» خواهد بود؛ در چنین وضعیتی شرکت‌ها محصولات داخلی خود را که ریسک‌های رقابتی بالقوه با محصولات یا خدمات تازه خریداری‌شده دارند، از رده خارج می‌کنند.

در سایر نقاط جهان، مسائل نظارتی بر پیشنهاد خرید فیگما توسط ادوبی هنوز درحال بررسی است. سازمان رقابت و بازار بریتانیا در حال انجام تحقیقات مشابهی است و همچنین شایعه شده که وزارت دادگستری ایالات متحده نیز در حال آماده‌سازی شکایت ضدانحصار خود برای جلوگیری از این معامله است.

ادوبی همگام با توسعه هوش‌مصنوعی در جهان، نرم‌افزارهای محبوب خود را به این فناوری مجهز کرده است و گسترش بیش‌ازپیش این شرکت بدون وجود رقبایی مثل فیگما، مخالف سیاست‌های ضدانحصاری اتحادیه اروپا و دیگر کشورها است.


منبع: https://digiato.com/finance-investment/adobes-20-billion-bid-for-figma-in-peril-after-eu-warning

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *