هشدار: شارژ بی‌سیم BMW ممکن است تراشه Apple Pay آیفون ۱۵ را خراب کند

اگر آیفون ۱۵ دارید و BMW رانندگی می‌کنید، بهتر است فعلاً از شارژ دستگاه با پد شارژ بی‌سیم خودرو خودداری کنید.


طبق نظرات به اشتراک گذاشته شده، طی هفته گذشته، برخی از دارندگان BMW شکایت کرده اند که تراشه NFC آیفون ۱۵ آنها پس از شارژ کردن دستگاه با پد شارژ بی سیم خودروی خود دیگر کار نمی کند. در انجمن MacRumors و ایکس، که قبلا توییتر نامیده می شد. مشتریان آسیب دیده می گویند که آیفون با صفحه سفید به حالت بازیابی اطلاعات می رود و تراشه NFC پس از راه اندازی مجدد دستگاه دیگر کارایی ندارد.

در آیفون، تراشه NFC ویژگی هایی مانند Apple Pay و کلیدهای دیجیتال ماشین را تامین می کند. کاربران آسیب‌دیده پیام خطای «نمی‌توان Apple Pay را راه‌اندازی کرد» در برنامه Wallet دریافت می‌کنند و به نظر نمی‌رسد راهی برای رفع مشکل وجود داشته باشد. برخی از مشتریان می گویند اپل پس از تأیید شکست تراشه NFC، آیفون خود را تعویض کرده است، اما آیفون جایگزین پس از آن در برابر همان مشکل آسیب پذیر است، بنابراین در حال حاضر راه حل دائمی وجود ندارد.


در حالی که تاکنون شکایات کاربران آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس بوده است، ممکن است آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس نیز تحت تأثیر قرار بگیرند، بنابراین دارندگان هر مدل آیفون ۱۵ باید تا رفع این مشکل با احتیاط عمل کنند.

مشخص نیست که علت خاص این مشکل چیست، چه تعداد مشتری تحت تأثیر قرار گرفته اند و کدام مدل های BMW تحت تأثیر قرار گرفته اند. ما برای اظهار نظر با یک سخنگوی اپل تماس گرفتیم و در صورت دریافت پاسخ، این داستان را به روز خواهیم کرد.

جمع بندی های مرتبط: آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پرو
برچسب ها: بی ام و
انجمن های مرتبط: آیفون


منبع: https://www.macrumors.com/2023/10/01/bmw-charging-may-break-iphone-15-nfc-chip/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *