هنرمندان با لباسی کلاسیک بر سر هنر دزدیده شده علیه انتشار پایدار تجمع می کنند

هنرمندان با لباسی کلاسیک بر سر هنر دزدیده شده علیه انتشار پایدار تجمع می کنند

این دعوای دسته جمعی که توسط موسسه حقوقی جوزف ساوری تنظیم شده است نیز هدف قرار گرفته است Midjourney، یکی از قدرتمندترین مدل های هوش مصنوعی در اینترنت. نقل قول‌های متعددی از دیوید هولز، بنیانگذار Midjourney و پاسخ‌های او در رابطه با پیامدهای حق چاپ را ذکر می‌کند. در این دادخواست به نقل از او می‌گوید: “تا جایی که من می‌دانم، تک تک مدل‌های بزرگ هوش مصنوعی اساساً روی چیزهایی که در اینترنت هستند آموزش دیده‌اند. و این در حال حاضر اشکالی ندارد.”

در فهرست جامع نمایشگاه، شکایت حقوقی مواردی را ذکر می‌کند که در آن مطالب دارای حق چاپ به طور غیرقانونی از آثاری که توسط شاکیانی از جمله هنرمندانی مانند سارا اندرسن، کلی مک کرنان، و کلی اورتیز تولید شده بود، برداشته شده است. آخرین شکایت علیه Stability AI تنها یکی از یک سری نبردهای حقوقی است که در انتظار آزمایشگاه های هوش مصنوعی، از جمله رهبر بازار OpenAI است.

حدود یک هفته پیش، نیویورک تایمز از سازنده ChatGPT و مایکروسافت به دلیل ادعاهای نقض حق چاپ شکایت کرد. در سپتامبر ۲۰۲۳، جورج آر آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.. و جان گریشام جان گریشام از جمله ۱۷ هنرمندی بودند که درخواست ثبت نام کردند. طرح دعوی در دادگاه علیه OpenAI برای استفاده از مطالب کتاب های خود بدون کسب اجازه صریح از آنها.

چند ماه قبل از آن، سارا سیلورمن کمدین و چند نویسنده دیگر شکایتی را علیه متا و همچنین OpenAI به اتهام استفاده از مجموعه داده‌های به دست آمده غیرقانونی برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی تنظیم کردند. به غیر از هنرمندان و نویسندگان تجسمی، لیبل‌های موسیقی از جمله یونیورسال موزیک نیز اقدام به ثبت نام کرده‌اند طرح دعوی در دادگاه در مقابل Anthropic برای تراشیدن اشعار برای آموزش مدل های هوش مصنوعی. نوازندگان دوست دارند از سوی دیگر، گریمز برای بحث خلاقانه مولد هوش مصنوعی بازتر است.


منبع: https://www.slashgear.com/1483129/artists-sue-stable-diffusion-midjourney-stolen-art/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *