هنر کم تحویل: تسلا تحویل Cybertruck را آغاز می کند، مشتریان از قیمت، محدوده ناامید هستند

پس از مواجهه با تاخیرها و موانع متعدد طی چهار سال، تسلا سایبرتراک مورد انتظار بالاخره راهی جاده شد.

مدیر عامل شرکت، ایلان ماسک، ویژگی های چشمگیر کامیون برقی، از جمله قابلیت بکسل، درهای ضد گلوله، و سرعت قابل توجه خط مستقیم را در طی یک رویداد تحویل در کارخانه آستین، تگزاس این شرکت به نمایش گذاشت.

علیرغم هیجانی که پیرامون راه اندازی و حضور شرکت کنندگان متعدد وجود داشت، این رویداد آنطور که تسلا تصور می کرد به آرامی پیش نرفت.

مشکلات تولید و تاخیر

در ابتدا قرار بود تولید در اواخر سال ۲۰۲۱ آغاز شود، Cybertruck به دلیل کمبود زنجیره تامین و مشکلات تولید با مشکلاتی مواجه شد. انتظار می رود این شرکت که با این چالش ها دست و پنجه نرم می کند، در ابتدا تعداد محدودی از واحدها را با افزایش تدریجی تولید راه اندازی کند.

این خودروساز در زمان رونمایی در سال ۲۰۱۹، گفته بود که نوع پایه این کامیون ۳۹۹۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. سپس همه گیری فرا رسید و تاخیرهای بیشتر. در نتیجه، شاهد افزایش قیمت اولیه حداقل ۵۰ درصد هستیم.

قیمت گذاری طعم ترش به جا می گذارد

تسلا در ابتدا یک نوع سایبرتراک تک موتوره را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد که با دیفرانسیل عقب و ظرفیت بکسل ۷۵۰۰ پوندی و مسافت ۲۵۰ مایلی با قیمت کمتر از ۴۰۰۰۰ دلار عرضه می شد. قیمت وعده داده شده نسخه پایه ۳۹۹۰۰ دلاری به دلیل تاخیرهای مرتبط با بیماری همه گیر و چالش های ناشی از بدنه فولادی سفت و سخت Cybertruck، ۳۳ تا ۵۰ درصد افزایش یافت.

با تغییر فصول، تخمین‌های قیمت تسلا برای Cybertruck نیز تغییر کرد. نوع پایه اکنون ۶۰۹۹۰ دلار یا ۵۳۴۹۰ دلار پس از محاسبه ۷۵۰۰ دلار اعتبار مالیاتی فدرال قیمت دارد. نسخه دو موتوره و چهار چرخ متحرک ۷۹۹۹۰ دلار قیمت دارد، در حالی که Cyberbeast رده بالای آن ۹۹۹۹۰ دلار قیمت دارد.

منتقدان وقت خود را برای هجوم تسلا هدر نداده‌اند و هزینه‌های نسبتاً بالاتر Cybertruck را در مقایسه با خودروهای رقیب که هدفشان ارائه ویژگی‌های مشابه با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر است، برجسته کرده‌اند.

تاخیرها ادامه دارد

علاوه بر این، پرتقاضاترین نوع خودرو حداقل تا یک سال دیگر تحویل داده نخواهد شد. ارزان ترین این دسته، نسخه چرخ عقب با برد ۲۵۰ مایل، شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت ۶٫۹ ثانیه و قیمت پایه ۶۰۹۹۰ دلار، تا سال ۲۰۲۵ در دسترس نخواهد بود.

تریم Cyberbeast نیز بعداً با تحویل از اواسط سال ۲۰۲۴ در دسترس خواهد بود.

ایلان ماسک قبلاً هدف تولید سالانه ۲۵۰۰۰۰ سایبرتراک تا سال ۲۰۲۵ را مشخص کرده بود. با این حال، هیچ به روز رسانی در طول رویداد اخیر ارائه نشد و نرخ تولید آینده نامشخص باقی ماند.

نگرانی های محدوده

در حالی که تسلا در ابتدا قول مسافت ۵۰۰ مایلی را داده بود، طولانی‌ترین نسخه Cybertruck 340 مایل تخمین زده می‌شود و گزینه افزایش برد آن را به ۴۷۰ مایل می‌رساند.

منتقدان، از جمله Sam Abuelsamid از Guidehouse Insights، نسبت به عملکرد سایبرتراک در دنیای واقعی ابراز تردید می‌کنند و می‌گویند که تسلا، مانند سایر سازندگان خودروهای برقی، در محدوده‌های اعلام‌شده EV خود اغراق‌آمیز می‌دانند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/art-of-underdelivering-tesla-starts-delivering-cybertruck-customers-disappointed-with-price-range-13451942.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *