هواپیمای جدید X-59 ناسا می تواند با حداقل بوم صوتی به سرعت های مافوق صوت برسد

جت تجاری مافوق صوت X-59 کوئست ناسا که در حال انجام است تست پرواز خود را به صورت زنده پخش خواهد کرد تا نشان دهد که چقدر می تواند در هوا ساکت باشد. ، که نام آن کوتاه شده برای Quiet SuperSonic Tech است، در جریان زنده به طور چشمگیری از تأسیسات Skunk Works لاکهید مارتین در پالمدیل، کالیفرنیا ظاهر می شود. ناسا از سال ۲۰۱۸ در ماموریتی است تا ثابت کند که X-59 خود می تواند بر فراز شهرها بدون ایجاد آلودگی صوتی یا انفجار صوتی پرواز کند. این پرواز آزمایشی نقطه عطف مهمی در این پروژه شش ساله است.

اولین پرواز در ۱۲ ژانویه در ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت شرقی در یوتیوب و همچنین برنامه ناسا و سرویس پخش ناسا پلاس پخش خواهد شد.

آژانس فضایی گفت که مردم را در مورد صداهایی که از جت در طول اولین پرواز می شنوند بررسی خواهد کرد. مشخص نکرد که چگونه این افراد را پیدا خواهد کرد یا از چند نفر نظرسنجی خواهد کرد. داده‌های جمع‌آوری‌شده برای تنظیم‌کننده‌ها ارسال می‌شود و برای کمک به پیشنهاد قوانین جدیدی که استفاده از جت‌های مافوق صوت را محدود می‌کند، استفاده می‌شود. این تمام جت های مافوق صوت غیرنظامی از پرواز بر فراز زمین برای بیش از پنج دهه.

زمانی که ناسا پروژه فناوری مافوق صوت آرام آن در سال ۲۰۱۸، مدیر ، “این هواپیما پتانسیل تغییر هوانوردی در ایالات متحده را دارد.” در حالی که قرار بود این جت برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ پرواز کند، اولین پرواز امروز هنوز نقطه عطف مهمی در ماموریت QueSST است. تا سال ۲۰۲۷، ناسا انتظار دارد در کاهش صدای پرواز است.

اگر در نهایت قوانین جدیدی تصویب شود که به هواپیماهای جت مافوق صوت اجازه می دهد در نزدیکی زمین پرواز کنند، پروازهای تجاری پرسرعت می توانند به واقعیت تبدیل شوند. به محض اینکه ناسا و لاکهید مارتین توسعه این هواپیما را نهایی کنند، آژانس گفت که ارزیابی ایمنی را برای حدود ۹ ماه انجام خواهد داد. پس از به اشتراک گذاشتن شواهد کافی برای اثبات این که هواپیمای کوئست می‌تواند با خیال راحت پرواز کند، ناسا قصد دارد آزمایش‌های پروازی خود را در شهرهای سراسر ایالات متحده گسترش دهد و از طریق بررسی‌های اضافی اطلاعات بیشتری در مورد سر و صدایی که تولید می‌کند جمع‌آوری کند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/nasas-new-x-59-plane-could-hit-supersonic-speeds-with-minimal-sonic-boom-210037676.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/nasas-new-x-59-plane-could-hit-supersonic-speeds-with-minimal-sonic-boom-210037676.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *