هوش مصنوعی، هوش مصنوعی روی دیوار: سیستم ترسناک جدید ChatGPT مانند می تواند زمان مرگ را با “دقت وهم انگیز” پیش بینی کند.

هوش مصنوعی، هوش مصنوعی روی دیوار: سیستم ترسناک جدید ChatGPT مانند می تواند زمان مرگ را با “دقت وهم انگیز” پیش بینی کند.

بر اساس مطالعه دانشمندان دانشگاه فنی، یک سیستم هوش مصنوعی جدید پیشگامانه، مشابه ChatGPT، که بر روی داستان زندگی بیش از یک میلیون نفر در دانمارک آموزش دیده است، دقت بالایی در پیش‌بینی نتایج زندگی فردی و خطر مرگ زودهنگام نشان داده است. دانمارک (DTU).

مدل هوش مصنوعی که “life2vec” نام دارد، از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰ بر روی داده های شخصی، از جمله اطلاعات سلامت و بازار کار، برای ۶ میلیون دانمارکی آموزش دیده است. مجموعه داده برای آموزش مدل زبان به کلمات تبدیل شد و از سیستم های موجود بهتر عمل کرد. طبق گزارش ایندیپندنت، در پیش بینی نتایجی مانند شخصیت و زمان مرگ.

این مطالعه که در مجله Nature Computational Science منتشر شد، نشان داد که پیش‌بینی‌های این مدل ۱۱ درصد دقیق‌تر از سایر مدل‌ها و روش‌های هوش مصنوعی مورد استفاده شرکت‌های بیمه عمر است.

محققان این مدل را برای گروهی ۳۵ تا ۶۵ ساله که نیمی از آنها بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ فوت کردند، اعمال کردند و دریافتند که از نظر دقت از سایر مدل‌ها پیشی گرفته است. نویسنده اصلی این مطالعه، Sune Lehman از DTU، توانایی مدل را در تجزیه و تحلیل رویدادها و توالی های زندگی برجسته کرد، و زندگی انسان را به یک رشته طولانی از رویدادها، شبیه به یک جمله در زبان، تشبیه کرد.

هنگامی که مدل هوش مصنوعی الگوهای موجود در داده ها را درک کرد، همه چیز را به یک درجه ارتقا داد. پیشی گرفتن از دیگر سیستم های پیشرفته، توانایی چشمگیر را برای پیش بینی نتایجی مانند ویژگی های شخصیتی و حتی زمان مرگ با دقت قابل توجهی به نمایش گذاشت.

این نشان داد که ارتباط‌هایی مانند افرادی که در موقعیت‌های رهبری هستند یا درآمد بالایی دارند، بیشتر احتمال دارد زنده بمانند، و عواملی مانند مرد بودن، ماهر بودن یا داشتن تشخیص ذهنی با خطر بالاتر مرگ مرتبط است.

در حالی که این مدل در پیش‌بینی نتایج و ویژگی‌های شخصیتی امیدوارکننده بود، دانشمندان بر نگرانی‌های اخلاقی تأکید کردند و نسبت به استفاده از آن توسط شرکت‌های بیمه عمر هشدار دادند.

دکتر لمن توضیح داد که پیش‌بینی‌های این مدل می‌تواند با ایده بنیادی بیمه، که بر اشتراک‌گذاری فقدان دانش در مورد افرادی که ممکن است تحت تأثیر حوادث غیرمنتظره قرار بگیرند، در تضاد باشد.

محققان بر این باورند که توانایی این مدل برای ارائه پاسخ‌های دقیق، راه‌هایی را برای درک مکانیسم‌های بالقوه جدیدی که بر نتایج زندگی تأثیر می‌گذارند و بررسی مداخلات شخصی‌شده باز می‌کند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/ai-ai-on-the-wall-scary-new-chatgpt-like-system-can-predict-time-of-death-with-eerie-accuracy-13527652.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *