هوش مصنوعی می‌تواند روزی خود جمع‌سپاری را منسوخ کند – لحظات Eureka می‌تواند به لطف مدل‌های هوش مصنوعی قدرتمند و بی‌طرف به گذشته تبدیل شود.

هوش مصنوعی می‌تواند روزی خود جمع‌سپاری را منسوخ کند – لحظات Eureka می‌تواند به لطف مدل‌های هوش مصنوعی قدرتمند و بی‌طرف به گذشته تبدیل شود.

جمع سپاری یک راه عالی برای تولید انبوهی از ایده های جدید است، اما فیلتر کردن پیشنهادات بد اغلب می تواند پرهزینه و ناکارآمد باشد.

بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله INFORMS منتشر شده است، با این حال، هوش مصنوعی می تواند به زودی جمع سپاری را منسوخ کند. علم بازاریابی. این تحقیق به رهبری تیمی از دانشگاه آکسفورد، دانشگاه لس آند در شیلی، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه اینسبروک اتریش، یک مدل هوش مصنوعی ساده را توسعه داد که قادر بود به طور موثر ایده های بد را بررسی کند. فرآیند جمع سپاری، که تنها امیدوار کننده ترین آنها را برای بررسی باقی می گذارد.

مدل هوش مصنوعی همچنین می تواند به راحتی توسط مدیران تنظیم شود تا تعداد ایده هایی را که باید بررسی شوند، بدون از دست دادن ایده های بالقوه خوب، تنظیم شود.

قسمت جلویی مبهم

جرارد تلیس، یکی از نویسندگان مطالعه مقاله بررسی شده، گفت: «تولید ایده و غربالگری برای موفقیت بازاریابی اساسی است، زیرا شروع توسعه محصول جدید را تشکیل می دهد.آیا هوش مصنوعی می تواند به ایده پردازی کمک کند؟“آنها به بخش جلویی فازی تعلق دارند، یک نقطه کلیدی از اهرم در توسعه محصول جدید.”

محققان مدل هوش مصنوعی را با استفاده از داده‌های بدست آمده آزمایش کردند تقوا، یک شرکت نوآوری که یک پلتفرم جمع سپاری را اجرا می کند. با استفاده از مجموعه داده‌ای از ۲۱ مسابقه جمع‌سپاری، که شامل ۴۱۹۱ ایده بود، این مدل بر روی ۲۰ مسابقه برازش شد و برای پیش‌بینی موفقیت در بیست و یکمین ایده کنار گذاشته شد.

آنها دریافتند که بهترین مدل می تواند ۴۴ درصد از ایده ها را بررسی کند و تنها ۱۴ درصد از ایده های خوب را از دست بدهد، در حالی که یک رویکرد دو مرحله ای می تواند ۲۱ درصد از ایده ها را بدون از دست دادن هیچ برنده ای حذف کند. یک پیش‌بینی‌کننده جدید، غیرمعمول بودن کلمه، در غربال‌کردن ایده‌های غیر معمول کارآمد بود، و از ایده‌های فراگیرتر و غنی‌تر حمایت کرد.

این مطالعه نشان داد که مدل‌های هوش مصنوعی، پس از توسعه، ثابت می‌کنند که عملکرد نسبتاً کم‌هزینه‌ای دارند و – مهمتر از آن – تسلیم تعصبات داخلی نمی‌شوند. آنها همچنین شفاف هستند و حریم خصوصی را ارائه می دهند و به محافظت از مالکیت معنوی یک شرکت کمک می کنند.

این بدان معنا نیست که هوش مصنوعی می تواند همه چیز را مدیریت کند. یوهان فولر، نویسنده دیگر این مطالعه گفت: «هنوز به افراد و متخصصان نیاز است. “در مرحله انتخاب، هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین انسان‌ها در غربالگری و محدود کردن این ایده‌ها شود. اما در دراز مدت، اگر از اتوماسیون به درستی استفاده شود، حتی می‌تواند نیاز به تولیدکنندگان ایده‌های انسانی را از بین ببرد و خود جمع‌سپاری را منسوخ کند.”

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/ai-could-one-day-make-crowdsourcing-itself-obsolete-eureka-moments-could-be-a-thing-of-the-past-thanks-to-powerful-unbiased-ai-models

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *