هکر GTA 6 به بستری شدن نامحدود در بیمارستان محکوم شد

یک قاضی لندن هکر نوجوانی را که به راک استار گیمز نفوذ کرده بود، محکوم کرد. نشتی Grand Theft Auto VI فیلمبه بستری شدن نامحدود، به عنوان گزارش شده است توسط بی بی سی. آریون کورتاج، ۱۸ ساله، سرورهای Rockstar را نقض کرداز یک هتل Travelodge در حالی که تحت بازداشت پلیس هستید، فقط از یک Amazon Fire TV Stick، گوشی هوشمند، صفحه کلید و ماوس. (او بلافاصله دوباره دستگیر شد.) کورتاج یکی از اعضای مرکزی گروه هک بین المللی Lasus$ بود.

پزشکان کرتاج را به دلیل ابتلا به اوتیسم حاد برای محاکمه ناتوان اعلام کردند. پس از قضاوت، هیئت منصفه دستور داده شد تا تعیین کند که آیا او مرتکب جنایات ادعایی شده است، نه اینکه آیا قصد مجرمانه داشته است یا خیر. پس از ارزیابی سلامت روان که نشان می‌داد او “به ابراز قصد خود برای بازگشت به جرایم سایبری ادامه می‌دهد”، قاضی تصمیم گرفت که او همچنان در معرض خطر زیادی برای مردم است. دادگاه همچنین به گزارش‌هایی درباره رفتار خشونت‌آمیز کورتاج در حین بازداشت، از جمله گزارش‌هایی مبنی بر جراحت و خسارت مالی، شنید.

علیرغم ادعای Rockstar مبنی بر اینکه هک ۵ میلیون دلار و هزاران ساعت وقت کارکنان برای آن هزینه داشته است، وکلای کورتاج موفقیت این هک را استدلال کردند. GTA 6 تریلر که در چهار روز اول ۱۲۸ میلیون بازدید داشت، به این معنی بود که هک او آسیب جدی به همراه نداشت.

دومین عضو Lapsus$ در همان دادگاه مجرم شناخته شد، اما نام این جوان ۱۷ ساله به دلیل صغیر بودن آنها اعلام نشد. هکر ناشناس متهم به همکاری با کورتاج و سایر اعضای Lapsus$ برای نفوذ به انویدیا و شرکت تلفن BT/EE، سرقت داده ها و درخواست باج ۴ میلیون دلاری بود. این خردسال تحت “نظارت شدید” از جمله ممنوعیت استفاده از VPN به یک حکم بازپروری ۱۸ ماهه برای جوانان محکوم شد.

این دو همدست اولین اعضای Lapsus$ هستند که محکوم می شوند. مقامات بر این باورند که دیگر “راهزنان دیجیتالی” در این گروه (مظنون به اینکه عمدتاً نوجوانان در بریتانیا و برزیل هستند) هنوز آزاد هستند. مشخص نیست که هکرها چه نوع بازدهی از درخواست‌های باج دریافت کرده‌اند، زیرا هیچ یک از شرکت‌های آسیب‌دیده به تسویه حساب خود اعتراف نکرده‌اند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/gta-6-hacker-is-sentenced-to-an-indefinite-hospitalization-194251395.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/gta-6-hacker-is-sentenced-to-an-indefinite-hospitalization-194251395.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *