هیئت مدیره جدید در یک چرخش چشمگیر اعلام کرد که سام آلتمن به عنوان مدیر عامل OpenAI بازخواهد گشت

هیئت مدیره جدید در یک چرخش چشمگیر اعلام کرد که سام آلتمن به عنوان مدیر عامل OpenAI بازخواهد گشت

آیا آماده اید تا آگاهی بیشتری را به برند خود بیاورید؟ در نظر بگیرید که برای تور AI Impact Tour اسپانسر شوید. درباره فرصت ها بیشتر بدانید اینجا.


در یک تغییر خیره کننده، OpenAI روز چهارشنبه در ساعت ۱۰:۰۳ شب به وقت اقیانوس آرام اعلام کرد که سام آلتمنمدیرعامل سابق که پنج روز قبل از این شرکت اخراج شده بود، به سمت قبلی خود بازخواهد گشت. علاوه بر این، یک هیئت مدیره اولیه جدید معرفی شده است که نشان دهنده یک تغییر بزرگ سازمانی است.

چرخش غیرمنتظره وقایع در حساب رسمی توییتر OpenAI فاش شد و به نشانه پایان یک فصل آشفته برای آزمایشگاه تحقیقات هوش مصنوعی

بازگشت آلتمن پس از جدایی جنجالی در اوایل سال جاری صورت می‌گیرد که او به آن متهم شد صراحت ناسازگار در ارتباطات خود با هیئت مدیره همراه با اعلام هیئت مدیره جدید، از جمله برت تیلور به عنوان رئیس، لری سامرز، و آدام دی آنجلو، این تحولات نشان دهنده بازنشانی قابل توجهی برای OpenAI است.

خروج اولیه آلتمن از OpenAI بزرگترین خبر در دنیای فناوری در پنج روز گذشته بوده است. آلتمن به عنوان مدیرعامل، نیروی محرکه تحقیقات پیشگامانه آزمایشگاه و پیشرفت در هوش مصنوعی بود. خروج او، که با ادعای مرموز هیئت مدیره مشخص شد که او بودبه طور مداوم صریح نیستدر ارتباطات خود، جرقه فتنه و گمانه زنی را در سراسر صنعت برانگیخت.

رویداد VB

تور AI Impact Tour

در تور AI Impact VentureBeat که به شهر نزدیک شما می آید، با جامعه هوش مصنوعی سازمانی ارتباط برقرار کنید!

بیشتر بدانید

در یک توییت، آلتمن نوشت: “من عاشق OpenAI هستم و هر کاری که در چند روز گذشته انجام داده ام در خدمت حفظ این تیم و ماموریت آن بوده است… با هیئت مدیره جدید و با حمایت ساتیا، مشتاقانه منتظر بازگشت به تیم هستم. OpenAI، و بر پایه مشارکت قوی ما با MSFT.

مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، از تغییرات در OpenAI حمایت کرد. او در توییتی نوشت: “ما از تغییرات هیئت مدیره OpenAI دلگرم شدیم. ما معتقدیم که این اولین گام اساسی در مسیری برای حکومتداری با ثبات تر، آگاهانه تر و موثرتر است.”

گرگ براکمن، رئیس سابق OpenAI نیز به این سازمان خواهد پیوست. مشخص نیست که آیا او نقش سابق خود را در این سازمان از سر خواهد گرفت یا خیر. براکمن نظرات خود را کوتاه نگه داشت. توییت کردن: “بازگشت به OpenAI و بازگشت به برنامه نویسی امشب.”

دلایل بازگشت آلتمن به OpenAI در حال حاضر فاش نشده است. مشخص نیست که آیا مسائلی که منجر به خروج او شد حل شده است یا اینکه این نشان دهنده تغییر موضع هیئت مدیره است.

هیئت مدیره اولیه جدید با حضور برت تیلور (رئیس)، لری سامرز و آدام دی آنجلو، به تغییر احتمالی رهبری و استراتژی سازمان اشاره می کند. باید دید این تغییرات چگونه بر مسیر OpenAI و جامعه هوش مصنوعی گسترده تر تأثیر می گذارد.

بازگشت آلتمن به عنوان مدیر عامل OpenAI، همراه با هیئت مدیره اولیه جدید، نقطه عطف قابل توجهی برای آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی است. رهبری آلتمن کلید موفقیت های اولیه آزمایشگاه بود و بازگشت او می تواند نویدبخش تجدید حیات او برای شرکت باشد.

با این حال، سؤالات جدی را نیز مطرح می کند: این توسعه غیرمنتظره چگونه بر آینده OpenAI تأثیر می گذارد؟ جامعه هوش مصنوعی و بخش فناوری گسترده تر به این پیشرفت شگفت انگیز چگونه واکنش نشان خواهند داد؟ آیا شرکت ها به توسعه در پلتفرم OpenAI ادامه خواهند داد؟ آیا می توان به هیئت مدیره و تیم اجرایی جدید برای پیشبرد این فناوری اعتماد کرد؟

در حالی که دنیای فناوری این خبر را هضم می کند، یک چیز واضح است: حماسه سام آلتمن و OpenAI با فصل آخر خود فاصله زیادی دارد. این داستان، بسیار شبیه هوش مصنوعی که OpenAI توسعه می‌دهد، به روش‌های غیرقابل پیش‌بینی و قانع‌کننده به تکامل خود ادامه می‌دهد.

به روز رسانی (۱۰:۴۰ بعد از ظهر PT): سام آلتمن و گرگ براکمن از کرسی های هیئت مدیره خود صرف نظر کرده اند اطلاعات. این داستان همچنین می‌گوید که آلتمن “با تحقیقات داخلی درباره رفتار ادعایی که هیئت مدیره را وادار به برکناری او کرده است، موافقت کرده است.”

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/ai/sam-altman-will-return-as-openai-ceo-new-board-announced-in-a-dramatic-turnaround/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *