هیئت مدیره قبلی OpenAI ظاهراً سم آلتمن را انسانی فریبکار تلقی می‌کرد

زمانی که سم آلتمن به‌طور ناگهانی از سمت مدیرعامل OpenAI کنار گذاشته شد – و البته چند روز بعد دوباره سمت خود را به دست آورد – هیئت مدیره شرکت گفت که دیگر به توانایی او برای رهبری OpenAI اعتماد ندارد و آلتمن در ارتباطات خود با هیئت‌مدیره همیشه صادق نبوده و چنین موضوعی مانع از انجام مسئولیت‌هایش می‌شود. حالا نشریه نیویورکر در گزارش جدید خود جزئیات بیشتری از اخراج مدیرعامل OpenAI فاش کرده و ادعا می‌کند که برخی از اعضای هیئت مدیره، آلتمن را «حقه‌باز و فریبکار» خوانده‌اند و با تلاش‌های او برای برکناری یکی از اعضای هئیت مدیره به‌نام «هلن تونر» مخالف بوده‌اند.

طبق گزارش این نشریه که توسط نویسنده‌ای با نام «چارلز دوهیگ» نوشته شده و ادعا می‌کند شش ماه گذشته مشغول تحقیق در مورد توسعه هوش مصنوعی در OpenAI و مایکروسافت بوده، آلتمن اوایل پاییز امسال با یکی از اعضای هیئت مدیره، به نام «هلن تونر»، مدیر مرکز امنیت و فناوری‌های نوظهور «دانشگاه جورج تاون» در تقابل قرار گرفت.

مقاله‌ای که در نهایت منجر به اخراج موقت مدیرعامل OpenAI شد؟

هیئت مدیره قبلی OpenAI ظاهراً سم آلتمن را انسانی فریبکار تلقی می‌کرد

ظاهراً اختلاف آن‌ها به مقاله‌ای مربوط می‌شود که تونر در نوشتن آن همکاری داشته است و ظاهراً OpenAI را به دلیل «برافروختن شعله‌های هیجان هوش مصنوعی» مورد انتقاد قرار می‌دهد.

هرچند تونر ابتدا تلاش کرد تا از خود دفاع کند، اما در نهایت تصمیم گرفت تا از هیئت مدیره OpenAI عذرخواهی کند. اما در مقابل آلتمن تلاش داشت تا از طریق سایر اعضای هیئت مدیره جایگزینی برای او پیدا کند. همچنین ظاهرا آلتمن در گفتگو با دیگر اعضای هیئت مدیره، نظر آن‌ها درباره اخراج تونر را «تحریف کرده» است و همین مسائل باعث شده تا هیئت مدیره OpenAI آلتمن را فردی «حیله‌گر و فریبکار» بخواند. طبق این گزارش، یکی از افرادی که با بحث‌های هیئت مدیره آشنا بوده، درباره آلتمن می‌گوید:

«او با دروغ‌گفتن درباره چیزی که دیگران فکر می‌کنند، آن‌ها را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد.»

به‌نظر می‌رسد این گفته‌ها با اظهارات قبلی مبنی بر اینکه آلتمن در ارتباطات خود با هیئت‌مدیره صادق نبوده است، مطابقت دارد. اما نمی‌توان با اطمینان صحت این گزارش را تأیید کرد.


منبع: https://digiato.com/growth-hacking/openai-board-reportedly-felt-manipulated-by-ceo-altman

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *