هیجان‌انگیزترین خودروهای الکتریکی از چین می‌آیند – ۵ برند بزرگ برای تماشای سال ۲۰۲۴

اعداد و ارقام دروغ نمی گویند: چین قدرت مطلق یک سازنده خودروهای برقی است. ارقام مربوط به سال ۲۰۲۲ نشان می دهد که ۶٫۸ میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در بازار داخلی آن در این دوره ۱۲ ماهه فروخته شده است، در حالی که آمریکای شمالی که همچنان به عنوان ابرقدرت جهان چسبیده است، حدود ۸۰۰۰۰۰ دستگاه را در همان بازه زمانی مدیریت کرد.

استدلال‌های مالی متعددی درباره چگونگی این اتفاق وجود دارد، از مشوق‌ها و یارانه‌های دولتی گرفته تا تصمیم برای اقدام در مورد مسائل آلودگی هوا و قطع اتکای کشور به نفت وارداتی. اما اقناع سیاسی شما هرچه که باشد، نمی توان انکار کرد که چین یکی از پذیرنده های اولیه EV است.

این کشور می‌دانست که نمی‌تواند با تأسیسات در زمینه فناوری موتورهای احتراق داخلی رقابت کند، بنابراین روی خودروهای الکتریکی شرط‌بندی بزرگی کرد، زمانی که آنها فقط یک احساس مبهم و خاص بودند. به نظر می رسد که این قمار نتیجه داده است.

آنقدر که کمیسیون اروپایی تحقیقاتی را درباره «سیل» خودروهای برقی ارزان چینی که وارد بازارهای این کشور می شوند، آغاز کرده است. ممکن است تعرفه هایی بر واردات چینی اعمال شود تا اطمینان حاصل شود که خودروسازان قدیمی مانند غول های آلمانی مرسدس بنز و گروه فولکس واگن توسط رقابت قیمت گذاری نمی شوند.

هیجان‌انگیزترین خودروهای الکتریکی از چین می‌آیند – ۵ برند بزرگ برای تماشای سال ۲۰۲۴

(اعتبار تصویر: Xpeng)

اقدام مشابهی توسط دولت آمریکا انجام شده است که برنامه اعتبار مالیاتی فدرال خود را تغییر داد بنابراین در حال حاضر فقط برای خودروهای برقی اعمال می شود که اکثر مواد خام خود را از بازار داخلی تامین می کنند و در نهایت در آمریکای شمالی یا سایر کشورهایی که ایالات متحده با آنها توافقنامه تجارت آزاد دارد مونتاژ می شوند.

این پاسخی مستقیم به تجارت با «نهادهای خارجی نگران کننده» یا FEOC، یعنی کره شمالی، روسیه، ایران و، حدس زدید، چین است.

مداخلات دولتی مانند این تضمین می‌کند که بسیاری از استارت‌آپ‌های چینی هنوز در بسیاری از بازارهای دیگر در ابهام نسبی غوطه‌ور هستند، که مایه شرمساری است، زیرا نوآوری‌های زیادی وجود دارد که باید در مورد آن هیجان‌زده شد. اما این به خوبی می تواند شروع به تغییر کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا پنج برند چینی خودروهای برقی که احتمالاً نامشان را نشنیده‌اید و چرا باید بنشینید و توجه داشته باشید، آورده شده است.

۱٫

Xpeng G9

(اعتبار تصویر: Xpeng)

در حال حاضر چیز زیادی وجود ندارد که فناوری خودرو گوانگژو شیائوپنگ یا به اختصار Xpeng در آن استفاده نمی‌شود. شاسی‌بلندهای الکتریکی لوکس، سالن‌های طعمه تسلا و حتی نمونه‌های پیشرفته کرافت برقی عمودی برخاست و فرود. درست است، این در حال حاضر بسیار فراتر از ماشین به عنوان یک روش ضروری حمل و نقل شهری فکر می کند.

اما در حال حاضر این برند در حال حاضر به بازارهای اروپایی خاص راه می‌یابد که از سالن برقی P7 لذت می‌برند که برد الکتریکی ۷۰۶ کیلومتری (۴۳۸ مایل) را ارائه می‌دهد – عملکردی که با خوشحالی پورشه ۹۱۱ را خجالت می‌کشد – و پیشرفته سطوح تکنولوژی خودران

علاوه بر این، این برند اخیراً از شاسی‌بلند لوکس پرچم‌دار G9 خود رونمایی کرده است که هوشمندانه سیستم‌های LiDAR پیشرفته را در چراغ‌های جلوی LED همه‌جانبه و رقص، معماری ۸۰۰ ولتی برای شارژ سریع و محدوده الکتریکی چشمگیر مشابه برادر سالنی خود در خود جای داده است.

فضای داخلی با مواد باشکوه تزیین شده است، در حالی که سیستم‌های اطلاعات سرگرمی از سیستم عامل Xmart OS استفاده می‌کنند، که سیستم عامل داخلی بازار است که امکان به‌روزرسانی‌های هوایی، دستیار صوتی پیشرفته و پارک از راه دور را فراهم می‌کند.

این سیستم‌عامل قبلاً چندین بار در چین به‌روزرسانی شده است و دستیارهای مجهز به هوش مصنوعی، سطوح بالاتری از عملکرد رانندگی خودکار و فناوری احضار از راه دور را معرفی می‌کند.

به این فکر کنم مرسدس بنزz تازه در مورد MB.OS خود صحبت می کند، که باید تا سال آینده منتظر بمانیم تا ببینیم و در نهایت به پتانسیل کامل آن برسیم.

۲٫ یانگ وانگ

ابرخودروی یانگ وانگ U9 با درهای طلایی باز

(اعتبار تصویر: Yangwang)

اگر بتوانید لحظه ای از قهقهه زدن به این نام دست بردارید، متوجه خواهید شد که یانگ وانگ بازوی لوکس غول خودروسازی چینی BYD است که خود تولید کننده برجسته خودروهای برقی عالی است.

U9 تلنگر این شرکت در یک سوپراسپرت تمام الکتریکی مناسب است و جدای از ظاهری که به بخش می‌دهد، برخی از فناوری‌های ابرو را نیز در خود جای داده است. مهمتر از همه، توانایی ماشین در پریدن است… مانند گربه روی سقف حلبی داغ.

درست است، “سیستم کنترل بدنه” DiSus-X مارک دارای هیدرولیک پیشرفته است، شبیه به آنچه ما در آن شاهد بودیم. رویداد پیش نمایش پانامرا اخیر پورشهکه به آن اجازه می دهد به سمت پایین بیفتد و به هوا بپرد.

یانگ وانگ می‌گوید همین فناوری همچنین می‌تواند به آن اجازه دهد فقط روی سه چرخ حرکت کند، که کمی دیوانه‌کننده است، اما با این وجود دانستن آن اطمینان‌بخش است.

جدای از ترفندهای جذاب، U9 دارای چهار موتور الکتریکی با توان خروجی ترکیبی ۸۰۸ کیلووات است که شبیه به بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار است. این دومین وسیله نقلیه ای است که نشان یانگ وانگ را پس از SUV قدرتمند مشابه U8 می پوشاند.

شرکت مادر BYD در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که U9 در بازار داخلی خود حدود ۱ میلیون یوان قیمت خواهد داشت که معادل حدود ۱۴۰,۰۰۰ دلار / ۱۱۰,۰۰۰ پوند / ۲۱۱,۰۰۰ دلار استرالیا است. این برای پول زیاد است.

۳٫ ذیکر

Zeekr 001

(اعتبار تصویر: Zeekr)

بسیار خوب، پس هر کسی که حتی در نبض خودروهای برقی مدرن باشد، نام Zeekr، یکی دیگر از شرکت های تابعه چینی گولیات جیلی (Volvo، Lotus، تاکسی های LEVC و غیره) را شنیده است.

به لطف خط تولیدی که شامل کراس اوورهای زیبای شهری و شوتینگ بریک های شیک (چه کسی گفت که املاک مرده اند؟) در حال افزایش فروش در اروپا است، در حالی که جیلی قصد خود را برای جلب نظر مردم آمریکای شمالی در آینده نزدیک اعلام کرده است. . .

مجدداً، Zeekr اصول اولیه را با پیشنهادات EV خود، با برد سخاوتمندانه شروع می کند، که به راحتی علامت ۴۰۰ مایلی را در مدل های دوربرد چرخ عقب ۰۰۱ غلغلک می دهد. عملکرد نیز قابل درک است، با انواعی که توان خروجی بیش از ۵۰۰ اسب بخار را ارائه می دهند. حتی یک مدل ۰۰۱ FR نیز وجود دارد که ۱۲۶۵ اسب بخار قدرت تولید می کند.

Zeekr 001 که برای مقابله با مدل اس فاتح تسلا طراحی شده است، تقریباً همان عملکرد، محدوده و فناوری داخلی را ارائه می دهد، اما با کسری از قیمت پیشنهادی در اروپا.

این شرکت یک مدل بزرگتر ۰۰۹ را در چین ارائه می دهد، در حالی که قبلاً از ۰۰۷ رونمایی کرده است که می گوید اولین مدلی است که در بازار اصلی عرضه می شود.

قیمت؟ خوب، ظاهراً حدود ۳۲۲۰۰ دلار / ۲۵۰۰۰ پوند / ۴۸۰۰۰ دلار استرالیا است، علیرغم اینکه سدان سایز متوسط ​​به راحتی در برابر رقبای هم اندازه (و بسیار گران تر) از آئودی، مرسدس بنز و غیره قرار می گیرد.

۴٫ وولینگ

وولینگ هونگ گوانگ

(اعتبار تصویر: جنرال موتورز)

بسیاری از هیجانات پیرامون صنعت پررونق EV در چین ناشی از رویکرد آینده نگر آن به فناوری است. این دارد غول فناوری هواوی را تشویق به ساخت خودرو کردبه عنوان مثال، و این کشور همچنین ماشین آلات قدرتمند و مناسب سفرهای جاده ای را با قیمت مناسب کیف پول تولید می کند.

اما Wuling بسیار در انتهای طیف قرار دارد و یک خودروی شهری کوچک تولید می کند که قیمتی در حدود ۴۵۰۰ دلار / ۳۵۰۰ پوند / ۶۶۵۰ دلار استرالیا دارد. در نتیجه به راحتی از تسلا مدل ۳ در بازار داخلی خود پیشی می گیرد.

Wuling و Hongguang Mini EV آن در واقع یک سرمایه گذاری مشترک بین جنرال موتورز و بزرگترین خودروساز چینی SAIC Motors است که نمونه ای کوچکتر از یک فیات ۵۰۰ تولید کرده است. قیمت پیشنهادی آن که به راحتی قابل دسترسی است، آن را در بین جوانان شهر محبوب کرده است. ، مشتاق آزادی بدون هزینه های مرتبط.

باز هم، هنوز اطلاعات کمی در مورد فروش آن در مناطق دورتر وجود دارد، اما نسخه به روز شده Hongguang در اواخر سال گذشته در اندونزی به فروش رفت و بلافاصله با پشت سر گذاشتن هیوندای، جنسیس، لکسوس و غیره به پرفروش ترین خودروی برقی در آنجا تبدیل شد.

۵٫ نیو

نیو پاور

(اعتبار تصویر: Nio)

در حالی که Nio مسلماً یکی از معتبرترین برندهای خودروهای برقی است که از چین نشأت می‌گیرد (آن را در کنار BYD و Zeekr ثبت کنید)، هنوز هم در مسیر برتری خود قرار دارد. این شرکت به انبوهی از استارت‌آپ‌های چینی می‌پیوندد که به موفقیت تسلا در بازار داخلی و فراتر از آن ادامه می‌دهند.

اخیراً نیو اعلام کرد که آن را به جنگ قیمت با تسلا کشیده نمی شودچسبیدن به اسلحه های خود و ارائه آنچه که احساس می کند یک محصول درجه یک با قیمت مناسب است.

تاکنون، بررسی های اولیه در مورد محصولات متعدد Nio، مانند سالن ET5 (خودروی ساخته شده در اروپا برای اروپا)، تا حد زیادی مثبت بوده و ادعای قیمت گذاری جسورانه آن را تایید می کند. اتوموبیل نشان می دهد که رقیب معتبری برای BMW i4 و Tesla Model 3 است.

در شانگهای، Nio طیف فریبنده ای را ارائه می دهد که شامل SUV های شیک، کوپه ها، خودروهای استیت و همچنین خودروی عملکرد خیره کننده EP9 است که اگرچه در تعداد بسیار محدودی فروخته می شد، اما ثابت کرد که یک راه اندازی می تواند موتور الکتریکی را هیجان انگیز کند.

علاوه بر مجموعه ای از خودروهای برقی شیک و مجهز به فناوری، نوآوری های Nio در حوزه تجربه مشتری نیز جذاب است. آن فناوری تعویض باتری Nio Powerاگرچه کاملاً نوآورانه نیست، اولین مورد در نوع خود است که به درستی مستقر شده و برای استفاده عمومی در دسترس است.

این سیستم قادر است کل باتری EV را در کمتر از پنج دقیقه تعویض کند و خودرو به طور مستقل از کل فرآیند مراقبت می کند. به سادگی به یکی از ایستگاه های تعویض باتری آن بروید و به فناوری Nio اجازه دهید کار سخت را انجام دهد.

این نه تنها به مالک کمک می‌کند، بلکه هزینه مالکیت خودروی برقی را نیز کاهش می‌دهد، زیرا Nio باتری (یکی از گران‌ترین بخش‌های یک خودروی الکتریکی) را به مشتری اجاره می‌دهد، نه اینکه آن را با برچسب همراه کند. قیمت

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/vehicle-tech/hybrid-electric-vehicles/the-most-exciting-evs-are-coming-from-china-the-5-biggest-brands-to-watch-in-2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *