هیجان‌انگیزترین راه‌اندازی رایزن موبایل AMD در سال ۲۰۲۳ درباره قدرت NPU XDNA 2 آن بود – بهبود ۳۰۰ درصدی در عملکرد هوش مصنوعی یک تغییر بازی است.

هیجان‌انگیزترین راه‌اندازی رایزن موبایل AMD در سال ۲۰۲۳ درباره قدرت NPU XDNA 2 آن بود – بهبود ۳۰۰ درصدی در عملکرد هوش مصنوعی یک تغییر بازی است.

AMD اعلام کرده است تنها ۹ ماه پس از آن که این کار را با سری ۷۰۴۰ «ققنوس» انجام داد، به عنوان بخشی از سری ۸۰۴۰* خود با نام «نقطه شاهین»، عرضه ۹ پردازنده جدید موبایل را آغاز کرده است، اما این بزرگترین خبر از معرفی دیروز نیست.

Hawk Point تنها یک پله به Strix Point به نظر می رسد که در کمتر از یک سال (تحویل در سال ۲۰۲۴) راه اندازی می شود و دارای “نسل بعدی” خواهد بود. NPU برای هوش مصنوعی مولد».

Phoenix 10 NPU TOPS با مجموع ۳۳ TOPS ارائه می‌کند، Hawk Point یک NPU قدرتمندتر (۶۰٪ سریع‌تر، ۱۶ NPU TOPS/39 Total TOPS) اضافه می‌کند، در حالی که Strix Point به لطف عملکرد NPU هوش مصنوعی بیش از ۳ برابر در مقایسه با Phoenix وعده می‌دهد. تکنولوژی جدید XDNA 2.

بنابراین حداقل ۳۱ NPU TOPS برای عملکرد کلی حداقل ۵۴ TOPS است (اما احتمالاً بسیار بیشتر است زیرا Strix Point احتمالاً معماری جدید Zen را معرفی خواهد کرد). برخی از قدرت آتش جدی که می تواند راه را برای تجربیات متحول کننده و استفاده از موارد در لبه هموار کند.

حتی به عنوان یک پلت فرم انتقالی، هاوک پوینت به طور قابل توجهی سریعتر از نسل قبلی است. AMD بر اساس آزمایش‌های انجام شده در آوریل ۲۰۲۳ (بله، آوریل) و شامل دو سیستم مبتنی بر سیستم Ryzen 9 7940HS و Ryzen 7 8840HS، ادعا می‌کند تا ۴۰ درصد در مدل‌های Llama 2 و Vision بهبود یافته است.

نیروگاه هوش مصنوعی موبایل

چاپ‌های کوچک در اسلایدهای بازاریابی AMD اشاره می‌کنند که این یک پیش‌بینی است که توسط کارکنان مهندسی AMD انجام شده است تا یک معیار واقعی، بنابراین انتظار می‌رود که اعداد بسته به شرایط بازار متفاوت باشند (یعنی چقدر اینتل تهاجمی است). علاوه بر این، ما دقیقا نمی دانیم که AMD از چه پارامترهایی برای سنجش عملکرد هوش مصنوعی استفاده کرده است. این ما را از مقایسه مستقیم سیب به سیب با سایر رقبا باز می دارد.

تمرکز بر هوش مصنوعی بر تمرکز وسواس گونه AMD بر آنچه که این شرکت آن را “آینده نوآوری” و “متحول ترین فناوری در ۵۰ سال گذشته” می نامد، تأکید می کند و توانسته است یکی از قانع کننده ترین خطوط تولید سخت افزار هوش مصنوعی در فناوری را جمع آوری کند که از داده ها تشکیل شده است. مرکز، تا کاربران نهایی و لبه.

بازی به طور آشکار در ارائه ای که با راه حل های خلاقانه دریافت کردیم غایب بود (حل و فصل داوینچی، Premiere Proبوریس FX) به جای آن برجسته شده است.

AMD نیز بی سر و صدا یک رقابت جهانی را راه اندازی کرده است Hackster.io برای تشویق توسعه دهندگان به ارائه برنامه های کاربردی نوآورانه که از سخت افزار هوش مصنوعی آن بهره می برند. مسابقه هوش مصنوعی فراگیر AMD دارای جایزه نقدی ۱۵۵۰۰۰ دلاری است که در سه دسته (هوش مصنوعی رباتیک، هوش مصنوعی مولد، هوش مصنوعی رایانه شخصی) و چهار طیف محصول تقسیم شده است. این چالش در ۳۱ می ۲۰۲۴ با اعلام برندگان در ۱۵ جولای سال آینده بسته می شود.

* در زمان نگارش این مقاله، AMD تایید نکرده است که دهمین CPU، Ryzen 9 8940H نیز بخشی از اعلامیه بوده است یا خیر.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/amds-most-exciting-mobile-ryzen-launch-in-2023-was-about-how-powerful-its-xdna-2-npu-will-be-a-300-improvement-in-ai-performance-is-a-game-changer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *