هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ اولین درایو: شاسی بلند سه ردیفه ارتقای سبکی چشمگیر دارد

ماشین ها

هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ اولین درایو: شاسی بلند سه ردیفه ارتقای سبکی چشمگیر دارد

هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ اولین درایو: شاسی بلند سه ردیفه ارتقای سبکی چشمگیر دارد

استیون یوینگ/SlashGear
توسط استیون یوینگ/۲۸ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۶:۰۱ بعد از ظهر EST

نه، این لندرور نیست. شما در حال نگاه کردن به هیوندای سانتافه جدید هستید. سانتافه با هفت سرنشین برای مدل سال ۲۰۲۴ درخشش بزرگی را به خود اختصاص داد، و با داشتن نوعی ظاهر زیبا و خشن که مشتریان آمریکایی آن را دوست دارند و در عین حال رفتار راحت و متشکل این شاسی بلند در جاده، تزئینات داخلی ممتاز و فهرست عالی این شاسی بلند را حفظ کرد. -تکنولوژی ماشین و کمک راننده

سانتافه جدید تا مارس ۲۰۲۴ وارد نمایشگاه های آمریکای شمالی نخواهد شد، اما این SUV در حال حاضر در بازار داخلی این شرکت: کره جنوبی به فروش می رسد. بنابراین، در حالی که سانتافه آزمایش شده در اینجا نماینده ۱۰۰ درصدی محصول نهایی است که به ایالات متحده می رسد، ایده بسیار خوبی از آنچه باید انتظار داشته باشیم به ما می دهد. فقط آن لنت‌های درب اسفنجی آبی را نادیده بگیرید. این یک چیز کره ای است.

بزرگتر و جسورتر

استیون یوینگ/SlashGear

ظاهر خوب جعبه ای قطعا این تصور را ایجاد می کند که سانتافه یک SUV بزرگ است، اگرچه در واقع خیلی بزرگتر از مدل قبلی خود نیست. سانتافه جدید با ۱۹۰٫۲ اینچ طول، ۷۴٫۸ اینچ عرض و ۶۷٫۷ اینچ ارتفاع، تنها ۱٫۸ اینچ بلندتر و ۱٫۴ اینچ بلندتر از مدل قبلی است و دقیقاً به همان عرض است.

ظرفیت حمل بار در داخل سانتافه در نتیجه این افزایش جزئی، با ۴۰٫۵ فوت مکعب فضای پشت ردیف دوم، اضافه شده است. هیوندای عرض دهانه درب بالابر را نیز ۵۰٫۲ اینچ معرفی می کند که ۵٫۷ اینچ بزرگتر از سانتافه خروجی است. بسیار مفید برای همه آن دسته از اجراهای اجتناب ناپذیر Ikea و Costco.

سطوح مختلف تریم Stateside با چرخ‌های ۱۸ تا ۲۱ اینچی عرضه می‌شود. کوچکترها همان چیزی است که در این ماشین آزمایشی می بینید، و در حالی که طراحی جالب و مدرن است، شما واقعا به چرخ های بزرگتر برای پر کردن آن چاه های سخاوتمندانه نیاز دارید. مدل‌های آمریکایی دارای شیشه‌های عقب رنگی نیز خواهند بود، بنابراین در این عکس‌ها فریب SUV بازار کره را نخورید. با این حال، تمام آن چراغ های LED عالی به ایالات متحده نیز می آیند.

فضای بیشتر برای مسافران

استیون یوینگ/SlashGear

ابعاد بزرگتر سانتافه شامل فاصله بین دو محور ۱٫۹ اینچی است که مستقیماً فضای بیشتری برای پا ایجاد می کند. در واقع، مسافران در هر سه ردیف صندلی مشکلی برای دراز شدن نخواهند داشت، اگرچه مسیر بازگشت هنوز برای بزرگسالان بزرگ‌تر بسیار تنگ است – البته دسترسی به آن دشوار است.

بسته به سطح تریم، سانتافه ۲۰۲۴ صندلی برای شش یا هفت سرنشین ارائه می‌کند و صندلی‌های کاپیتان اختیاری در ردیف دوم قرار دارند. سرنشینان صندلی عقب حتی سانروف جداگانه خود را در سطوح تریم بالاتر دریافت می کنند که برای ایجاد فضایی سبک و مطبوع به فضای داخلی عالی است. با این حال، هیچ کنترل آب و هوای عقب برای سرنشینان عقب وجود ندارد، که یک حذف بسیار عجیب است.

هیچ کمبودی در فضای ذخیره سازی داخل سانتافه وجود ندارد، با یک کنسول مرکزی عمیق، جیب های بزرگ درب و دو عدد. دو – جعبه های دستکش پدهای شارژ بی‌سیم برای دو گوشی هوشمند نیز موجود است، بنابراین راننده و سرنشین هر دو می‌توانند دستگاه‌های خود را در حال حرکت نگه دارند.

فناوری خوبی هم وجود دارد

استیون یوینگ/SlashGear

یک صفحه نمایش خمیده در بالای داشبورد یک جفت صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی با وضوح بالا را در خود جای داده است. در سمت چپ، خوشه گیج دیجیتال معمولی با گرافیک قابل تنظیم مجدد و در سمت راست، بارگیری چندرسانه ای معمول هیوندای را خواهید دید. هیچ یک از نرم افزارهای اطلاعات سرگرمی بسیار بهتر از آنچه در مجموعه خودروهای فعلی هیوندای ارائه می شود، نیست، اما اوه، پیروزی بزرگ: Apple CarPlay و Android Auto به صورت بی سیم متصل می شوند. سرانجام.

فناوری کمک راننده نیز در عرضه بالایی است، اما باز هم، چیزی نیست که هیوندای قبلا ارائه نکرده است. ویژگی‌های معمولی مانند نظارت بر نقطه کور، هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی ​​و دستیار حفظ بین خطوط، همگی در اینجا هستند، همانطور که کروز کنترل ۲ هوشمند، این دو ویژگی آخر را ترکیب می‌کند و مرکز بین خطوط را اضافه می‌کند. با توجه به اینکه چگونه این فناوری دوست دارد سانتافه را بین خطوط در بزرگراه بپرد، شاید بهتر باشد آن خط را پینگ پنگ بخوانم.

دو انتخاب موتور و یکی هیبریدی است

استیون یوینگ/SlashGear

هیوندای در حال برنامه ریزی طیف کاملی از پیشرانه ها برای سانتافه ۲۰۲۴ در سرتاسر جهان است که شامل دو گزینه برقی و حتی دیزلی می شود. با این حال، در آمریکا فقط دو مورد خواهیم داشت: یکی فقط گازسوز و دیگری هیبریدی غیر پلاگین. نسخه تمام الکتریکی نیز برنامه ریزی نشده است، اما هیوندای به زودی Ioniq 7 SUV را ارائه خواهد کرد که بسیاری از زیرساخت های خود را با این خودرو به اشتراک خواهد گذاشت. بیایید EV9.

ترکیب ۲٫۵ لیتری توربوشارژ خطی ۴ و ۸ سرعته اتوماتیک مورد علاقه من است. بیشترین قدرت و نرم ترین عملکرد را ارائه می دهد و به طور کلی از پشت چرخ سانتافه بهترین احساس را دارد. قدرت خروجی ۲۷۷ اسب بخار و گشتاور ۳۱۱ پوند فوت است. این پیشرانه ای است که هیوندای در چندین وسیله نقلیه دیگر از جمله استفاده می کند سانتا کروز کامیون

خریداران دوستدار محیط زیست می توانند یک موتور ۱٫۶ لیتری توربوشارژ خطی ۴ همراه با موتور الکتریکی و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک را انتخاب کنند که در مجموع ۲۳۲ اسب بخار قدرت و ۲۷۱ پوند فوت (۲۷۱ پوند فوت) تولید می کند. این پیشرانه… خوب است. به خصوص قدرتمند یا جذاب نیست، و گاهی اوقات از شما می خواهد که واقعاً چکش را پایین بیاورید تا این SUV حرکت کند. برآوردهای مصرف سوخت هنوز در دسترس نیست، اما به دنبال این باشید که این اطلاعات نزدیک به تاریخ فروش سانتافه در مارس ۲۰۲۴ فاش شود.

دلپذیر در پیاده رو

استیون یوینگ/SlashGear

من در مورد عملکرد پویای سانتافه محدود هستم، زیرا جاده های کره جنوبی نه تنها به طور واضح مستقیم و مسطح هستند، بلکه به شدت شلوغ هستند و سرعت آن به شدت تنظیم می شود. اما در یک رانندگی طولانی از سئول به موکپو، سانتافه فوق العاده زیبا است، با کیفیت سواری خوب، دید عالی و عملکرد خوب از موتور ۲٫۵ لیتری.

شکل عمودی قطعاً باعث ایجاد صدای باد در سرعت‌های بالاتر می‌شود، و تعداد کمی از گوشه‌هایی که من توانستم پیدا کنم نشان می‌دهد که سانتافه چرخش بدنه قابل توجهی را در پیچ‌ها نشان می‌دهد. اما حداقل فرمان وزن خوبی دارد، ترمزها مستحکم هستند و سواری راحت است – البته بیشتر با لاستیک‌های کناری بزرگ‌تر که چرخ‌های ۱۸ اینچی را می‌پیچند تا ۲۱s با مشخصات پایین‌تر.

هیوندای تریم سانتافه XRT را در ایالات متحده به فروش خواهد رساند که کمی قابلیت آفرود را ارائه می دهد، که بیشتر به لطف لاستیک های تمام زمینی ۲۴۵/۶۰R18 و ۱٫۴ اینچ فاصله اضافی از سطح زمین است. هیچ تنظیمات چهار چرخ محرک مناسبی در برد پایین یا حالت‌های رانندگی گلی/خاکی وجود ندارد، اما سانتافه کنترل فرود از تپه را دارد. وقتی سانتافه به بسته یدک‌کش مجهز شود، می‌تواند ۴۵۰۰ پوند را بکشد.

رقبا و قیمت گذاری

استیون یوینگ/SlashGear

سانتافه در زیر مجموعه‌ای از شاسی‌بلندها رقابت می‌کند: بزرگ‌تر از توسان جمع‌وجور است، اما کوچک‌تر از آنچه ما آمریکایی‌ها آن را Palisade می‌نامیم. به آن به عنوان جایگزینی برای وسایل نقلیه ای مانند پنج سرنشین فکر کنید شورلت بلیزر، جیپ گرند چروکی، کیا سورنتویا پاسپورت هوندافشرده شدن در ردیف سوم صندلی ها برای انعطاف بیشتر، اما بدون ردپایی از Palisade بالای آن در محدوده.

قیمت سانتافه ۲۰۲۴ چقدر خواهد بود؟ این نیز TBD است، اما در مقایسه با مدل فعلی، انتظار هیچ نوع افزایش قیمت مگا را نداشته باشید. این بدان معناست که نسخه پایه باید دقیقاً حدود ۳۰۰۰۰ دلار شروع شود، با خوشنویسی کاملاً بارگذاری شده تا ۴۵۰۰۰ دلار. مانند اطلاعات مصرف سوخت، هیوندای اطلاعات نهایی قیمت را در مارس آینده منتشر خواهد کرد.

هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ مارس آینده می آید

استیون یوینگ/SlashGear

این تمرکز بر ارزش بسیار مهم است: تا کنون در سال ۲۰۲۳، سانتافه فعلی دومین مدل محبوب هیوندای در ایالات متحده بوده است و جایگاه دوم را برای فروش سال ۲۰۲۲ نیز به خود اختصاص داده است. اگر SUV موجود مشکل داشت، در بهترین حالت، سبکی به یاد ماندنی (و در بدترین حالت، تفرقه‌انگیز) بود در بیرون، و داشبورد و تابلو برق که در مقایسه با سایر مدل‌های خط تولید خودروساز قدیمی به نظر می‌رسید.

این که هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ یک شاسی بلند سایز متوسط ​​راحت و شایسته است، چیز جدیدی نیست: این خودروی هفت سرنشین خانوادگی همیشه یک انتخاب قانع کننده بوده است. اما به لطف ظاهر جسورانه تر و برون گراتر، سانتافه در کلاس شلوغی از کراس اوورها و شاسی بلندها بهتر متمایز است. مطمئناً شبیه لندرور است. اما اینطور نیست که چیز بدی باشد.


منبع: https://www.slashgear.com/1455885/2024-hyundai-santa-fe-first-drive/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *