هیچ کشوری برای خودروهای الکتریکی وجود ندارد: در ایالات متحده فروش یک وسیله نقلیه الکتریکی ۳ هفته بیشتر از یک خودروی سوخت فسیلی طول می کشد.

هیچ کشوری برای خودروهای الکتریکی وجود ندارد: در ایالات متحده فروش یک وسیله نقلیه الکتریکی ۳ هفته بیشتر از یک خودروی سوخت فسیلی طول می کشد.

تقاضای سال به سال برای خودروهای الکتریکی در ایالات متحده به حدی کاهش یافته است که خودروسازان اکنون در حال ارزیابی مجدد برنامه های سرمایه گذاری خود در این بخش هستند و معرفی مدل های جدید را به تاخیر می اندازند.

مطابق با روزنامه وال استریتتقاضا به خودروهای هیبریدی و سنتی ICE تغییر کرده است، اینرسی مشتری ناشی از هزینه های نسبتاً گزاف و در دسترس بودن ناقص ایستگاه های شارژ است.

الگوی تقاضا نشان دهنده این احساسات است WSJاز آنجایی که مناطق شهری به دلیل مشکلاتی در مورد تعداد ایستگاه های شارژ، همچنان در مقایسه با مناطق روستایی و نیمه شهری، ارقام فروش خوبی داشته اند.

بر اساس WSJ گزارش، موجودی EV در حال انباشته شدن در نمایندگی‌ها است و سه هفته بیشتر طول می‌کشد تا یک خودروی الکتریکی بفروشد تا یک خودروی سوخت فسیلی.

طبق این گزارش، فروش خودروهای الکتریکی در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است، اما با سرعت کمتری نسبت به سال گذشته. با این حال، کارشناسان خودرو امیدوارند زمانی که مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر در جاده‌ها عرضه می‌شوند و زیرساخت‌های شارژ بهبود می‌یابد، فروش افزایش می‌یابد، اما یک دور باطل را در پی دارد: با نرخ کنونی فروش و در دسترس بودن ضعیف ایستگاه‌های شارژ به‌طور خودکار تقاضای بازار را سرکوب نگه دارید.

گزارش‌های اکتبر سال جاری نشان می‌دهد که جنرال موتورز افتتاح یک کارخانه کامیون‌های برقی در میشیگان را به دلیل کاهش تقاضا به تاخیر انداخته است.

گزارش دیگری از WSJ از اکتبر اشاره کرد که فروش خودروهای برقی در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۳ ۵۱ درصد افزایش داشته است – این به خودی خود در مقایسه با افزایش ناچیز ۱۴ درصدی فروش خودروهای سنتی بسیار بزرگ است – اما این رشد از ۶۹ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است. مدت مشابه سال گذشته

این روند برای ایالات متحده نگران کننده است زیرا بازارهای رقیب این کشور، یعنی چین و اروپا، سال بهتری داشته اند.

بر اساس WSJ گزارش، نزدیک به ۲۷ درصد از وسایل نقلیه فروخته شده در چین در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ خودروهای برقی بوده اند. خودروهای برقی ۱۵ درصد از خودروهای فروخته شده در اروپا در همین دوره را تشکیل می دهند. از سوی دیگر، ایالات متحده داستان متفاوتی با تنها ۸ درصد است.


منبع: https://www.firstpost.com/world/no-country-for-evs-in-us-it-takes-3-weeks-more-to-sell-an-electric-vehicle-than-a-fossil-fuel-car-13553492.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *