واقعاً چند وقت یکبار نیاز به تعویض شمع های اتومبیل خود دارید؟

واقعاً چند وقت یکبار نیاز به تعویض شمع های اتومبیل خود دارید؟

اکنون که می دانید هر چند وقت یکبار باید شمع های خود را تعویض کنید، باید بتوانید علائم شمع معیوب را ببینید. به طور طبیعی، هنگامی که مشکلی در موتور شما وجود دارد، چراغ چک موتور شما سیگنال اولیه است که برای شمع ها اعمال می شود. گاهی اوقات، حتی ممکن است زمانی که شمع های شما نیاز به تعویض دارند، نور چشمک بزند.

علامت دیگر این است که ماشین شما در استارت زدن مشکل دارد. شمع ها برای درست کارکردن موتور حیاتی هستند، بنابراین اگر وسیله نقلیه شما هنگام چرخاندن کلید متوقف شد، ممکن است مشکل از شمع های شما باشد. آنها همچنین می توانند بر مسافت پیموده شده بنزین شما تأثیر بگذارند، زیرا یک شمع معیوب می تواند از کارکرد موتور شما تا حد ممکن جلوگیری کند. اگر متوجه شدید که باید بارها پر کنید، ممکن است لازم باشد شمع های خود را تعویض کنید. به طور مشابه، در صورت داشتن دوشاخه بد، خودروی شما به این سرعت شتاب نمی‌گیرد، بنابراین اگر مشکلی در عملکرد موتور دارید، می‌تواند علت آن باشد.

اگر به نوعی متوجه هیچ یک از این تغییرات نشدید و چراغ چک موتور شما روشن نیست، به گوش خود اعتماد کنید. موتورها قرار است دائماً زمزمه کنند، اما اگر صدای عجیب و غریبی شنیدید ممکن است شمع های شما مقصر باشند. جغجغه رایج ترین است، اما اگر موتور شما صداهای عجیبی تولید می کند، بهتر است در اسرع وقت آن را بررسی کنید.


منبع: https://www.slashgear.com/1476320/how-often-should-you-change-spark-plugs-guide/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *