واقعاً چند وقت یکبار نیاز به تعویض مایع گیربکس اتومبیل خود دارید؟

واقعاً چند وقت یکبار نیاز به تعویض مایع گیربکس اتومبیل خود دارید؟

بسیاری از کارهای معمول مراقبت از ماشین، مانند چک کردن فشار لاستیک ها، لازم نیست به دفعات انجام شود. با تغییر مایع انتقال، این نیز صادق است، اما برخی از عوامل حیاتی وجود دارد که باید در نظر داشت. همانطور که در مورد هر چیزی که مربوط به وسایل نقلیه ما است، عادت های رانندگی، مانند میزان استفاده از وسیله نقلیه، می تواند بر تعداد دفعات انجام این کار تأثیر بگذارد. رانندگان شدیدتر/معمول‌تر می‌توانند بیشتر از کسانی که وسایل نقلیه خود را کمتر بیرون می‌آورند، این تعمیر و نگهداری را رزرو کنند.

به طور کلی، وسایل نقلیه گیربکس اتوماتیک باید مایع را با فرکانس بین هر ۶۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ مایل تخلیه کنند. با گیربکس های دستی سخت تر، مایع گیربکس باید تقریباً هر ۳۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ مایل مصرف شود.

با این حال، چیزهای بیشتری غیر از داشتن گیربکس دستی یا اتوماتیک وجود دارد. برخی از وسایل نقلیه، مانند شورت سیلورادو ۲۰۲۱، مجهز به گیربکس مادام العمر هستند. این بدان معنا نیست که رانندگان می توانند از خود راضی باشند، زیرا همیشه ممکن است مشکلاتی در مورد قطعات وسیله نقلیه ایجاد شود و این امر اجتناب ناپذیر است که با استفاده کافی برخی از خرابی ها رخ دهد. در این موارد، علائم آشکاری مانند رنگ مایع شما، به ویژه تیره شدن، همچنان می‌تواند نشانه‌ای از تغییرات باشد.

خارج از اطلاعات کلی، دفترچه راهنمای مالک مطمئن وسیله نقلیه شما معمولاً بهترین مکان برای یافتن توصیه های خاص تر در مورد تغییرات مایعات برای مدل و مدل شما خواهد بود.


منبع: https://www.slashgear.com/1484942/how-often-should-you-change-transmission-fluid-guide/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *