واقعا چند وقت یکبار نیاز به تعویض روغن ماشین خود دارید؟

واقعا چند وقت یکبار نیاز به تعویض روغن ماشین خود دارید؟

بیشتر خودروهای قدیمی از روغن معمولی مبتنی بر نفت استفاده می‌کنند، در حالی که بیشتر خودروهای جدیدتر از روغن مصنوعی استفاده می‌کنند که ماندگاری بیشتری دارد زیرا برای مقاومت در برابر خرابی در دمای بالا طراحی شده است و می‌تواند کثیفی و ذرات را معلق کند تا فیلتر به نوبه خود آنها را راحت‌تر بگیرد. .

خودروهای قدیمی بدون سیستم‌های نظارت بر روغن فانتزی معمولاً تحت دو برنامه تعمیر و نگهداری متفاوت کار می‌کنند – عادی و شدید. مواردی مانند سفرهای کوتاه زیر پنج مایل، آب و هوای فوق العاده گرم، سرد یا گرد و غبار، ترافیک زیاد توقف و رفت (مانند رفت و آمد به محل کار و برگشتن به محل کار)، یدک کشی تریلر، یا حمل بارهای سنگین، همگی به عنوان شرایط عملیاتی سخت واجد شرایط هستند.

از آنجایی که راننده معمولی معمولاً با این شرایط مواجه نمی‌شود، رعایت فواصل توصیه‌شده برای تعویض روغن، حتی پس از اینکه خودرو از گارانتی فراتر رفته باشد، بی‌خطر است.

خودروهای جدیدتر بسیاری از حدس و گمان ها را از آنچه که زمانی بخشی از رانندگی تدافعی محسوب می شد، حذف کرده اند. امروزه، اکثر موتورهای این خودروهای جدید که در شرایط عادی رانندگی می‌شوند، می‌توانند بین ۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰ مایل دوام بیاورند، در حالی که روغن موتور تمام سنتتیک پیشرفته می‌تواند ۱۰۰۰۰ مایل و در برخی موارد حتی ۱۵۰۰۰ مایل را طی کند.

در مورد زمان بین تغییرات، که عاملی در توانایی روغن برای روغن کاری پیشرانه است، روش قدیمی هر سه ماه یکبار بود، اما اکنون می توان آن را به شش و شاید حتی ۱۲ ماه کاهش داد. در نهایت، پیروی از کتابچه راهنمای مالک برای توصیه های برنامه نگهداری مناسب همیشه بهترین است.

ناگفته نماند، شما باید هرگز از تغییر روغن پرش نکنیدآیا شما روغن ماشینت رو خودت عوض کن یا اجازه دهید یک مکانیک کارهای چرب و کثیف را انجام دهد تا به موتور شما آسیب نرسد.


منبع: https://www.slashgear.com/1484107/how-often-should-you-change-oil-guide/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *