والمارت می گوید دیگر در X تبلیغ نمی کند

والمارت به اندازه کافی از X دیده است. خرده فروش، بزرگترین کارفرمای آمریکا و بزرگترین شرکت از نظر درآمد، گفت رویترز در روز جمعه دیگر در پلتفرمی که قبلاً توییتر نامیده می شد، تبلیغ نمی کند. این خروج پس از آن اتفاق می‌افتد که ایلان ماسک، مالک آن، پست‌های یهودی‌ستیزانه را تقویت می‌کند و به تبلیغ‌کنندگان فراری می‌پرداخت. یکی از سخنگویان والمارت گفت: “ما در X تبلیغ نمی کنیم، زیرا پلتفرم های دیگری برای دسترسی بهتر به مشتریان خود پیدا کرده ایم.” رویترز.

خروج Walmart به لیست رو به رشد شرکت هایی اضافه می کند که تبلیغات را از این پلتفرم بیرون کشیده اند. اپل، دیزنی، IBM، Comcast و Warner Bros. Discovery از جمله مشاغلی هستند که دیگر تبلیغات در X نمی خرند. گروهی از تبلیغ کنندگان گفت مجله نیویورک تایمز در روز پنجشنبه مکث های موقت آنها احتمالا دائمی خواهد شد. لو پاسکالیس، مدیرعامل شرکت مشاوره بازاریابی AJL Advisory، به این روزنامه گفت: “هیچ ارزش تبلیغاتی وجود ندارد که خطر اعتبار بازگشت به پلتفرم را جبران کند.”

تبلیغ‌کنندگان سابق X دلیلی برای پرش از کشتی نداشتند. آخرین سری از جراحات خودزنی ماسک زمانی آغاز شد که به نظر می رسید میلیاردر پستی را تأیید و تقویت می کند که به دروغ ادعا می کرد جوامع یهودی نفرت علیه سفیدپوستان را برمی انگیزند. ماسک به کاربری که تئوری توطئه نژادپرستانه “جایگزین بزرگ” را مطرح کرده بود، پاسخ داد و گفت که نظرات آنها “حقیقت واقعی” را منعکس می کند.

والمارت می گوید دیگر در X تبلیغ نمی کند
مایکل ام سانتیاگو از طریق گتی ایماژ

گروه نگهبان مسائل رسانه ای سپس گزارشی منتشر کرد که در آن تبلیغات برندهای معروف در کنار محتوای یهودستیزانه قرار داده شده بود. X توسط شکایت از سازمانآن را متهم به “آگاهانه و بدخواهانه” می کند. [manufacturing] تصاویر کنار هم که پست‌های تبلیغ‌کنندگان را در پلتفرم رسانه اجتماعی X Corp. در کنار محتوای حاشیه‌ای نئونازی و سفیدپوست نشان می‌دهند.”

تلاش ماسک برای صاف کردن همه چیز فقط اوضاع را بدتر کرد. پس از عذرخواهی برای تقویت محتوای یهودستیزانه در مجله نیویورک تایمزرویداد DealBook، او به تبلیغ کنندگانی که از این پلتفرم عقب نشینی می کردند، گفت به “برو لعنت به خودت” شرکت او در حال حاضر به طور بالقوه ۷۵ میلیون دلار ضرر خواهد کرد.

والمارت استخدام می کند حدود ۱٫۶ میلیون نفر در ایالات متحده خرده فروش ساخته شده است ۶۱۱ میلیارد دلار درآمد در سال مالی ۲۰۲۳٫

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/walmart-says-its-no-longer-advertising-on-x-215940504.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/walmart-says-its-no-longer-advertising-on-x-215940504.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *