وب سایت ارتش کانادا هک شد، حذف شد. مظنون اصلی گروه هکریست هندی

روز چهارشنبه وب سایت رسمی نیروهای مسلح کانادا دچار اختلال موقت شد. بر اساس گزارشی از تلگراف، این وب سایت در یک حمله سایبری توسط گروهی از هکرها که خود را “نیروی سایبری هند” معرفی می کردند، هدف قرار گرفت. این گروه مسئولیت حمله قبلی به X را که قبلاً توییتر نامیده می شد، بر عهده گرفت.

این اختلال حوالی ظهر شروع شد اما پس از آن برطرف شد. دانیل لو بوتیلیر، رئیس روابط رسانه ای وزارت دفاع ملی، این موضوع را به گلوب اند میل تایید کرد.

نیروی سایبری هند در مورد حمله موفقیت آمیز خود به وب سایت نیروی هوایی کانادا از طریق پلتفرم خود، یک اسکرین شات از پیام خطا نمایش داده شده در وب سایت در معرض خطر را به اشتراک گذاشت.

همانطور که توسط The Globe and Mail گزارش شده است، در حالی که کاربران دسکتاپ تا حدی به سایت دسترسی داشتند، اکثر کاربران دستگاه های تلفن همراه نمی توانستند به آن دسترسی پیدا کنند.

ذکر این نکته ضروری است که وب سایت آسیب دیده از سایت های رسمی دولت کانادا و شبکه های داخلی وزارت دفاع ملی متمایز است. Le Bouthillier به مردم اطمینان داد که هیچ نشانه ای از تأثیرات گسترده تر بر سیستم های آنها وجود ندارد.

نیروهای کانادایی که مسئولیت تمامی عملیات نظامی در کانادا از جمله نیروی دریایی، گروه های فرماندهی ویژه، عملیات هوایی و فضایی را بر عهده دارند، به طور فعال در حال بررسی این حادثه سایبری هستند.

نیروی سایبری هند قبلاً در ۲۱ سپتامبر تهدیداتی را علیه کانادا صادر کرده بود و از طریق رسانه های اجتماعی نسبت به حملات سایبری قریب الوقوع به فضای سایبری کانادا هشدار داده بود.

در ۲۲ سپتامبر، این گروه نارضایتی خود را از “اتهامات و سیاست های ضد هند” دولت کانادا ابراز کرد.

این حمله سایبری در میانه یک بن بست دیپلماتیک بین هند و کانادا رخ داد. تنش ها پس از آن تشدید شد که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، هند را به دست داشتن در قتل هاردیپ سینگ نجار، تروریست خالستانی متهم کرد. هند به شدت این اتهامات را رد کرد و آنها را “پوچ” خواند. هند همچنین از کانادا خواست تا علیه تروریست ها و عناصر ضد هند که در داخل مرزهای این کشور فعالیت می کنند و خدمات ویزا برای شهروندان کانادایی را به حالت تعلیق درآورد، اقدامات جدی انجام دهد.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/canadian-armys-website-hacked-taken-down-indian-hactivist-group-prime-suspect-13185252.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *