وودافون و مایکروسافت قراردادی ۱٫۵ میلیارد دلاری برای آوردن هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء به مشاغل کوچک در سراسر آفریقا و اروپا امضا کردند.

بر اساس گزارش رویترز، وودافون و مایکروسافت با هدف ارائه خدمات هوش مصنوعی، دیجیتال، سازمانی و ابری مولد برای بیش از ۳۰۰ میلیون کسب و کار و مصرف کننده در بازارهای اروپایی و آفریقایی Vodafone وارد یک شراکت پیشگامانه ۱۰ ساله شده اند.

به عنوان بخشی از این همکاری، غول مخابراتی بریتانیا ۱٫۵ میلیارد دلار در فناوری‌های هوش مصنوعی مشتری محور که با استفاده از قابلیت‌های Azure OpenAI و Copilot مایکروسافت توسعه یافته‌اند، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

علاوه بر این، وودافون قصد دارد از مراکز داده فیزیکی به سرویس‌های ابری Azure مقرون‌به‌صرفه‌تر و مقیاس‌پذیرتر برای خدمات خود در آفریقا و برخی از بخش‌های بازار اروپا تبدیل شود.

به عنوان متقابل، مایکروسافت به یک سرمایه گذار سهام در پلتفرم اینترنت اشیا (اینترنت اشیا) Vodafone تبدیل خواهد شد که طبق گزارش رویترز، قرار است تا آوریل ۲۰۲۴ به یک تجارت مستقل تبدیل شود. این غول فناوری همچنین در گسترش پلتفرم مالی موبایل Vodafone در آفریقا نقش خواهد داشت.

لوکا موسیچ، مدیر ارشد مالی وودافون، رهبری مایکروسافت در هوش مصنوعی، به ویژه از طریق مشارکت OpenAI آن را برجسته کرد، که انتظار می‌رود خدمات مشتریان مخابراتی را متحول کند. او روز سه‌شنبه گفت: «این بخشی است که واقعاً تک‌تک مشتریان ما را جذب می‌کند» و افزود که یک ربات چت TOBi مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت پاسخ‌های سازگارتر و هوشمندانه‌تری را به پرسش‌ها ارائه می‌دهد.

جادسون آلتوف، مدیر ارشد بازرگانی مایکروسافت، بر اهمیت استراتژیک نقاط قوت وودافون در اینترنت اشیا و خدمات مالی تاکید کرد.

او تاکید کرد که دارایی‌های اینترنت اشیا Vodafone با استفاده از فناوری دوقلوی دیجیتال مایکروسافت، نقش مهمی در رسیدگی به چالش‌های پایداری در بخش‌های مختلف خواهد داشت. او گفت: «پشته اینترنت اشیا Vodafone به ما اجازه می‌دهد وارد آن محیط‌ها شویم، محیط را مدل‌سازی کنیم، فروشگاه‌های داده در مقیاس بزرگ ایجاد کنیم و از هوش مصنوعی برای کمک به مشتریان برای رسیدن به اهداف پایداری خود استفاده کنیم.»

آلتوف همچنین از پلتفرم پول تلفن همراه M-PESA Vodafone که در چندین کشور آفریقایی فعالیت می کند، به دلیل اشتراک اهداف مشترک با مایکروسافت در منطقه، مانند ترویج سواد دیجیتال، تمجید کرد. هدف این مشارکت، ایجاد قابلیت‌های هوش مصنوعی برای بهبود فرآیندهای تصمیم‌گیری مالی مشتریان است.

این اتحاد نشان دهنده گامی مهم به سوی پیشبرد راه حل های دیجیتال و مبتنی بر هوش مصنوعی در بخش های مخابراتی و فناوری است و وعده ارائه خدمات نوآورانه به مشاغل و مصرف کنندگان در سراسر اروپا و آفریقا را می دهد.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/vodafone-microsoft-ink-mammoth-1-5-billion-deal-to-bring-ai-iot-to-small-businesses-across-africa-europe-13619512.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *