وکیل دادگاه عالی اتحادیه اروپا خواهان اجرای مجدد حکم مالیاتی ایرلندی ۱۴٫۳ میلیارد یورویی اپل است

سیب پس از آنکه مشاور عالی‌ترین دادگاه اتحادیه اروپا اعلام کرد، در اختلافات مالیاتی ۱۴٫۳ میلیارد یورویی خود با اتحادیه اروپا با شکست بزرگی روبرو شده است. فن آوری تجارت جاینت در ایرلند باید کنار گذاشته شود و پرونده دوباره اجرا شود.

وکیل کل Giovanni Pitruzzella از دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در یک نظر مشورتی گفت که پیروزی اپل در دادگاه پایین تر اتحادیه اروپا باید به دلیل یک سری اشتباهات قانونی متوقف شود. پیتروزلا گفت: «بنابراین لازم است دادگاه عمومی یک ارزیابی جدید انجام دهد.

در حالی که این نظر غیر الزام آور است، چنین اظهاراتی اغلب بر احکام نهایی صادر شده توسط عالی ترین دادگاه اتحادیه اروپا تأثیر می گذارد. قرار است دادگاه در ماه های آینده در مورد این پرونده تصمیم گیری کند.

این پرونده که یک دوره هفت ساله را در بر می گیرد، پرمخاطب ترین کمپین مارگرت وستاگر، رئیس سازمان دیده بان اتحادیه اروپا، علیه معاملات به اصطلاح «دلبر» است که به شرکت های چندملیتی شرایط مالیاتی مطلوبی را در کشورهای اتحادیه اروپا ارائه می دهد.

وستاگر به خشم غول کوپرتینویی در سال ۲۰۱۶ متهم شد اپل از بهره مندی از از سال ۱۹۹۱ در ایرلند “به طور اساسی و مصنوعی مالیات را کاهش داد”. کمیسیون معتقد بود که ترتیبات مالیاتی بین ایرلند و اپل کمک دولتی غیرقانونی است و به غول فناوری برتری ناعادلانه نسبت به رقبای خود می دهد.

وکیل دادگاه عالی اتحادیه اروپا خواهان اجرای مجدد حکم مالیاتی ایرلندی ۱۴٫۳ میلیارد یورویی اپل است

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

در سال ۲۰۱۶، کمیسیون اپل را در پرداخت مالیات کمتر از ۱۳٫۱ میلیارد یورو بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ مجرم تشخیص داد و به آن دستور داد که این پول را به همراه ۱٫۲ میلیارد یورو سود به ایرلند بپردازد که در مجموع ۱۴٫۳ میلیارد یورو بود. این پول متعاقباً از اپل بازیابی شد و در صندوق امانی قرار گرفت.

البته اپل و ایرلند به این تصمیم اعتراض کردند و این پرونده طی دو روز در سال ۲۰۲۰ در دادگاه عمومی اتحادیه اروپا (دومین دادگاه عالی آن) مورد رسیدگی قرار گرفت. آنها در پرونده پیروز شدند و دادگاه حکم را لغو کرد. با این حال، در صورتی که اتحادیه اروپا تصمیم به درخواست تجدیدنظر بگیرد، این پول در حساب امانی باقی می‌ماند – که این کار نیز انجام شد.

و این جایی است که ما اکنون خودمان را می یابیم، و به همین دلیل است که کلمات پیتروزلا وزن زیادی دارند. اختلاف مالیاتی اپل و اتحادیه اروپا به یکی از این موارد مربوط می شود بزرگترین مالیات شرکت ها جریمه در تاریخ (در واقع حکم بازیابی، از نظر فنی جریمه نیست). اگر دادگاه عالی اتحادیه اروپا تصمیم ۲۰۲۰ را لغو کند، به کمیسیون فرصت تازه ای داده می شود تا گوشت ضرب المثل خود را استخراج کند.

آنچه در حال حاضر اتفاق می‌افتد باید دید، اما من برای تماشای باز شدن فصل بعدی این پرونده – با تمام شکوه قانونی‌اش – پاپ کورن را می‌گیرم.


منبع: https://thenextweb.com/news/eu-apple-ireland-tax-dispute-retrial-2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *