وکیل SBF تلاش کرد سقوط FTX را به دلیل تلاطم ارزهای دیجیتال به طور کلی مقصر بداند.

سام بنکمن-فرید، مدیر عامل سابق FTX.

سام بنکمن-فرید، مدیر عامل سابق FTX.


مایکل ام سانتیاگو از طریق گتی ایماژ



  • میلیاردها دلار از سرمایه مشتریان پس از کاهش قیمت کریپتو و سقوط FTX از بین رفت.
  • دادستان ها اکنون می گویند که سم بنکمن-فرید هنگام نظارت بر FTX مرتکب کلاهبرداری و توطئه شده است.
  • وکلای مدافع در روز چهارشنبه استدلال کردند که SBF هرگز قصد کلاهبرداری از کسی را نداشت و هیچ سرقتی در کار نبود.
تبلیغات

تبلیغات

این سقوط FTX در سال ۲۰۲۲ نتیجه کلاهبرداری یا یک طرح عمدی برای سرقت از مشتریان نبود. وکیل سام بانکمن-فرید در روز چهارشنبه استدلال کرد که این فقط ماهیت یک بازار بی ثبات ارزهای دیجیتال بود.

بانکمن-فریدبنیانگذار ۳۱ ساله صرافی کریپتو FTX و پژوهش آلامدا شرکت بازرگانی، روز چهارشنبه برای دومین روز محاکمه خود در دادگاه منهتن، جایی که او با او روبرو شد، حضور داشت هفت اتهام جنایی. دادستان های فدرال بانکمن-فرید را متهم به کلاهبرداری از مشتریان و جمع آوری وجوه آنها برای کسب درآمد کردند. سرمایه گذاری های خارجی مانند در املاک و کمک های سیاسی.

بانکمن-فرید اعتراف به بی گناهی کرده است.

وکیل او، مارک کوهن، در طی بیانیه های افتتاحیه روز چهارشنبه استدلال کرد که Bankman-Fried هرگز قصد فریب دادن کسی یا گمراه کردن مشتریان را برای سرمایه گذاری آنها در FTX نداشته است.

تبلیغات

تبلیغات

و وقتی نوبت به سقوط صرافی رمزنگاری می شود – باعث بیش از این می شود ۸ میلیارد دلار کوهن استدلال می‌کند که سرمایه‌گذاری مشتریان از بین می‌رود – این صرفاً یک نتیجه بد شانس از سرمایه‌گذاری در یک بازار غیرقابل پیش‌بینی با «عوامل زیادی است که هیچ‌کس نمی‌تواند آنها را کنترل کند».

در آستانه سقوط FTX در نوامبر گذشته، ارزش صرافی ارزهای دیجیتال به اوج خود رسید. ۳۲ میلیارد دلار در حالی که قیمت برخی از بزرگترین توکن های جهان مانند بیت کوین و اتر در سقوط آزاد بودند. برای اولین بار از سال ۲۰۲۱، ارزش کلی بازار کریپتو کمتر از آن بود ۱ تریلیون دلار تا ژوئن ۲۰۲۲٫

طبق گفته‌های امروز، ارزش کل بازار کریپتو در حدود ۱٫۰۸ تریلیون دلار است دولتمرد.

کوهن سعی کرد استدلال کند که این نوع آشفتگی دقیقاً همان چیزی است که می تواند شرکت های در حال رشدی مانند FTX را تحت تأثیر قرار دهد.

تبلیغات

تبلیغات

او گفت: در نظارت بر FTX و Alamadea، “سام معتقد بود که هر دو شرکت های خوبی هستند که با بحران نقدینگی دست و پنجه نرم می کنند و می توانند از آن عبور کنند.” او بعداً اضافه کرد: “تجارت یک تجارت جرم نیست.”

از سوی دیگر، دادستان ها استدلال کردند که تمام امپراتوری رمزنگاری بانکمن-فرید “بر اساس دروغ ساخته شده است” و بنیانگذار از سرمایه مشتری خود برای انتقال آن به سایر سرمایه گذاری ها بدون اطلاع آنها استفاده کرده است.

یک وکیل در تیم ورشکستگی FTX سال گذشته گفت که بانکمن-فرید شرکت خود را مانند “فله شخصی” خود اداره می کند و FTX تقریباً هزینه کرده است. ۳۰۰ میلیون دلار در املاک و مستغلات در باهاما.

در حالی که کوهن تلاش کرد تا مسئله بازار کریپتو را مطرح کند، چندین مدیر و رهبر کریپتو معتقدند که مشکل در چیزی است که آنها ممکن است به عنوان بازیگران متقلب مانند Bankman-Fried توصیف کنند، نه خود ارز دیجیتال.

تبلیغات

تبلیغات

شیلا وارن، مدیر عامل گروه لابی شورای کریپتو برای نوآوری، گفت: “سام باید محکوم شود زیرا او یک جنایتکار است.” مجله نیویورک تایمز. صنعت از آن حمایت می کند، زیرا بسیاری از مردم احساس می کردند که توسط او سوخته اند.

Qiao Wang، بنیانگذار Alliance، یک شتاب دهنده برای استارت آپ های رمزنگاری، به این نشریه گفت که افرادی مانند Bankman-Fried باعث شده دیگران در دنیای کریپتو ناراحت کننده است.

او به روزنامه گفت: «این به صنعت آسیب می زند. من نمی توانم صبر کنم تا سام مجازات شود.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

سام بنکمن-فرید
ftx
تبلیغات

نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/sam-bankman-fried-ftx-crypto-fraud-trial-attorney-cryptocurrency-market-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *