ویجت‌های صفحه قفل بالاخره می‌توانند در اندروید ۱۵ بازگردند، اما یک نکته وجود دارد

ویجت‌های صفحه قفل را می‌توان طوری تنظیم کرد که در به‌روزرسانی بزرگ بعدی سیستم‌عامل اندروید – اندروید ۱۵ – بر اساس ویژگی‌های پنهان کشف‌شده در آخرین نسخه بتا اندروید ۱۴، بازگردند.

این ابزار به وضوح ناتمام است و نشان می دهد که هنوز تا انتشار عمومی فاصله دارد، اما همانطور که توسط Android Authority دسترسی به یک فضای جدید مشترک در صفحه قفل امکان پذیر است که به شما امکان می دهد ویجت ها را اضافه کنید.

در حال حاضر، شما فقط به سه برنامه محدود هستید – تقویم Google، Google Clock، و Google App – اگرچه به احتمال زیاد اگر دسته ابزارک آنها به روز شود، نرم افزارهای بیشتری اضافه شود.

علاوه بر این، وقتی به فضای اشتراکی تکمیل شده خود برمی گردید، در حال حاضر ترکیبی آشفته از ویجت ها و صفحه قفل معمولی اندروید است. بنابراین چیزی نیست که برای استفاده عمومی آماده باشد.

ویجت‌های صفحه قفل بالاخره می‌توانند در اندروید ۱۵ بازگردند، اما یک نکته وجود دارد

فضای اشتراکی در حال پیشرفت (اعتبار تصویر: Android Authority / مشعل رحمان)

این اولین باری نیست که ویجت‌های صفحه قفل در دستگاه‌های اندرویدی ظاهر می‌شوند – گوگل چیزی مشابه آن را در Android 4.2 Jelly Bean امتحان کرد. کاربران می‌توانند پیش‌نمایش پیام‌ها، تقویم و صندوق ورودی ایمیل خود را به صفحه قفل اضافه کنند، همچنین می‌توانند به دوربین و ابزاری که تشخیص می‌دهد چه آهنگی در حال پخش است دسترسی داشته باشند.

جنبه‌های این ویژگی باقی ماندند – می‌توانید پیش‌نمایش پیام‌ها را ببینید، به سرعت به برنامه‌های خاصی دسترسی پیدا کنید، و تشخیص دهید که چه آهنگی در صفحه قفل شما پخش می‌شود – اما اندروید ۵ این حس ویجت‌مانند مناسب از قابلیت شخصی‌سازی را از بین برد. می تواند برگرداند

یک تبلت انحصاری پیکسل؟

متأسفانه، در حالی که ظاهراً ویجت‌های صفحه قفل قرار است در به‌روزرسانی بعدی اندروید بازگردند، ممکن است برای همه دستگاه‌ها عرضه نشوند. حداقل نه فورا. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که Communal Space ممکن است انحصاری دستگاه‌هایی با حالت Hub باشد – در حال حاضر فقط این حالت تبلت پیکسل.

علاوه بر این، ممکن است نتوانید فضای اشتراکی خود را با همه ویجت هایی که می توانید صفحه اصلی خود را با آنها تزئین کنید، به روز کنید. تبلت پیکسل می‌تواند چندین کاربر داشته باشد، و نام فضای مشترک نشان می‌دهد که این ویجت‌ها فقط آنهایی هستند که برای هر کاربر دستگاه ایمن و مرتبط هستند.

یک تبلت Coral Google Pixel در Google I/O در حوض آن

تبلت گوگل پیکسل در حوض خود (اعتبار تصویر: آینده / Michelle Rae Uy)

مانند همه ویژگی‌های بتا فاش شده، باید به خاطر داشته باشیم که هیچ تضمینی وجود ندارد که به زودی – یا حتی اصلاً – بازگرداندن ویجت‌های صفحه قفل انجام شود. گوگل می‌تواند این ویژگی را برای به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید بسیار دیرتر مانند اندروید ۱۶ یا ۱۷ رزرو کند، یا می‌تواند پس از آزمایش‌های خود تصمیم بگیرد که می‌خواهد آن را به طور کلی حذف کند.

گفتنی است، با توجه به اینکه ویجت‌های صفحه قفل در حال حاضر یکی از پایه‌های اصلی محصولات اپل از زمان عرضه هستند iOS 16 (در سپتامبر ۲۰۲۲ منتشر شد) به نظر می رسد احتمالاً گوگل نمی خواهد کاربران اندرویدی خود احساس کنند که در حال از دست دادن فرصت هستند. بنابراین ویجت‌های صفحه قفل در اندروید بیشتر شبیه زمان و نه اگر هستند. ما فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم که در سال آینده چه چیزی را اعلام می کند.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید …


منبع: https://www.techradar.com/phones/android/lock-screen-widgets-could-finally-return-in-android-15-but-theres-a-catch

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *