ویدیوهای Pixel 8 Pro با تقویت ویدیو بسیار روشن‌تر می‌شوند – اگر درست از آن استفاده کنید

این لحظه «آها» نیست که Night Sight برای عکس‌های ثابت بود، اما Video Boost یک نگاه اجمالی امیدوارکننده از چیزهای آینده است.

چه زمانی گوگل Night Sight را معرفی کرد در پیکسل ۳، این یک افشاگری بود.

انگار کسی به معنای واقعی کلمه چراغ های عکس های کم نور شما را روشن کرده بود. عکس‌هایی که قبلا غیرممکن بود امکان‌پذیر شد – بدون نیاز به سه پایه یا فلاش چراغ‌های جلویی.

پنج سال بعد و گرفتن عکس در تاریکی یک کلاه قدیمی است – تقریباً هر تلفنی که بالا و پایین می‌شود طیف قیمتی با نوعی حالت شبانه ارائه می‌شود. با این حال، ویدئو داستان متفاوتی است. حالت‌های شبانه برای عکس‌های ثابت چندین فریم را برای ایجاد یک تصویر روشن‌تر می‌گیرند، و امکان کپی و چسباندن مکانیزم آن ویژگی در ویدیو وجود ندارد که طبیعتاً چنین است. قبلا، پیش از این یک سری تصاویر پاسخ، همانطور که اخیراً به نظر می رسد، تماس با هوش مصنوعی است.

زمانی که Pixel 8 Pro پاییز امسال عرضه شدگوگل قابلیتی به نام Video Boost with Night Sight را معرفی کرد که در به‌روزرسانی نرم‌افزاری آینده ارائه می‌شود. از هوش مصنوعی برای پردازش ویدیوهای شما استفاده می کند – جزئیات بیشتری را به نمایش می گذارد و رنگ را بهبود می بخشد، که به ویژه برای کلیپ های کم نور مفید است. فقط یک نکته وجود دارد: این پردازش در فضای ابری سرورهای Google انجام می‌شود، نه در تلفن شما.

همانطور که قول داده بودیم، Video Boost چند هفته پیش با به‌روزرسانی پیکسل در ماه دسامبر، از جمله واحد بررسی Pixel 8 Pro من، وارد دستگاه‌ها شد. و خوب است! اما این دقیقاً لحظه ای نیست که Night Sight اصلی بود. این موضوع هم نشان دهنده تاثیرگذار بودن Night Sight در زمان عرضه و هم چالش های خاصی است که ویدیو برای سیستم دوربین گوشی های هوشمند ایجاد می کند.

ویدیوی اصلی در سمت چپ، ویدیوی تقویت شده در سمت راست. جزئیات و رنگ بسیار بیشتری در پیش تقویت آلاچیق تیره وجود دارد.

Video Boost به این صورت عمل می کند: اول، و مهمتر از همه، باید پیکسل ۸ داشته باشید حرفه ای، نه یک پیکسل ۸ معمولی — گوگل به سوال من در مورد چرایی آن پاسخی نداده است. هنگامی که می خواهید از آن استفاده کنید، آن را در تنظیمات دوربین خود روشن می کنید و سپس شروع به ضبط ویدیوی خود می کنید. پس از اتمام کار، باید از ویدیو به صورت خودکار یا دستی در حساب Google Photos خود نسخه پشتیبان تهیه شود. سپس شما صبر کنید. و صبر کن. و در برخی موارد، منتظر بمانید – Video Boost روی ویدیوهایی تا ده دقیقه کار می‌کند، اما حتی یک کلیپ که فقط چند دقیقه طول می‌کشد ممکن است ساعت‌ها طول بکشد.

بسته به نوع ویدیویی که ضبط می کنید، این انتظار ممکن است ارزشش را داشته باشد یا نباشد. اسناد پشتیبانی گوگل می‌گوید که به گونه‌ای طراحی شده است که به شما امکان می‌دهد در هر نوری «با کیفیت بالاتر و با نور، رنگ‌ها و جزئیات بهتر، ویدیوهایی در تلفن Pixel خود بسازید». اما اصلی چیزی که Video Boost در خدمت آن است ویدیوی بهتر در نور کم است — این چیزی است که مدیر محصول گروه آیزاک رینولدز به من می گوید. “در مورد آن به عنوان Night Sight Video فکر کنید، زیرا همه بهینه‌سازی‌ها در الگوریتم‌های دیگر همگی به دنبال Night Sight هستند.”

همه فرآیندهایی که باعث می‌شوند ویدیوهای ما در نور خوب بهتر به نظر برسند – تثبیت‌کننده، نقشه‌برداری صدا – وقتی می‌خواهید ویدیو را در نور بسیار کم ضبط کنید، کار نمی‌کنند. رینولدز توضیح می دهد که حتی نوع تاری که در ویدیوهای کم نور دریافت می کنید متفاوت است. OIS [optical image stabilization] می تواند یک فریم را تثبیت کند، اما فقط با یک طول مشخص. ویدیوی کم نور به فریم های طولانی تری نیاز دارد و این یک چالش بزرگ برای تثبیت است. وقتی در نور کم شروع به راه رفتن می‌کنید، با فریم‌هایی با این اندازه طولانی، می‌توانید نوع خاصی از تاری درون قاب را دریافت کنید که فقط باقیمانده‌ای است که OIS می‌تواند آن را جبران کند.» به عبارت دیگر، بسیار پیچیده است.

همه اینها به توضیح آنچه که در کلیپ های تقویت ویدیوی خودم می بینم کمک می کند. در نور خوب، من تفاوت زیادی نمی بینم. برخی از رنگ‌ها کمی بیشتر ظاهر می‌شوند، اما من چیزی نمی‌بینم که در صورت وجود نور زیاد، من را مجبور به استفاده منظم از آن کند. که در فوق العاده Video Boost در نور کم می تواند مقداری رنگ و جزئیات را که در یک کلیپ ویدیویی استاندارد کاملاً از بین رفته است، بازیابی کند. اما تفاوت بین یک عکس معمولی و یک عکس Night Sight در شرایط یکسان تقریباً چشمگیر نیست.

با این حال، یک نقطه شیرین واقعی بین این افراط‌ها وجود دارد، جایی که می‌توانم Video Boost واقعاً مفید باشد. در یک کلیپ که در آن هنگام غروب از مسیری در یک کلاه فرنگی تاریک قدم می زنم مسکن کوبی بل، بهبود قابل توجهی در جزئیات سایه و تثبیت پس از Boost وجود دارد. هرچه بیشتر از Video Boost در نورپردازی داخلی معمولی و متوسط ​​​​کم استفاده می کردم، بیشتر متوجه این موضوع شدم. می بینید که در این شرایط چگونه ویدیوهای استاندارد شسته شده به نظر می رسند – مانند بازی پسرم با کامیون ها در کف اتاق غذاخوری. روشن کردن Video Boost بخشی از سرزندگی را که فراموش کرده بودم از دست داده بودم بازیابی کرد.

Video Boost به دوربین اصلی Pixel 8 Pro محدود شده است و با رزولوشن ۴K (پیش‌فرض) یا ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط می‌کند. استفاده از Video Boost منجر به دو کلیپ می شود – یک فایل “پیش نمایش” اولیه که تقویت نشده است و فوراً برای اشتراک گذاری در دسترس است و در نهایت، دومین فایل “تقویت شده”. با این حال، زیر کاپوت، چیزهای بیشتری در جریان است.

رینولدز به من توضیح داد که Video Boost از خط لوله پردازشی کاملاً متفاوتی استفاده می‌کند که اطلاعات بیشتری از تصویر گرفته شده را نگه می‌دارد که معمولاً هنگام ضبط یک فایل ویدیویی استاندارد دور ریخته می‌شوند – به نوعی مانند رابطه بین فایل‌های RAW و JPEG. یک فایل موقت این اطلاعات را تا زمانی که به فضای ابری ارسال نشود در دستگاه شما نگهداری می کند. پس از آن، حذف شده است. این چیز خوبی است، زیرا فایل های موقت می توانند حجیم باشند – چندین گیگابایت برای کلیپ های طولانی تر. با این حال، ویدیوهای تقویت‌شده نهایی، اندازه معقول‌تری دارند – ۵۱۳ مگابایت برای یک کلیپ سه دقیقه‌ای که ضبط کردم در مقابل ۶ گیگابایت برای فایل موقت.

واکنش اولیه من به Video Boost این بود که به نظر می رسید مانند یک توقف – یک نسخه نمایشی از ویژگی هایی که در حال حاضر نیاز به عملکرد ابر دارند، اما در آینده روی دستگاه حرکت می کنند. کوالکام خودنمایی کرد نسخه روی دستگاه چیزی مشابه همین پاییز، پس باید پایان بازی باشد، درست است؟ رینولدز می‌گوید که او اینطور فکر نمی‌کند. کارهایی که می‌توانید در فضای ابری انجام دهید، همیشه از کارهایی که می‌توانید روی تلفن انجام دهید، تأثیرگذارتر هستند.»

تمایز بین آنچه که تلفن شما می تواند انجام دهد و کاری که یک سرور ابری می تواند انجام دهد در پس زمینه محو می شود

نمونه موردی: او می‌گوید که در حال حاضر، تلفن‌های پیکسل نسخه‌های کوچکتر و بهینه‌سازی شده مدل HDR Plus گوگل را روی دستگاه اجرا می‌کنند. اما مدل HDR Plus “والد” کاملی که گوگل در دهه گذشته برای گوشی‌های پیکسل خود توسعه داده است، بسیار بزرگ است که به طور واقعی روی هر تلفنی اجرا شود. و قابلیت‌های هوش مصنوعی روی دستگاه با گذشت زمان بهبود می‌یابند، بنابراین به احتمال زیاد مقداری کارهایی که فقط در فضای ابری قابل انجام هستند به دستگاه های ما منتقل می شوند. اما به همان اندازه، آنچه در ابر ممکن است نیز تغییر خواهد کرد. رینولدز می‌گوید که ابر را فقط «یکی دیگر از مؤلفه‌های» قابلیت‌های تنسور می‌داند.

از این نظر، Video Boost است نگاهی اجمالی به آینده – این فقط آینده ای است که در آن هوش مصنوعی روی تلفن شما با هوش مصنوعی در فضای ابری کار می کند. توابع بیشتر توسط اداره می شود ترکیبی از هوش مصنوعی روشن و خاموش دستگاه، و تمایز بین کارهایی که تلفن شما می تواند انجام دهد و کاری که یک سرور ابری می تواند انجام دهد در پس زمینه محو می شود. این به سختی لحظه “آها” است که Night Sight بوده است، اما تغییر قابل توجهی در نحوه تفکر ما در مورد قابلیت های تلفنمان خواهد بود.


منبع: https://www.theverge.com/24012568/google-pixel-8-pro-video-boost-ai-photos

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *