ویژگی جدید آپنه خواب سامسونگ گامی حیاتی به سوی عرضه جهانی برداشته است

ویژگی جدید آپنه خواب سامسونگ گامی حیاتی به سوی عرضه جهانی برداشته است

سامسونگ در حال کار بر روی پیاده‌سازی ویژگی تشخیص آپنه خواب در برنامه Health Monitor خود است گلکسی واچ ۵ و تماشا کنید ۶ سلسله. هدف در اینجا “نقطه علائم آپنه انسدادی خواب” است. [their] مراحل اولیه” قبل از اینکه بدتر شوند.

همانطور که در اطلاعیه توضیح داده شده است، ابزار تشخیص از “سنسور BioActive Galaxy Watch” برای نظارت بر سطح اکسیژن خون افراد در هنگام خواب استفاده می کند تا شدت بیماری خود را شناسایی کند. اگر زیاد با آپنه خواب آشنا نیستید، وضعیتی را توصیف می کند که در آن فرد هنگام خواب نفس نمی کشد، که بدیهی است که تامین اکسیژن بدن را مختل می کند. همانطور که سامسونگ اشاره می کند، این به طور طبیعی منجر به “کیفیت خواب پایین تر و عوارض بالقوه سلامتی اضافی” می شود. مورد دوم شامل، اما نه محدود به، فشار خون بالا، اختلالات قلبی، و همچنین سکته است.

چگونه کار می کند

هنگامی که ساعت هوشمند داده های خواب را به دست آورد، دستگاه سپس «چگونگی تغییر مقادیر اکسیژن خون شناسایی شده» را در صورتی که تحت تأثیر آپنه یا هیپوپنه قرار گیرند، تجزیه و تحلیل می کند. تفاوت بین این دو حالت این است که هیپوپنه فقط تنفس شما را کند می کند. آن را کاملا متوقف نمی کند.

از آنجا مال شما را برآورد خواهد کرد شاخص آپنه-هیپوپنه (AHI) که عبارت است از “تعداد متوسط ​​ترکیبی آپنه و هیپوپنه که در هر ساعت خواب رخ می دهد.” طبق آکادمی پزشکی خواب آمریکا (AASM)، پنج تا پانزده رویداد آپنه/هیپوپنه در ساعت یک مورد خفیف است در حالی که ۱۵ تا ۳۰ مورد متوسط ​​در نظر گرفته می شود. فراتر از آن، شما یک مورد شدید دارید.

سامسونگ مدعی است استفاده از این ویژگی آسان خواهد بود. برای دریافت شماره AHI، کاربران باید “دوبار خواب خود را… در عرض ۱۰ روز پیگیری کنند تا ببینند آیا این علائم را دارند یا خیر.” لازم به ذکر است که هر خواب باید بیش از چهار ساعت باشد.

دسترسی

یک نکته وجود دارد: فقط در کره جنوبی منتشر می شود. در حال حاضر، این شرکت منتظر تایید دولت کره است تا بتواند به‌روزرسانی را در اوایل سال ۲۰۲۴ منتشر کند.

برای شروع، این اطلاعیه در اتاق خبر جهانی سامسونگ به زبان انگلیسی در کنار وب سایت کره ای منتشر شد. همچنین اطلاعاتی را از موسسات پزشکی آمریکایی مانند بنیاد ملی خواب دریافت می کند. بعلاوه سایر عملکردهای سلامتی مانند پایش فشار خوناسکن نوار قلب و اعلان های ریتم سلامت نامنظم – همه اینها در مدل های اخیر گلکسی واچ وجود دارد. به دلیل سوء ظن ما، ما با سامسونگ تماس گرفتیم و درخواست اطلاعات بیشتر در مورد راه اندازی بین المللی تشخیص آپنه خواب کردیم. این داستان متعاقبا آپدیت خواهد شد.

اگر به دنبال راه‌های دیگری برای داشتن خواب بهتر در شب هستید، فهرست TechRadar را بررسی کنید. بهترین ردیاب خواب برای سال ۲۰۲۳. آنها از ساعت های هوشمند گرفته تا حلقه های هوشمند را شامل می شوند.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/health-fitness/samsungs-new-sleep-apnea-feature-has-taken-a-vital-step-towards-a-global-launch

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *