ویژگی پنهان در ویندوز ۱۱ نشان می دهد که ما می توانیم توانایی حذف اجزای هوش مصنوعی را داشته باشیم – و شاید حتی Copilot در نهایت؟

ویژگی پنهان در ویندوز ۱۱ نشان می دهد که ما می توانیم توانایی حذف اجزای هوش مصنوعی را داشته باشیم – و شاید حتی Copilot در نهایت؟

ویندوز ۱۱ اغلب تغییرات دریافتی را در پشت صحنه سیستم عامل پنهان می کند، و یکی دیگر از آنها به تازگی مشاهده شده است – و آن یکی بزرگ مربوط به هوش مصنوعی است.

Windows Central به طور اتفاقی با یک توییت توسط فاش کننده معمولی PhantomOfEarth در X مواجه شدم که در حال جستجو در بیلد ۲۶۰۱۶ پیش نمایش ویندوز ۱۱ (در کانال Canary) بوده است.

بیشتر ببین

PhantomOfEarth یک صفحه تنظیمات برای اجزای هوش مصنوعی کشف کرد که همانطور که گفته شد پنهان است، اما می توان آن را با استفاده از ابزار پیکربندی ویندوز (ViVeTool) روشن کرد.

این اجزای سیستم مربوط به عملکرد هوش مصنوعی را فهرست می‌کند، اگرچه وقتی فعال باشد کاری انجام نمی‌دهد (تعجبی ندارد که به دلیلی در پس‌زمینه پنهان شده است – یعنی هنوز کار نمی‌کند).

فاش کننده همچنین رشته های مرتبط با صفحه را پیدا کرد که یکی از آنها عبارت بود از: “مشاهده و حذف اجزای هوش مصنوعی که در ویندوز نصب شده اند.”

بنابراین، به نظر می رسد که این پنل در تنظیمات (در زیر سیستم) به شما این امکان را می دهد که نه تنها اجزای سیستم مرتبط با هوش مصنوعی را مشاهده کنید، بلکه در صورت تمایل آنها را حذف کنید.


تحلیل: یک انتخاب ضروری؟

اجزای هوش مصنوعی لیست شده در اسکرین شات ارائه شده توسط PhantomOfEarth شامل Windows Security، فروشگاه مایکروسافت، Phone Link و نوار بازی ایکس باکس – پیشنهاد می‌کنید که ممکن است اینها در نقطه‌ای با امکانات اضافی هوش مصنوعی مجهز شوند؟ یا فقط می‌توانند مکان‌هایی باشند، که احتمالاً یک داستان محتمل‌تر است – اگرچه ما مطمئناً می‌توانیم به عنوان مثال فروشگاه مایکروسافت با هوش مصنوعی تقویت شده باشد (که برنامه‌هایی را که ممکن است بر اساس استفاده از رایانه شخصی یا بارگیری‌های گذشته پیشنهاد می‌کند پیشنهاد می‌کند) .

مورد دوم نکته‌ای را مطرح می‌کند که ممکن است برخی از کاربران ویندوز ۱۱ را نگران کند، یعنی حریم خصوصی و دقیقاً آنچه که هوش مصنوعی ممکن است از نظر نمایه کردن شما انجام دهد، و ایجاد تصویری عمیق‌تر از علاقه‌مندی‌ها، دوست نداشتن‌ها و غیره شما، برون‌یابی از آن. . در این مرحله باید توجه داشته باشیم که البته این بحث کاملاً تئوری است، اما نکته کلی این است که برخی از افراد هوش مصنوعی را در سیستم عامل خود نمی‌خواهند – چه به دلایل حفظ حریم خصوصی و چه به دلیل اینکه شاید به آن اعتماد ندارند.

بنابراین منطقی است که مایکروسافت برای کسانی که می خواهند توانایی های هوش مصنوعی را حذف کنند و این گزینه های حذف نصب را ارائه دهند، پاسخگو باشد. نه اینکه وجود این صفحه تنظیمات در آزمایش هنوز معنایی ندارد – می‌توان آن را در پیش‌نمایش حذف کرد. در واقع، هنوز در ساخت‌های پیش‌نمایش وجود ندارد، در پس‌زمینه پنهان است.

این ما را به نقطه دیگری می‌رساند – کار روی این ویژگی بسیار اولیه است. این احتمال وجود دارد که بخش وسیع تری از عملکردهای هوش مصنوعی – و این گزینه ها – تا زمانی که ویندوز نسل بعدی منتشر نشود، به طور کامل ارائه نخواهند شد. (این در تئوری سال آینده خواهد بود، اگرچه ما هنوز هم هستیم مطمئن نیستم که آیا این خواهد بود ویندوز ۱۲ – هر چند در هر صورت، با توجه به آخرین شایعات، برنامه های بزرگی برای هوش مصنوعی در پیش است).

مشاهده جالبی که Windows Central در اینجا انجام می دهد این است که ما نمی دانیم قابلیت های حذف نصب هوش مصنوعی تا کجا خواهد رسید – و اینکه آیا این ممکن است شامل خلاص شدن از شر کمک خلبان? بله، Copilot در حال حاضر در فضای ابری است (بنابراین به هر حال روی رایانه شخصی شما نیست، یا حداقل “مغز” آن نیست، فقط رابط کاربری است)، اما به نظر می رسد مایکروسافت برنامه هایی برای محلی سازی هوش مصنوعی دارد – و اگر چنین است. ، این امکان وجود دارد که بتوان آن را جدا کرد.

ما شک داریم، توجه داشته باشید که Copilot یک جنبه اصلی سیستم عامل است – اما اگر این یافته جدید اتفاقی باشد، حداقل برخی از اجزای مرتبط با هوش مصنوعی باید برای حذف نصب شوند.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید …


منبع: https://www.techradar.com/computing/windows/hidden-feature-in-windows-11-suggests-we-could-get-the-ability-to-uninstall-ai-components-and-maybe-even-copilot-eventually

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *