پاسخ به وعده ۷ ساله به‌روزرسانی پیکسل‌های گوگل عجیب می‌شود

گوگل رویداد Made by Google خود را در این هفته با تایید اینکه گوشی‌های هوشمند جدید پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو از ۷ سال کامل پشتیبانی نرم‌افزاری دریافت خواهند کرد، به پایان رساند. در آن سال‌ها وصله‌های امنیتی، انتشار ویژگی‌های Pixel Drop و ارتقای سیستم‌عامل اندروید بر روی جدیدترین تلفن‌های آن‌ها ظاهر می‌شوند و سطحی از پشتیبانی را که در صنعت گوشی‌های هوشمند دیده نمی‌شود، به آن‌ها می‌دهد. حتی اپل هیچ تعهد رسمی این مدت برای آیفون ندارد.

این یک معامله بزرگ است که گوگل این وعده را داده است. اکثر مردم در ابتدا با تصدیق این موضوع به عنوان یک مسئله بزرگ پاسخ دادند. اما با گذشت هفته، لحن در حال تغییر و در عین حال عجیب‌تر می‌شود. ما اکنون در نقطه‌ای هستیم که رسانه‌های فناوری تغییر کرده‌اند و اکنون به شما این باور را می‌دهند که گوگل باید مورد سوال قرار گیرد، غیرقابل اعتماد است، و اینکه قول آنها هیچ معنایی ندارد. در اینجا یک ویدیو توسط لینوسدیگری توسط MKBHDو مقاله ای توسط آستانه، همه نشان می دهند که چرا این وعده به روز رسانی نرم افزار چیزی نیست جز یک مشت دروغ، بی معنی و لعنت. بسیار خوب، آنها آنقدرها پیش نرفتند، اما همانطور که من آن را تایپ کردم جالب به نظر می رسید و آنها همچنین باید این ایموجی (?) را در عناوین خود قرار می دادند تا به طور کامل آن را بفروشند. من از فرصت از دست رفته اینجا ناامید هستم.

گوگل! غیر قابل اعتماد!

بنابراین در این شرایط دو بحث وجود دارد. اولین مورد این است که از آنجایی که گوگل همیشه خدمات و محصولات را از بین می برد، قبول قول آنها برای یک وعده ۷ ساله احمقانه است. به عبارت دیگر، ممکن است نخواهید به آنها اعتماد کنید، زیرا آنها یک Pixel Pass را که ۲۵ نفر برای آن ثبت نام کرده بودند، از بین بردند، یک برنامه Google Podcasts که اساساً یک مرورگر در پوسته برنامه بود که جایگزین مناسبی برای آن داده شد، یک صفحه نمایش ارائه تجاری خاص. در Jamboard و Stadia… Stadia وحشتناک. همه پولتان را به شما پس دادند و اجازه دادند کنترلر را نگه دارید بچه ها.

نگاه کنید، زمانی که گوگل قول ۳ سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و امنیتی را برای چند گوشی پیکسل اول داد، هیچ‌کس در مورد اینکه آیا آن‌ها را ارائه می‌کند یا نه، سوالی مطرح نشد. آنها فقط شرایط را پذیرفتند و در عوض شکایت کردند که گوگل به اندازه کافی از تلفن های آنها پشتیبانی نمی کند. سپس سطح پشتیبانی را به ۳ به روز رسانی سیستم عامل و ۵ سال وصله امنیتی ارتقا دادند. این، دوباره، به عنوان یک حرکت غیرقابل اعتماد مورد تردید قرار نگرفت، بلکه در عوض مورد دلقک قرار گرفت هنوز کافی نیست زیرا سامسونگ و اپل از تلفن های خود برای مدت طولانی تری پشتیبانی می کنند (اتفاقاً سامسونگ واقعاً اینطور نیست). به‌طور جدی، یکی برای من مقاله‌ای پیدا کرد که از Pixel 1 به بالا تا Pixel 7 Pro یا Fold نوشته شده بود که در آن شخصی گفت: “نباید به Google برای پشتیبانی از این تلفن‌ها اعتماد کرد.”

اما اکنون که گوگل متعهد به دوره های پشتیبانی طولانی تری نسبت به سامسونگ و اپل شده است، باید آنها را زیر سوال ببریم. به جز زمانی که سامسونگ تعهد خود را به آپدیت های ۳ و ۴ و ۵ ساله تمدید کرد، مردم این موضوع را زیر سوال نمی بردند. شرکتی که گوشی هایش در یک زمان در هواپیما منفجر شد و که بارها و بارها قول داده اند که هستند قصد ارسال یک بلندگوی هوشمند (ببینید، مقایسه هایی که معنی ندارد – من هم می توانم این کارها را انجام دهم)، مورد سوال قرار نگرفت. ما فقط وعده های آنها را پذیرفتیم، حتی با وجود اینکه سابقه اولیه آنها در به روز رسانی تلفن ها عالی نبود، و با آن پیش رفتیم. و با این حال، این گوگل است که باید سطح قابل اعتماد بودن را زیر سوال ببریم و به این ایده متمایل شویم که ممکن است تلفن های پیکسل را به عنوان خط تولید یا آن سطح پشتیبانی در هر لحظه و بدون اطلاع قبلی از بین ببرند.

سابقه پشتیبانی گوگل از تلفن های Nexus و Pixel (و سیستم عامل Chrome) بسیار خوب بوده است، در صورتی که هنوز به Stadia به عنوان محصولی برای مقایسه پشتیبانی از نرم افزار Pixel فکر می کنید. ما در نسل هشتم تلفن‌های پیکسل هستیم و گوگل تاکنون به تمام تعهدات نرم‌افزاری خود عمل کرده است. آنها تمام به روز رسانی های وعده داده شده را ارائه کردند و سپس مقداری، در بعضی موارد. آن‌ها این کار را به مدت ۷ سال از نسخه‌های Pixel انجام می‌دهند (اکنون به نسخه هشتم می‌رویم)، و اگر Nexus را در نظر بگیرید، بیشتر. واقعاً زمان زیادی است. این باید اعتماد ایجاد کند، نه؟

پاسخ به وعده ۷ ساله به‌روزرسانی پیکسل‌های گوگل عجیب می‌شود

Google مجاز به داشتن تلفن حرفه ای با ویژگی های اضافی نیست

بحث دیگری که در حال حاضر منتشر می شود این ایده است که گوگل برای داشتن یک گوشی مدل “Pro” که دارای ویژگی های متفاوتی نسبت به نسخه غیرپروی گوشی است، اشتباه می کند. این بد است زیرا به این معنی است که گوگل برای ویژگی‌های خاص (مانند ایده‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، کنترل‌های دوربین حرفه‌ای، و ابزارهای ویدیویی اضافی) برچسب قیمتی می‌گذارد و آن‌ها گوشی دیگری را در زمانی که می‌تواند از همان ویژگی‌ها پشتیبانی کند، محدود می‌کند.

می دانید چه کسی این کار را هر سال بدون سوال انجام می دهد؟ سیب. آره تو اینو میدونستی هیچ کس در اینجا نیست، “آیفون ۱۵ باید همان ویژگی های آیفون ۱۵ پرو مکس را داشته باشد!” این یک استدلال احمقانه خواهد بود. هیچ کس حتی وسوسه نمی شود که این استدلال را مطرح کند، درست است؟

به مثالی نیاز دارید که اپل از یک ویژگی خودداری کند؟ صفحه نمایش همیشه روشن چطور؟ آیفون ۱۵ دارای صفحه نمایش OLED و تراشه A16 Bionic است که انرژی آن را تامین می کند، تراشه ای که سال قبل آیفون ۱۴ پرو سطح حرفه ای را تامین می کرد، اما نمایشگر همیشه روشن ندارد. چرا که نه؟ زیرا اپل می خواهد که این ویژگی نرم افزاری ساده یک ویژگی سطح حرفه ای باشد. اپل همچنین حالت جدید Night Mode Portrait خود را به گوشی‌هایی که از طریق آیفون ۱۲ پرو (و تراشه و دوربین قدیمی‌تر A12 Bionic آن) با عنوان “Pro” برچسب‌گذاری شده‌اند، محدود کرده است، زیرا باز هم، آنها می‌خواهند این ویژگی Pro باشد.

پیکسل ۸ قرار نیست نسخه کوچکتر پیکسل ۸ پرو باشد. چرا درک آن سخت است؟ شاید گوگل در بیان این ایده با خطوط پیکسل ۶ و پیکسل ۷ به اندازه کافی خوب عمل نکرده است و انتظارات در حدی که باید باشند نیست. شاید به این دلیل باشد که اپل دو اندازه از تلفن‌های پرو و ​​غیرپرو خود را ارائه می‌کند و گوگل تنها یک عدد از هر کدام را ارائه می‌کند که مردم معتقدند باید یکسان باشند. نمی‌دانم، اما می‌توانم به شما بگویم که برای عرضه Pixel 8 Pro، گوگل این موضوع را به وضوح بیان می‌کند. که آنها ۸ پرو را یک سطح بالاتر از پیکسل ۸ می بینند.

و به همین دلیل است که آنها ۳۰۰ دلار بیشتر برای Pixel 8 Pro می‌خواهند – آنها از شما می‌خواهند برای چیزهای بیشتری هزینه کنید. مثل اپل. آیفون ۱۵ صدها کمتر از آیفون ۱۵ پرو مکس است. چه آن را دریافت کنید یا نه، این دو گوشی هستند که به بهترین شکل وضعیت پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو را نشان می دهند. اینها گوشی هایی هستند که باید با آنها مقایسه کنید، نه اینکه انگار پیکسل ۸ فقط یک پیکسل ۸ پرو کوچک است – اینطور نیست. گوگل به شما نمی گوید که اینطور است.

آیا این بدان معناست که با گذشت ۷ سال از به‌روزرسانی‌ها، پیکسل ۸ پرو ویژگی‌هایی را دریافت می‌کند که پیکسل ۸ ندارد؟ آره. آیا این بدان معناست که پیکسل ۹ پرو می تواند با ویژگی هایی عرضه شود که پیکسل ۸ پرو ممکن است آن ها را نبیند؟ شاید، آره با معرفی تراشه‌های جدید و سایر فناوری‌ها، ممکن است ۸ پرو نتواند کاری را که ۹ پرو یا ۱۰ پرو می‌تواند انجام دهد، انجام دهد. این واقعیت است. این همچنین در مورد همه خطوط تلفن از هر سازنده تلفن اتفاق می افتد.

ببینید، من اینجا نمی نشینم و می گویم که عاشق کاری هستم که گوگل انجام می دهد. ای کاش گوشی های بزرگ و کوچک پیکسل ۸ پرو وجود داشت. چیزی که من به شما می گویم این است که گوگل یک تلفن غیر حرفه ای و حرفه ای به شما می دهد که آنها می خواهند متفاوت دیده شوند. آنها از شما می خواهند که اگر برای تلفن پرو پول پرداخت کنید، بیشتر دریافت کنید، درست مانند کاری که اپل انجام می دهد، و این بازی است. این به ما بستگی دارد که تصمیم بگیریم آیا می‌خواهیم برای کالاها پول بیشتری بپردازیم یا نه، اما این چیزی است که آنها با پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو به ما می‌فروشند.

من مطمئن نیستم که گوگل چگونه کتاب بازی اپل را اجرا می کند به این معنی است که آنها غیرقابل اعتماد هستند یا به خودشان می گویند. در واقع بله، آنها به ما گفتند که چه کار می کنند و بعد همه رفتند: “وااااا؟”


منبع: https://www.droid-life.com/2023/10/06/the-response-to-googles-7-year-update-promise-for-pixel-is-getting-weird/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *