پالس اکسیمتری اپل واچ را می توان از طریق نرم افزار در سال ۲۰۲۸ یا با درخواست تجدید نظر موفق دوباره فعال کرد

اپل در حال فروش است اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ بدون ویژگی نظارت بر اکسیژن خون در ایالات متحده از اواسط ژانویه، و در حالی که ما مشکوک بودیم که اپل بتواند این کار را انجام دهد پالس اکسیمتری را مجدداً معرفی کنید در مدل‌هایی که از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزار آینده فاقد آن هستند، اطلاعات جدید از گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) تأیید می‌کند که فعال‌سازی مجدد واقعاً امکان‌پذیر است. به عنوان خلاصه، اپل بود مشخص شد که نقض می کند در فناوری پالس اکسیمتری ثبت شده متعلق به Masimo، و از واردات اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ به ایالات متحده منع شد.

پالس اکسیمتری اپل واچ را می توان از طریق نرم افزار در سال ۲۰۲۸ یا با درخواست تجدید نظر موفق دوباره فعال کرد
سفارش اصلی ۱۲ ژانویه از CBP که به اپل اجازه می داد مدل های اپل واچ را با سنسور غیرفعال در ایالات متحده بیاورد. منتشر شد به تازگی (از طریق شکست آی پی)، و بینشی در مورد اینکه اپل چگونه پالس اکسیمتری را غیرفعال کرد، به شما می دهد. در حالی که برخی از دستورات ویرایش شده است، اپل اصلاحی را اجرا کرد که پالس اکسیمتری را هنگامی که اپل واچ به یک ساعت جفت می شود، خاموش می کند. آیفون. حسگر اکسیژن خون برای کاربر غیر قابل دسترس می شود و باز کردن برنامه اکسیژن خون هشداری مبنی بر در دسترس نبودن این ویژگی می دهد. اپل گفت که هر اپل واچ را در کارخانه با نرم افزار جدید کدگذاری کرده است.

به عنوان بخشی از فرآیند دریافت مجوز برای فروش اپل واچ سری ۹ و مدل های اولترا ۲ بدون فعال بودن پالس اکسیمتری، اپل مجبور شد کد غیرفعال کردن ویژگی و دستگاه های آزمایشی را به Masimo ارائه دهد. ماسیمو نمی‌خواست اپل چنین تعمیر آسانی داشته باشد، بنابراین اپل واچ‌های «بازطراحی‌شده» را با یک آیفون جیلبریک که از نسخه قدیمی‌تر iOS استفاده می‌کرد جفت کرد و توانست پالس اکسیمتری کار کند.

ماسیمو تلاش کرد تا استدلال کند که فعال کردن پالس اکسیمتری از طریق یک تلفن جیلبریک به این معنی است که اپل به طور موثر این ویژگی را حذف نکرده است و نباید اجازه داده شود که دستگاه‌ها به ایالات متحده وارد شوند. ” “، اما استدلال های Masimo ناموفق بود. شعبه اجرای دستور خروج از گمرک و گشت مرزی ایالات متحده در نهایت تصمیم گرفت که غیرفعال کردن پالس اکسیمتری در اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ برای جلوگیری از نقض حق ثبت اختراعات Masimo کافی است و به آن مدل ها اجازه می دهد تا قابل استفاده باشند. برای فروش در فروشگاه های خرده فروشی اپل در ایالات متحده ارائه شده است

از آنجایی که Masimo قادر بود حسگر اکسیژن خون را با استفاده از نرم‌افزار روی یک آیفون جیلبریک شده کار کند، اپل نیز می‌تواند حسگر اکسیژن خون را در مدل‌هایی که در آن‌ها غیرفعال شده است، از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری فعال کند. وقتی دیگر مشمول ممنوعیت واردات نباشد، اپل می‌تواند حسگر اکسیژن خون را برای کاربران اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ که قادر به دسترسی به این ویژگی نیستند، مجدداً معرفی کند.

همانطور که توسط شکست آی پیاختراعاتی که اپل در آگوست ۲۰۲۸ نقض کرده است منقضی می شود، به این معنی که اپل در آن زمان قادر خواهد بود پالس اکسیمتری را در مدل های آسیب دیده دوباره فعال کند. سیب درخواست تجدیدنظر داد با کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده تلاش می‌کند تا حکم را لغو کند، بنابراین در صورت موفقیت‌آمیز بودن درخواست، اپل می‌تواند زودتر حسگر اکسیژن خون را دوباره اضافه کند.

اپل همچنین می‌تواند تصمیم بگیرد که با Masimo توافق کند و یک قرارداد مجوز را انجام دهد، اما در این مرحله، به نظر نمی‌رسد که چنین اتفاقی بیفتد. جو کیانی، مدیرعامل Masimo در ژانویه گفت که او با اپل صحبت نکرده بودو در حالی که او برای حل و فصل آماده است، یک عذرخواهی و یک “گفتگوی صادقانه” باید بخشی از هر بحث حل و فصل باشد.

کیانی چندین بار حسگر اکسیژن خون اپل واچ را بد خط کرده و گفته است که مشتریان بدون این ویژگی وضعیت بهتری دارند زیرا این یک «پالس اکسی‌متر قابل اعتماد و پزشکی» نیست.

اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ تنها قابلیت‌های سنجش اکسیژن خون را در ایالات متحده غیرفعال کرده‌اند، زیرا این ممنوعیت در سایر کشورها قابل اعمال نیست. اپل واچ ها در خارج از ایالات متحده کاملاً کاربردی هستند


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/12/apple-watch-blood-oxygen-sensor-software/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *