پانامرای جدید لوکس ترین خودروی پورشه تا به امروز است – و من آن را رانندگی کرده ام

با وجود اینکه پورشه مدت‌ها پیش رسماً به یک تولیدکننده شاسی‌بلند تبدیل شد (امروزه، بیش از نیمی از فروش جهانی آن مربوط به کراس اوورهای سواری است)، به ندرت از میراث خودروهای اسپورت خود دور می‌شود.

برای مثال، بسیاری از مدل‌های Macan و Cayenne هنوز هم می‌توانند با خوشحالی تعداد زیادی از ماشین‌های پرفورمنس مدرن را در پیست مسابقه شرمنده کنند، در حالی که کابین خلبان حتی خانواده‌دوستانه‌ترین مدل‌ها می‌تواند نسب مستقیمی به ۹۱۱ اصلی داشته باشد.

اکنون، من به پانامرای نسل سوم جدید پیشنهاد نمی‌کنم که تمام اهداف ورزشی را کنار بگذارد، اما این لوکس‌ترین پورشه‌ای است که تا به حال رانندگی کرده‌ام و قلب تپنده آن یک سیستم تعلیق جدید و پیشرفته است. سیستم.

به عنوان استاندارد، پانامرا بلند، کم و قدرتمند با سیستم تعلیق بادی دو محفظه و دو سوپاپ به همراه مدیریت تعلیق فعال پورشه (PASM) عرضه می‌شود که روشی فنی برای بیان این موضوع است که نرم‌افزار می‌تواند مستقیماً بر میزان استحکام یا انعطاف‌پذیری سواری تأثیر بگذارد. است. می شود، همه از طریق ضامن های روی فرمان قابل تنظیم است.

پانامرای جدید لوکس ترین خودروی پورشه تا به امروز است – و من آن را رانندگی کرده ام

(اعتبار تصویر: پورشه)

این چیز جدیدی نیست، اما سازنده آلمانی با معرفی جدیدترین سیستم پورشه Active Ride خود که به عنوان یک آپشن برای مدل های Turbo E-Hybrid در دسترس خواهد بود، یک قدم فراتر رفته است.

برای کوتاه کردن یک داستان طولانی و بسیار فنی، سیستم هر چهار کمک فنر دو سوپاپ را می بیند که به یک پمپ هیدرولیک الکتریکی متصل هستند. نتیجه واکنش های رعد و برق سریع در هر گوشه ای از وسیله نقلیه و در هر زمان است.

اگرچه پورشه این قیاس را دوست ندارد، اما ارزش آن را دارد که در یک ویدیوی اسنوپ داگ، سواری در ساحل غربی را به یاد بیاورید. در واقع، یک مهندس پورشه این فناوری را با یک گوشی هوشمند متصل که به عنوان یک کنترل کننده عمل می کند، نشان داد.

در حالی که گوشی هوشمند در کف دستم بود، هر چرخش و نوک باعث می شد پانامرا حرکات من را تقلید کند، غوطه ور شود، جهش کند و از چپ به راست غلت بزند. حتی در باران سیل آسای لایپزیگ زمستانی، نمایش جهنمی را به نمایش گذاشت.

اما پس از آن یک سدان ۱۷۵۰۰۰ دلاری/۱۴۰۰۰۰ پوندی/۱۹۲۰۰۰ یورویی/۲۸۰۰۰۰ دلاری استرالیا احتمالاً باید بلد باشد که چگونه با جمعیت کار کند.

تسطیح زمین بازی

با نصب پورشه اکتیو راید، نمونه اولیه پانامرای استتار شده که به آن نزدیک شدم تقریباً با کشیدن دستگیره در مورد توجه قرار گرفت. سیستم تعلیق از حالت استراحت کم پیش‌فرض خود به ارتفاع راحت‌تری رسید که به من اجازه می‌داد به‌طور یکپارچه به داخل صندلی‌های مجسمه‌سازی شده لغزش کنم.

به طور مشابه، کل قسمت عقب می تواند برای کمک به بارگیری وسایل سنگین در صندوق عقب بیفتد (آلا رنج روور)، اما واقعاً در جاده زنده می شود. تحت ترمز شدید، دماغه به آرامی بالا می رود تا با اینرسی معمولی رو به جلو که توسط سرنشینان احساس می شود مقابله کند.

در همان دم، وقتی پدال گاز کف می‌شود، دماغه کمی فرو می‌رود تا احساس شلاقی را که در خودروهای بسیار قدرتمندی مانند این وجود دارد، خنثی کند. به خاطر داشته باشید که پانامرا توربو E-Hybrid آینده در ۳٫۲ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل در ساعت و حداکثر سرعت ۱۹۶ مایل در ساعت خواهد رسید.

پورشه پانامرا

(اعتبار تصویر: پورشه)

این به لطف یک موتور چهار لیتری V8 توربو است که با موتور الکتریکی عقب ۱۴۰ کیلووات (۱۹۰ اسب بخار) جفت شده است. فقط در حال حاضر، پانامرا طبق چرخه ترکیبی WLTP با خوشحالی تنها با برق ۵۶ مایل حرکت خواهد کرد. یک شارژر AC 11 کیلوواتی جدید، زمان شارژ را به ۲ ساعت و ۳۹ دقیقه بسیار دقیق کاهش می دهد.

پورشه برای اطمینان از اینکه سیستم تعلیق جدید خود می تواند با عملکرد بسیار زیاد آن مقابله کند، یک ECU تازه شده را نصب کرد که صرفاً به کنترل شاسی اختصاص دارد. سیستم الکتریکی می تواند در کمتر از ۲۵ میلی ثانیه واکنش نشان دهد، به این معنی که سیستم تعلیق Active Ride بسیار سریعتر از شتاب فیزیکی وارد عمل می شود.

داشتن سیستم تعلیق مانند این که به ورودی‌ها به شکل واضحی واکنش نشان می‌دهد در ابتدا کمی نگران‌کننده است و صادقانه بگویم، تجربه رانندگی جذابی را ایجاد نمی‌کند. اما موضوع این نیست.

مطمئناً، سیستم به راحتی به گوشه‌ها خم می‌شود، اما کسانی که می‌خواهند درایو مسابقه‌ای باشند، می‌خواهند سیستم را خاموش کنند، که به راحتی انجام می‌شود.

با این حال، برای سرنشینان (به ویژه آنهایی که در عقب سفر می‌کنند)، Porsche Active Ride به خوبی با پس‌زمینه ترکیب می‌شود، خودرو را همیشه در سطح زیبایی نگه می‌دارد و به راحتی عدم ظرافت راننده‌تان را روی پدال گاز پنهان می‌کند.

پورشه پانامرا

(اعتبار تصویر: پورشه)

کابینی پر از تکنولوژی

پورشه در کنار صندلی‌های ماساژور مجلل‌تر، فضای پا افزایش‌یافته و فضای مجلل کابین خلبان، اطمینان حاصل کرده است که پانامرا جدید بیش از هر زمان دیگری متصل است. به هر حال، Taycan (و تعداد زیادی صفحه نمایش آن) در بین مشتریان بسیار محبوب شده است، به این معنی که پانامرا اکنون یک رقیب با تکنولوژی بالا در خاستگاه دارد.

در جلو، همان صفحه نمایش ۱۲٫۶ اینچی خمیده بسیار قابل تنظیم وجود دارد که از اطلاعات رانندگی مانند سرعت، ناوبری و تنظیمات خودرو مراقبت می کند. این دستگاه با یک صفحه نمایش لمسی ۱۲٫۳ اینچی در وسط، و همچنین یک صفحه نمایش لمسی ۱۰٫۹ اینچی اختیاری که سرگرمی های سفارشی را در حین حرکت به سرنشین جلو ارائه می دهد، جفت شده است.

پورشه همچنین قابلیت Apple CarPlay خود را گسترش داده است، بنابراین ویژگی هایی مانند تهویه مطبوع، ماساژورهای صندلی و نور محیط را می توان مستقیماً از طریق Apple CarPlay یا با دستیار صوتی Siri کنترل کرد.

داخلی پورشه پانامرا

(اعتبار تصویر: پورشه)

همانطور که در ما ذکر کردیم نگاهی دزدکی به داخل کابین جدید پانامرا پورشه لوکس ترین مدل ها برای بازارهای آسیایی در نظر گرفته شده است، جایی که نسخه Executive با فاصله بین دو محور، مجلل را به سطح بالاتری می برد.

صفحه‌نمایش‌های بزرگی که در پشت صندلی‌های عقب نصب شده‌اند، به‌عنوان دستگاه‌های اطلاعات سرگرمی برای سرنشینان عقب عمل می‌کنند که می‌توانند محتوای آنلاین را پخش کنند یا گوشی‌های هوشمند را منعکس کنند. فرش‌های مجلل و صندلی‌های عقب که اکنون می‌توانند حتی بیشتر بخوابند، آن را به راهی درجه یک برای سفر تبدیل کرده است.

البته، پورشه قصد دارد اعتبار عملکرد خود را حفظ کند، حتی تا آنجا پیش می رود که مدل E-Hybrid خود را به توربو می زند. اما ظرافت کلی، سیستم تعلیق هیدرولیک پیشرفته و فضای داخلی با تکنولوژی بالا باعث می شود این پانامرا بیش از همیشه شبیه یک لیموزین باشد.

کلاه گیس‌های بزرگ در اشتوتگارت ممکن است مخالف باشند، اما این ممکن است یکی از اولین مدل‌های پورشه باشد که من ترجیح می‌دهم از تخت‌های عقب تجربه کنم، نه از صندلی راننده.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/vehicle-tech/hybrid-electric-vehicles/the-new-panamera-is-porsches-most-luxurious-car-to-date-and-ive-driven-it

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *