پایان فصل دوم لوکی توضیح داد: لوکی است [SPOILER]یک صحنه اعتبار پست وجود دارد، و بزرگترین سوالات شما پاسخ داده شده است

این لوکی قسمت پایانی فصل ۲ منتشر شده است – و بدون اینکه بخواهیم هذلولی به نظر برسیم، ممکن است بهترین قسمت تلویزیون مارول باشد که تا به حال ساخته شده است.

ما شوخی نمی کنیم این مارول فاز ۵ آخرین ورودی پروژه، با عنوان “هدف باشکوه” – تصادفا، این عنوان لوکیاپیزود اول نیز – یک قسمت ۱۰ از ۱۰ است که نه تنها به نفرین پایانی نمایش تلویزیونی مارول پایان می دهد، بلکه به طور کامل دنیای سینمایی مارول را تغییر می دهد (MCU) روی سرش.

چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانیم درباره آنها غزلیات را تحسین کنیم لوکی فصل ۲ قسمت ۶، اما ما می دانیم که شما فقط برای یک چیز اینجا هستید: دریافت پاسخ بزرگترین سؤالات خود پس از آن ورود طوفانی، ذهن خم کننده، و تلخ. در زیر، سعی می‌کنیم تا جایی که می‌توانیم پاسخ‌هایی ارائه کنیم، از جمله اینکه آیا صحنه‌ای پس از اعتبار وجود دارد یا خیر، آیا فصل سوم اتفاق می‌افتد، و نقش جدید لوکی در دنیای چندگانه مارول.

ناگفته نماند، اما اسپویلرهای کامل دنبال می شوند لوکی پایان فصل ۲. اگر هنوز آن را تماشا نکرده اید، گذشته از این نقطه را مطالعه نکنید – ما نمی توانیم آن را به اندازه کافی بیان کنیم.


پایان فصل دوم لوکی توضیح داد: آیا لوکی خدای جدید زمان است؟

پایان فصل دوم لوکی توضیح داد: لوکی است [SPOILER]یک صحنه اعتبار پست وجود دارد، و بزرگترین سوالات شما پاسخ داده شده است

به لوکی، خدای جدید زمان سلام کنید. (اعتبار تصویر: Marvel Studios/Disney Plus)

آره. خدای فساد مرده است. زنده باد خدای زمان

پس از گذراندن پنج قسمت اول فصل ۲ (و ۱۵ دقیقه اول قسمت ۶) در تلاش برای نجات TVA، تعداد بی نهایت جدول زمانی MCU و دوستانش، لوکی – با کمک کمی از بازگشت غافلگیرکننده He Who Remains – متوجه می شود. تلاش او بیهوده است.

او که باقی می ماند اشاره می کند که بافندگی زمانی، دستگاه TVA که یکپارچگی به اصطلاح Sacred Timeline را حفظ می کند، یک ابزار بی خطر است. این طراحی به گونه‌ای طراحی شده است که اگر خط زمانی مقدس مورد تهدید قرار گیرد، منفجر می‌شود، چه توسط خطوط زمانی بیش از حدی که تلاش می‌کنند با هم ترکیب شوند یا یک نیروی خارجی دیگر. این همان چیزی است که در قسمت چهارم فصل ۲ “Heart of the TVA” اتفاق افتاد که می توانید در مورد آن بیشتر بخوانید. لوکی پایان فصل ۲ قسمت ۴ توضیح داده شده است مقاله.

بنابراین، لوکی و متحدانش در TVA، اگر به تلاش خود ادامه دهند و هر خط زمانی را زنده نگه دارند، نمی‌توانند جلوی نابودی Loom را بگیرند – و همه چیز موجود در این فرآیند را از بین ببرند. تنها گزینه دیگر برای جلوگیری از فروپاشی Loom، He Who Remains توضیح می دهد، ادامه دادن به حالت عادی است. این بدان معناست که لوکی باید نوع خود سیلوی را بکشد، به این معنی که او کسی که در آن باقی می ماند را نمی کشد. لوکی قسمت ۶ و باعث می شود که تعداد بی نهایت خط زمانی از تایم لاین مقدس منشعب شود. کشتن سیلوی به این معنی است که او می‌تواند به نظارت بر تایم لاین مقدس ادامه دهد، ثبات Loom را (از طریق نیروی کار TVA) حفظ کند و از رشد جدول‌های زمانی جدید جلوگیری کند.

لوکی یکی از جدول زمانی MCU را در قسمت 6 فصل 2 Loki می گیرد

لوکی از قدرت های مبتنی بر جادوی خود برای نجات دنیای چندگانه مارول استفاده می کند. (اعتبار تصویر: Marvel Studios/Disney Plus)

یا آن که می ماند چنین می اندیشد. با استفاده از توانایی لغزش زمان خود که یاد گرفت کنترلش کند لوکی فصل ۲ قسمت ۵، لوکی به نقاط مختلفی در فصل اول و دوم برنامه تلویزیونی سفر می کند تا از دوستانش در مورد کارهای بعدی مشاوره بگیرد. به زودی، او متوجه می شود که باید خود را برای خیر بزرگتر قربانی کند، اما این بدان معنا نیست که باید بمیرد تا همه چیز را نجات دهد.

لوکی با گفتن به دوستانش که می داند باید چه خدایی باشد، به سمت پیاده رو به سمت لوم می رود. او از جادوی خود برای ایجاد یک لباس جدید آسگاردی استفاده می کند – با تاج شاخدار نمادین خود – قبل از استفاده از قدرت خود برای از بین بردن Loom. سپس، لوکی شروع به گرفتن خطوط زمانی مختلف با دستانش می‌کند، آنها را با جادو آغشته می‌کند تا دوباره راه‌اندازی شود، آن‌ها را با هم جمع می‌کند و در پایان زمان به سمت قلعه می‌رود.

در اینجا، او یک ارگ جدید – بیشتر در این مورد در یک لحظه – و تاج و تختی را ایجاد می کند که در آن جای خود را به عنوان خدای جدید زمان می گیرد، جایی که او *ahem* برای ابدیت باقی خواهد ماند تا ثبات هر خط زمانی را با استفاده از آن حفظ کند. ابرقدرت های او . پس از این همه مدت، لوکی یک پادشاه شده است – این نقشی نیست که او در سال ۲۰۱۱ تصور می کرد. ثور.

پایان فصل دوم لوکی توضیح داد: Yggdrasil، درخت جهانی که لوکی ایجاد می کند چیست؟

تصویری از Yggdrasil جدید MCU در فصل 2 Loki قسمت 6

Yggdrasil ریشه *ahem* خود را در اساطیر نورس دارد. (اعتبار تصویر: Marvel Studios/Disney Plus)

زمانی که He Who Remains آن را در تایم لاین مقدس ستایش کرد، سیتادل را در پایان زمان ایجاد کرد تا رشته های MCU را مخفیانه بکشد. در آن داستان افسانه ای او را به عنوان جادوگر شهر اوز در نظر بگیرید. یک عروسک‌باز مجرد که کنترل انحصاری همه چیزهایی را که خلق کرده است، دارد.

با تبدیل شدن لوکی به خدای زمان ۲٫۰ برای MCU (یا اکنون باید مالتی‌جهان سینمایی مارول باشد؟)، او سیتادل را تخریب می‌کند تا راه را برای یک پناهگاه امن جدید باز کند. به طرز غم‌انگیزی، او آن را پس از ایگدراسیل، شاید مهم‌ترین و مقدس‌ترین شی در اساطیر نورس (که ثور، لوکی و هر چیزی که با آسگارد در تاریخ مارول انجام می‌شود، بر اساس آن است) الگوبرداری می‌کند.

بنابراین، Yggdrasil چیست؟ در اصل، این درخت جهانی است، درختی مقدس و همیشه سبز که به عنوان مرکز مرکزی برای نه قلمرو کیهان شناسی نورس عمل می کند. اینجاست که تمام زندگی در اسطوره‌های نورس ایجاد و حفظ می‌شود، بنابراین بسیار مناسب است که لوکی Yggdrasil خود را بسازد تا تعداد بی‌نهایت خطوط زمانی MCU را به هم پیوند دهد تا الف) حس نظم را حفظ کند و ب) همه آنها را زنده نگه دارد. وقتی در نظر می گیریم که لوکی همیشه خود را در میان همتایان آسگاردی خود نیز به عنوان یک فرد خارجی می دید، بسیار تکان دهنده تر است. در واقع، ما تصور می کنیم استفاده او از این نماد، به عنوان راهی برای حفظ جدول زمانی، باعث افتخار ثور و پدرش اودین می شود.

جالب اینجاست که Yggdrasil در اساطیر نورس نیز با مرگ مرتبط است. اعتقاد بر این است که پس از راگناروک، که معادل اسکاندیناوی روز قیامت است، منبع زندگی جدیدی است، که قبلاً زمانی که آسگارد توسط Surtur در سال ۲۰۱۷ ویران شد، دیده بودیم. ثور: راگناروککه یکی از بهترین فیلم های مارول.

ظهور Yggdrasil در لوکی بنابراین، فصل ۲ فقط نمادی از “تولد مجدد” MCU از طریق اقدامات لوکی نیست. به نظر می رسد که این فقط یک موضوع زمان است تا چیز دیگری – شورای کانگ (در ادامه در مورد آنها بیشتر) شاید؟ – وجود چندجهانی را تهدید می کند و به طور بالقوه منجر به مرگ MCU همانطور که می شناسیم می شود. مارول در حال انجام یک بازی بسیار طولانی با داستان Multiverse Saga خود است و ورود Yggdrasil ممکن است باعث شود که پس از فاز ۶ به کجا خواهد رفت.

پایان فصل دوم لوکی توضیح داد: چه اتفاقی برای Renslayer افتاد؟ آیا او توسط Alioth کشته شده است؟

Ravonna Renslayer به Alioth خارج از دوربین در فصل 2 Loki قسمت 6 نگاه می کند

آیا زمان Renslayer در MCU تمام شده است؟ ما چندان مطمئن نیستیم که اینطور باشد. (اعتبار تصویر: Marvel Studios/Disney Plus)

ما مطمئن نیستیم. یکی از آخرین صحنه‌های پایانی فصل ۲ نشان داد که قاضی سابق TVA پس از حذف شدن در قسمت چهارم به Void فرستاده شده است. همانطور که او اطراف خود را بررسی می کرد، Alioth – هیولای ابر بزرگ Void که توسط He Who Remains ساخته شده بود – در صحنه ظاهر شد (البته خارج از دوربین) تا ظاهراً برای همیشه او را به پایان برساند.

یا ما به این باور رسیده ایم. ما در واقع نمی بینیم که Ravonna Renslayer در دستان Alioth کشته شده است – و صادقانه بگویم، اگر او کشته شود شگفت زده خواهیم شد.

چرا؟ در کمیک های مارول (و همانطور که گفته شد لوکی فصل ۲)، Renslayer تاریخچه ای بسیار پیچیده و پر از عشق دارد کانگ فاتح. این رابطه‌ای است که MCU هنوز عمیقاً آن را بررسی نکرده است، اما ما فکر می‌کنیم که «هدف باشکوه» پایه‌های یک مطالعه بزرگ‌تر را در مورد مشارکت این دو نفر ایجاد کرده است.

ببینید، قبل از اینکه Alioth در فصل ۲ قسمت ۶ ظاهر شود، ما Renslayer را می‌بینیم که از بالای شانه راست خود نگاه می‌کند و یک هرم مصر را می‌بیند – و ما فکر می‌کنیم این یک مزاحمت بسیار مهم از چیزهای آینده است. چطور؟ زیرا یکی از انواع کانگ فردی به نام راما توت است.

در کمیک ها، او نسخه دیگری از کانگ است که پس از یافتن راهی برای سفر به گذشته بر مصر به عنوان فرعون آن حکومت کرد. اتفاقاً، ما قبلاً شاهد بودیم که راما-توت اولین حضور خود در MCU را در یکی از آنها انجام داد Ant-Man and the Wasp: Quantumaniaصحنه های تیتراژ پست (او بخشی از شورای کانگ است)، بنابراین ممکن است هرمی که در Void می بینیم متعلق به او باشد. می‌توانست توسط TVA و He Who Remains در برخی مواقع هرس شود تا از منشعب شدن جدول زمانی راما-توت از جدول زمانی مقدس جلوگیری شود، با هدف هرس راما-توت نیز. با این حال، او ممکن است قبل از آن فرار کرده باشد تا به همنوعانش که در آن می بینیم بپیوندد مرد مورچه ای ۳.

از طرف دیگر، هرم می تواند مقر شورای کانگ باشد. مطمئنا، ما راما توت و گونه های دیگرش را در ساختاری شبیه کولیزئوم در آن می بینیم کوانتومی صحنه تیتراژ پایانی، اما ممکن است مخفیگاه واقعی آنها هرمی باشد در جایی که هیچکس فکرش را نمی‌کند نگاه کند. اگر اینطور باشد، این یک ضربه بزرگ خواهد بود و هیچ کس نمی تواند آنها را پیدا کند و سعی کند آنها را از اجرای هر طرح شیطانی که در حال پختن هستند باز دارد.

اینجاست که Renslayer وارد می‌شود. اگر Alioth متوجه شود که Renslayer همیشه عاشق کانگ در سراسر جهان است، ممکن است او را مجبور کند تا شورای کانگ‌ها را در مقر هرم آنها ملاقات کند. در آنجا، او می‌تواند اطلاعاتی حیاتی در مورد آنچه در TVA اتفاق افتاد به آنها بدهد، که بدون شک به آرمان آنها در شروع مجدد جنگ چندجانبه کمک می‌کند که He Who Remains در فصل ۱ درباره آن به لوکی و سیلوی هشدار داد. کسانی که به او ظلم کرده اند، با نام مستعار لوکی و TVA نیز.

به طور خلاصه: هنوز Renslayer را به عنوان یک چرخ دنده مهم در داستان MCU رد نکنید.

پایان فصل دوم لوکی توضیح داد: آیا یک صحنه تیتراژ پایانی وجود دارد؟

چت سیلوی و لوکی در فصل 2 لوکی قسمت 6

“متاسفم، سیلوی، این بار هیچ صحنه ای برای تماشا کردن وجود ندارد.” (اعتبار تصویر: Marvel Studios/Disney Plus)

نه، دلیلی وجود ندارد که آن را تماشا کنید لوکی تیتراژ پایانی فصل ۲ پخش می شود زیرا هیچ صحنه ای برای تیتراژ پست وجود ندارد. با این حال، هنوز باید تیتراژ را تماشا کنید تا به طور نمادین از حجم عظیم کاری که بازیگران و خدمه آن در این فصل شگفت‌انگیز تلویزیون انجام دادند، تحسین کنید. با این حال، اگر فقط آنها را تماشا می‌کنید تا نگاهی اجمالی به آنچه در پروژه‌های آینده MCU می‌آیند داشته باشید، به شدت ناامید خواهید شد.

پایان فصل دوم لوکی توضیح داد: آیا فصل سوم وجود خواهد داشت؟

لوکی، سیلوی و متحدانش در TVA به دنبال تمپورال لوم در فصل 2 لوکی قسمت 6 هستند.

آیا لوکی و متحدانش در TVA را در فصل سوم خواهیم دید؟ (اعتبار تصویر: Marvel Studios/Disney Plus)

خیلی بعید است نقش جدید لوکی به عنوان خدای زمان به این معنی است که داستان او به طور کامل روایت شده است، بنابراین دلیل قانع‌کننده‌ای برای مارول برای تمدید یکی از این بازی‌ها وجود ندارد. بهترین نمایش های دیزنی پلاس برای یک گردش دیگر

در واقع، صحبت کردن با برخورد دهنده، تهیه کننده اجرایی کوین آر رایت تایید کرد که “فصل ۱ و فصل ۲ به عنوان دو فصل از یک کتاب توسعه یافته و ساخته شده اند”. اریک مارتین، نویسنده اصلی، در گفتگو با او این موضوع را دوچندان کرد CinemaBlendهمچنین، گفت: “ما به این به عنوان دو نیمه از یک کتاب نزدیک شدیم. فصل اول، نیمه اول. فصل دوم، کتاب را در مورد Loki و TVA می بندیم. نمی دانم کجا فراتر از این است. من فقط می خواستم یک داستان کامل و کامل را در طول این دو فصل بگویید.”

یه جور دیگه گفت لوکی فصل ۱ و ۲ دو نیمه از یک داستان هستند که اکنون به نقطه پایانی آن رسیده ایم. تا زمانی که دلیل واقعاً و واقعاً مهمی برای فصل سوم وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم شاهد سبز شدن یکی از آن‌ها باشیم.

پایان فصل دوم لوکی توضیح داد: چگونه پروژه های آینده مارول مانند Deadpool 3 را راه اندازی می کند؟

ددپول و ولورین با لباس‌های کلاسیک کمیک خود در ددپول 3 در جاده‌ای خاکی قدم می‌زنند.

لوکی فصل ۲ ممکن است وقایع را تنظیم کرده باشد ددپول ۳. (اعتبار تصویر: Marvel Studios)

با صرفه‌جویی در تعداد بی‌نهایت جدول زمانی MCU، فصل ۲ قسمت ۶ سرنخ‌های وسوسه‌انگیزی در مورد اینکه چگونه پایان آن بر فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول بیشتر تأثیر می‌گذارد، ارائه می‌کند.

برای شروع، ما انتظار داریم که تاثیری بر آن داشته باشد ددپول ۳، که فیلم بعدی MCU است که قرار است وارد سینما شود. می دانیم که Merc With a Mouth از رایان رینولدز در کنار بازیگر نقش اول را بازی خواهد کرد بازگشت هیو جکمن، که برای آخرین بار نقش ولورین را بازی خواهد کرد ددپول ۳. ما همچنین می دانیم که این فیلمی خواهد بود که در سراسر جهان چندگانه مارول اتفاق می افتد، و کارشناسان داخلی پیشنهاد می کنند که در MCU و فاکس منقرض شده است. مردان ایکس کائنات. اگر مارول قصد دارد ددپول و ولورین را در طول این فیلم به MCU بیاورد، تصمیم لوکی برای تبدیل شدن به خدای جدید زمان و ترکیب این خطوط زمانی به این دو اجازه می‌دهد تا وارد MCU شوند. اگر این کار را انجام دادند، انتظار داشته باشید که TVA در حالی که سعی می کند جلوی ایجاد هرج و مرج را در یک جدول زمانی که قرار نیست در آن وجود داشته باشد، بگیرد، ظاهر شود.

فیلم های دیگر MCU وجود دارد و دیزنی پلاس نشان می دهد که می تواند نیز تأثیر بگذارد. بدون اینکه چیز بزرگی خراب شود، مارولزیکی از فیلم های جدید سال ۲۰۲۳ که امروز (۱۰ نوامبر) در سینماها اکران شد، گمان می رود حاوی مقداری عناصر چند وجهی چه می شود اگر؟ ظاهراً فصل ۲ به موقع برای کریسمس به سرویس پخش اصلی دیزنی می رسدهمچنین – با توجه به اینکه این یک برنامه تلویزیونی با رهبری چندجهانی است، ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد لوکیپایان فصل ۲

اضافه کردن به سری فاز ۵ Daredevil: Born Againکه ظاهرا خواهد ساخت نتفلیکسکانن دنیای تلویزیون مارول در MCU و نسخه بعدی انتقام جویان فیلم ها – سلسله کانگ و جنگ های مخفی – که در فاز ۶ مارولو اثرات امواج از لوکی فصل ۲ برای مدتی در سراسر MCU احساس می شود. راهنمای ما در نحوه تماشای فیلم های مارول به ترتیب در شرف پیچیده تر شدن است.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/streaming/disney-plus/loki-season-2-ending-explained-is-loki-spoiler-is-there-a-post-credits-scene-and-your-biggest-questions-answered

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *