پایان مناطق مرده سلولی؟ Starlink اولین پیام های متنی به تلفن ها

تنها شش روز پس از پرتاب اولین دسته از ماهواره های مستقیم به سلول، استارلینک با موفقیت یک پیام متنی بین دو گوشی هوشمند بدون تغییر روی زمین ارسال و دریافت کرده است – املای ابتدای پایان برای مناطق مرده سلولی.

اکثر تلفن‌های مدرن معمولی نمی‌توانند با ماهواره‌ها و آنهایی که می‌توانند – مانند آن ارتباط برقرار کنند آیفون ۱۵ – نمی توان از ماهواره ها مانند برج های تلفن همراه استفاده کرد. اغلب ماهواره ها فقط برای خدمات اضطراری قابل دسترسی هستند و شما مجبور هستید تلفن خود را به سمت ماهواره بگیرید تا پیام ارسال شود.

به لطف یک سیستم رله روی زمین و ماهواره‌های سفارشی، Starlink توانسته است این مانع فنی را پشت سر بگذارد و پیام‌های ماهواره‌ای ظاهراً به آسانی پیام‌های متنی معمولی است. خوب، حداقل از دیدگاه پیام رسان.

پایان مناطق مرده سلولی؟  Starlink اولین پیام های متنی به تلفن ها

نمودار نحوه عملکرد شبکه Starlink (اعتبار تصویر: Starlink)

استارلینک اطلاعات زیادی در مورد اولین متن ارسال شده در فضای خود فاش نکرده است، مگر اینکه آزمایش موفقیت آمیز بود. نمی‌دانیم چقدر طول کشید تا پیام‌ها سفر کامل را طی کنند، اگر میزان موفقیت ۱۰۰٪ بود یا دقیقاً همان اولین پیام بود.

در یک تصویر زنجیره ای متن در توییتر به اشتراک گذاشته شده است (اکنون X) پیام بالا «سلام» است، اما وجود پیام «پرتو ۲» در یکی از نسخه‌های مکالمه که در نسخه دیگر وجود ندارد، نشان می‌دهد که برخی از متن‌ها از چت حذف شده‌اند تا بیشتر شبیه به یک مکالمه واقعی باشد. گفتگو. به این ترتیب، اولین پیام می تواند چیزی فنی تر، و بسیار سرگرم کننده تر از یک سلام غلط املایی داشته باشد.

ما همچنین نمی دانیم که این سرویس دقیقا چه زمانی عرضه می شود. هنوز منتظر تایید FCC در ایالات متحده است، اما این شرکت به دنبال راه‌اندازی سرویس تلفن همراه Starlink برای مشتریان T-Mobile در سال ۲۰۲۴ است – با تماس‌های صوتی و داده‌های تلفن همراه که امیدواریم در سال ۲۰۲۵ دنبال شود.

هنوز خبری از زمان عرضه آن به سایر نقاط جهان وجود ندارد، اما امیدواریم مدت زیادی منتظر نباشیم.

بیشتر ببین

یک متن کوچک برای مرد

هنوز راه های زیادی برای پیشرفت فناوری وجود دارد، و در نهایت اعتراف خود استارلینک وقتی صحبت از صدا و داده می شود موانع زیادی برای پرش وجود دارد – این سرویس ها باید بسیار قابل اعتمادتر از ارسال پیامک باشند. اما این موفقیت اخیر برج های سلولی در حال گردش آن جهشی بزرگ به سمت حذف کامل مناطق مرده سلولی است.

قبلاً دیده‌ایم که پیام‌رسانی ماهواره‌ای در جدیدترین آیفون‌ها چقدر تأثیرگذار بوده است. تعداد زیادی داستان آنلاین در مورد افرادی وجود دارد که از این سرویس برای دریافت کمک استفاده می کردند در حالی که در غیر این صورت هیچ گزینه دیگری نداشتند. هر چند سخت افزار جدید گوشی به همه افراد دسترسی پیدا کند.

رویکرد Starlink برای تغییر دکل‌های تلفن همراه به جای تلفن‌های همراه می‌تواند باعث شود افراد بیشتری با سرعت بیشتری به پیام‌های ماهواره‌ای دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، همانطور که در بالا ذکر کردیم، خدماتی را به مردم ارائه می دهد که بیشتر با نوع اتصالی که ما از برج های سلولی زمینی انتظار داریم مطابقت دارد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که فناوری و مقررات چگونه توسعه می‌یابند، اما روزهای از دست دادن سیگنال در نقاط دورافتاده جهان ممکن است به شماره افتاده باشد.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید …


منبع: https://www.techradar.com/phones/the-end-of-cellular-dead-zones-starlink-beams-first-text-messages-to-phones

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *