پردازنده‌های نسل بعدی Zen 5 AMD می‌توانند در حال تولید باشند – بنابراین برای عرضه در حدود شش ماه دیگر آماده باشید.

پردازنده‌های نسل بعدی Zen 5 AMD می‌توانند در حال تولید باشند – بنابراین برای عرضه در حدود شش ماه دیگر آماده باشید.

پردازنده های نسل بعدی AMD Zen 5 در حال حاضر در حال تولید انبوه هستند، یا به ما توسط کارخانه شایعات گفته شده است.

این تکه اطلاعات توسط یک افشاگر معروف در X (توئیتر سابق)، کپلر، پس از اینکه از آنها سوالی در مورد اینکه آیا این تراشه‌های دسکتاپ «Granite Ridge» قبلاً در حال تولید هستند، فاش شد.

بیشتر ببین

همانطور که می بینید، کپلر پاسخ داد که بله، آنها هستند (از طریق Wccftech). البته این را با یک چرخ دستی پر از چاشنی در نظر بگیرید، به خصوص که هیچ توضیحی فراتر از پاسخ یک کلمه ای وجود ندارد.

پردازنده‌های Zen 5 می‌توانند Ryzen 8000 باشند، یا AMD ممکن است آن را نادیده بگیرد و مستقیماً به Ryzen 9000 برود (سری Ryzen 8000 را فقط به عنوان APUها رها می‌کند – تراشه‌های یکپارچه با گرافیک یکپارچه سرزنده – که آشکار شدند در CES 2024 هفته گذشته).

هر نامی که به پایان برسد، می دانیم که این پردازنده ها توسط مادربردهای چیپست فعلی AM5 پشتیبانی می شوند و در واقع این پشتیبانی باید برای مدتی طولانی اجرا شود.


تجزیه و تحلیل: اتاق تنفس در نبرد علیه دریاچه ارو

تولید انبوه پردازنده‌های Zen 5 به این معنا نیست که آنها در حال حاضر هستند. اگر به CPUهای Ryzen 7000 نگاهی بیندازیم، شایعات در مورد تولید انبوه در مارس ۲۰۲۲، قبل از عرضه تراشه‌های دسکتاپ در ماه سپتامبر منتشر شد – بنابراین اولین شایعات شش ماه زودتر از زمان منتشر شد.

این بدان معناست که پردازنده‌های Zen 5 (Ryzen 8000 یا ۹۰۰۰) ممکن است در ماه جولای یا درست پس از آن به بازار بیایند، و این با آنچه اخیراً در شایعات درباره زمان عرضه احتمالی Q3 (ژوئیه تا سپتامبر) شنیده‌ایم، مطابقت دارد. از نظر تاریخی، احتمال بیشتری وجود دارد که در اواخر سه ماهه، نسبت به اواسط سال (ژوئیه) باشد، و عامل دیگری که باید در نظر داشت این است که AMD دقیقاً با پیشرفت (تئوری) اینتل با پردازنده‌های نسل بعدی خود عجله نخواهد کرد.

شایعات حاکی از آن است Arrow Lake اینتل تا اواخر سال ۲۰۲۴ ظاهر نخواهد شدبنابراین AMD از این نظر فضای زیادی برای تنفس دارد. به طور خلاصه، تیم رد آن فضای مانور را دارد تا منتظر بماند تا قبل از عرضه Zen 5، تولید و ذخیره‌سازی زیادی داشته باشد، بنابراین مردم از کمبود موجودی و موارد مشابه ناامید نشوند.

همه اینها بسیار در تئوری است، اما کافی است بگوییم که شروع تولید انبوه با هر چیز دیگری که شنیده ایم (از جمله اشاره های اولیه از سری Ryzen 900، یک سرنخ کوچک – دوباره شک را اضافه کنید – که ممکن است نام CPU های دسکتاپ Zen 5 باشد). در نبرد تراشه‌های نسل بعدی بچرخید زیرا سعی می‌کنند بر انتخاب ما تسلط پیدا کنند بهترین پردازنده ها.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/cpu/amds-next-gen-zen-5-cpus-could-already-be-in-production-so-get-ready-for-a-launch-in-around-six-months

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *