پردازنده‌های گرافیکی انویدیا ممکن است به زودی با کمبود سهام مواجه شوند – بنابراین آیا ما به دنبال افزایش قیمت کارت‌های گرافیک GeForce هستیم؟

پردازنده‌های گرافیکی انویدیا ممکن است به زودی با کمبود سهام مواجه شوند – بنابراین آیا ما به دنبال افزایش قیمت کارت‌های گرافیک GeForce هستیم؟

اگر شایعه جدیدی درست باشد، کارت‌های گرافیک انویدیا به زودی می‌توانند سطح سهام بسیار ناچیزتری را تجربه کنند – چشم‌اندازی که ترس از افزایش قیمت پردازنده‌های گرافیکی را به همراه دارد، البته امیدواریم نه به اندازه‌ای که در گذشته دیده‌ایم.

Wccftech گزارشی را از سایت فناوری پرچم گذاری کرد MyDrivers که ادعا می کند منابع صنعتی در تایوان می گویند که پردازنده های گرافیکی بازی GeForce انویدیا از سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ سطح عرضه پایین تری را تجربه می کنند.

البته مانند هر شایعه دیگری در مورد آن گزارش محتاط باشید و به ما گفته نشده که کدام مدل کارت های گرافیک Nvidia به طور خاص تحت تأثیر قرار می گیرند، اگرچه به نظر می رسد که این موضوع برای مدل های مصرف کننده کم و بیش در کل است.

این در مورد بازار آسیا به عنوان احتمالاً بدترین منطقه صحبت می کند، اما این گزارش به کمبود سهام در ایالات متحده و اروپا نیز اشاره می کند، جایی که پیدا کردن پردازنده های گرافیکی Nvidia نیز ممکن است سخت تر شود.

به گفته MyDrivers، انتظار می رود که عرضه بردهای انویدیا در آینده نزدیک “بسیار محدود” شود، به طور نگران کننده ای، و اشاره ای به افزایش قیمت حداقل برای برخی از محصولات وجود دارد.


تحلیل: تناقضات فراوان؟

البته قبلاً این را تا حدودی با RTX 4090 دیده‌ایم، اما به دلیل ممنوعیت آن در چین (که انویدیا از RTX 4090 D جدید کنار گذاشته شده است نوع، اگرچه پیش از آن نبود که مقدار زیادی از وانیل ۴۰۹۰ به خرده‌فروشان چینی ارسال شود، که تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت‌گذاری جهانی پرچم‌دار Lovelace داشت.

نگرانی این است که سایر کارت‌های گرافیک انویدیا، یا حداقل برخی از مدل‌های Lovelace همانطور که ذکر شد، می‌توانند این راه را دنبال کنند. به ما گفته شده که دلیل اینکه انویدیا تولید و عرضه پردازنده‌های گرافیکی GeForce را کاهش می‌دهد این است که ساخت تراشه‌های کارت‌های هوش مصنوعی را در اولویت قرار داده است.

پردازنده های گرافیکی هوش مصنوعی جایی هستند که سودهای بزرگ در آن نهفته است – سود کلان اخیردر واقع – پس تا حدودی منطقی است. چیزی که منطقی نیست این است که انویدیا در شرف تولید تعدادی از آن است جدید RTX فوق العاده تازه: ظاهراً سه مورد از آنها قرار است در طول این ماه راه اندازی شوند و به چالش کشیدن جایگاهی در ما هستند بهترین کارت گرافیک رتبه بندی، پس از نمایش CES 2024 در ابتدای هفته آینده.

اگر ظرفیت تولید به روشی معنی‌دار بازگردانده می‌شود، چرا باید با تعداد زیادی راه‌اندازی جدید ادامه داد؟ خوب، انویدیا باید براکت‌های میان‌رده تا بالای خود را با Lovelace تغییر دهد، زیرا هش‌ای از پردازنده‌های گرافیکی را در اینجا در دسترس قرار داده است – به ویژه RTX 4080 با سطوح فروش وخیم گزارش شده‌اش – بنابراین شاید به عنوان یک مورد ضروری در نظر گرفته شود. از این نظر حرکت کنید. اگر بخواهید، چهره را در برابر AMD در بازار GPU مصرف کننده حفظ کنید.

همچنین، انویدیا RTX 4080 و RTX 4070 Ti را کنار می‌گذارد – از نظر تئوری، RTX 4080 Super و RTX 4070 Ti Super جایگزین آن‌ها می‌شوند – بنابراین به جای اینکه کارت‌های جدید به‌عنوان کارت‌های جدید ساخته شوند، جای آن‌ها را می‌گیرد. چنین.

اگرچه اشاره شد، RTX 4070 Super جدید در کنار RTX 4070 موجود اجرا می شود – دومی به جایی نمی رسد. علاوه بر این، قیمت این مدل های جدید RTX Super است ظاهراً بسیار رقابتی خواهد بودکه باز هم دقیقاً با ایده کمبود سهام و در نتیجه فشارهای قیمتی صعودی در آینده نزدیک تداخل ندارد.

علاوه بر این، مقاله MyDrivers نسبتاً مختصر و مختصر به نظر می رسد، و ما مطمئن نیستیم که در این مرحله چقدر سهام (ببخشید جناس) در آن قرار خواهیم داد. بیایید امیدوار باشیم که به هر حال از حد مجاز خارج شده باشد، زیرا آخرین چیزی که ما نیاز داریم این است که به دور جدیدی از افزایش قیمت GPU از Nvidia خیره شویم.


منبع: https://www.techradar.com/computing/gpu/nvidia-gpus-could-be-facing-stock-shortages-soon-so-are-we-looking-at-price-hikes-for-geforce-graphics-cards

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *