پردازنده‌های گرافیکی RTX انویدیا اکنون می‌توانند محتوای SDR را با استفاده از هوش مصنوعی به HDR ارتقا دهند

RTX Video HDR برای بهبود بیشتر ویدیوهای وب به RTX Video Super Resolution می‌پیوندد.

انویدیا امروز یک ویژگی جدید را برای همه دارندگان GPU RTX راه اندازی می کند: RTX Video HDR. خیلی شبیه چگونه وضوح تصویر فوق العاده RTX Nvidia RTX Video HDR می تواند ویدیوهای وب قدیمی و تار را ارتقا دهد، از هوش مصنوعی برای تبدیل ویدیوهای فضای رنگی SDR به HDR استفاده می کند. شما فقط به یک مانیتور سازگار با HDR10 با HDR فعال در ویندوز نیاز دارید.

RTX Video HDR بخشی از ۵۵۱٫۲۳ امروزی است درایور آماده بازی برای راه اندازی جدید RTX 4070 Ti Super منتشر شد. ویژگی Video HDR هم در مایکروسافت اج و هم در گوگل کروم کار می‌کند، و در طول آزمایش من روی مانیتور HDR600، متوجه شدم که جزئیات رنگی ظریفی را به ویدیوهای YouTube 4K که در HDR آپلود نشده‌اند اضافه می‌کند. این اثر ممکن است در یک مانیتور HDR بهتر آشکارتر باشد، اما تشخیص آن دشوار بود مگر اینکه چندین بار آن را روشن و خاموش کنم. من نتایج مشابهی را زمانی که قبلاً RTX Video Super Resolution را آزمایش کردم تا ویدیوهای قدیمی یوتیوب را ارتقاء داده و آنها را تیزتر کنم، پیدا کردم.

اگر یک مانیتور HDR و یک کارت RTX دارید، می‌توانید آخرین درایورها را از Nvidia دانلود کنید و به کنترل پنل Nvidia بروید تا RTX Video HDR را فعال کنید. در قسمت Video > Adjust image video settings در کنترل پنل Nvidia، در همان مکانی که می توانید RTX Video Super Resolution را فعال کنید، موجود است.

مانند بسیاری از ویژگی‌های مجهز به هوش مصنوعی انویدیا، RTX Video HDR به کارت RTX نیاز دارد زیرا از هسته‌های تانسوری استفاده می‌کند که انویدیا برای اولین بار در پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 20 خود عرضه کرد. انویدیا همچنین از تکنیک های هوش مصنوعی برای سیستم یادگیری عمیق (DLSS) خود برای بهبود نرخ فریم و کیفیت تصویر در بازی ها استفاده می کند. انویدیا نیز خود را راه اندازی کرد رزولوشن فوق العاده پویا یادگیری عمیق سیستم (DLDSR) در سال ۲۰۲۲ برای بهبود کیفیت تصویر با رندر کردن بازی ها با وضوح بالاتر. پخش Nvidia نیز شامل یک ویژگی تماس چشمی است که از هوش مصنوعی استفاده می کند تا به نظر برسد که در حین تماس های ویدیویی در حال برقراری تماس چشمی هستید.

آخرین نسخه درایور ۵۵۱٫۲۳ Nvidia همچنین پشتیبانی از حالت Ultra Low Latency را با بازی‌های DirectX 12 اضافه می‌کند. این حالتی است که ارزش فعال کردن آن را در بازی‌های بدون پشتیبانی Nvidia Reflex دارد، زیرا به جای اینکه بازی صف را مدیریت کند، صف رندر را مستقیماً در سطح راننده کاهش می‌دهد.


منبع: https://www.theverge.com/2024/1/24/24048892/nvidia-rtx-video-hdr-feature-ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *